Google překladač: English Deutsch

TechniaTranscat se představuje

Autor článku: Karel Heinige   
Středa, 20 Červenec 2016 00:00

Tags: CAD | Dassailt | PLM | Siemens | TechniaTranscat

technia ilustracniPro pravidelné čtenáře našeho časopisu a webu by jméno firmy TechniaTranscat nemělo být neznámé. A pokud ano, pak by jim měl něco říkat alespoň název Transcat PLM. Jestliže i tady jsou nějaké pochybnosti, tak bude nejlépe zmíněnou firmu představit prostřednictvím rozhovoru s ředitelem této společnosti, Romanem Lisičanem. Potkávám se s ním na konferencích už delší dobu, převážně na akcích spjatých se společností Dassault Systèmes, ale pokud se nemýlím, setkal jsem se s ním i na jedné z konferencí společnosti Siemens. Tehdy to bylo v souvislosti s přechodem automobilového výrobce Daimler od CAD produktů Dassault Systèmes na produkty Siemens.

Z vašeho pohledu v té době asi šlo o pokud možno co nejméně problémovou konverzi dat, že?

Je pravda, že se aktivně účastním mnoha konferencí týkajících se řešení PLM, jelikož v této oblasti působím již téměř dvě desetiletí. Stejně jako ve sféře týkající se dodavatelského řetězce pro automobilový průmysl a Daimler je jeden z našich velmi významných zákazníků. Jeho rozhodnutí změnit CAD systém způsobilo velký rozruch, ale také urychlilo ISO standardizaci výměnného formátu na základě JT formátu od Siemensu. To nám pomohlo při vývoji naší Lite3D platformy, která byla původně vyvíjena právě pro Daimler a pracuje výhradně s ISO JT formátem.

Slovenský Transcat byl slovenským zastoupením německé společnosti Transcat PLM?

Ano, od roku 2004, kdy společnost Dassault Systèmes odkoupila evropské zastoupení společnosti RAND Worldwide a změnila mu název na Transcat PLM. Společnost Transcat PLM, i když byla vlastněna společností Dassault Systèmes, působila jako standardní VAR partner v různých zemích Evropy s centrálou v Německu. Na Slovensku jsme však pokračovali v našem původním směřování a soustředili jsme se na vývoj softwaru a poskytování služeb partnerům hlavně v teritoriu CEMA, měli jsme však i zajímavé projekty v USA.

technia 1

Čím dalším jste se zabývali do roku 2015?

Jelikož oblast PLM je poměrně rozsáhlá a různí zákazníci používají různé aplikace na vybudování infrastruktury pro podporu PLM, naší hlavní činností byla podpora partnerů v projektech, které vyžadovaly více než jen CAD nebo jednoduché PDM, a řešili jsme různé projekty systémové integrace a případně migrace dat ze zastaralých systémů.

Můžete uvést nějaké významné projekty z té doby?

Protože jednoduché projekty si partneři řeší sami, dovolil bych si tvrdit, že každý projekt, který jsme realizovali, splňoval kategorii významný, vzhledem k jeho obsahu, rozsahu a komplexnosti.
Podařilo se nám vybudovat si velmi dobré jméno jako spolehlivý a flexibilní poskytovatel služeb s velkou přidanou hodnotou a díky naší expertize jsme se podíleli na velkých projektech IBM a Dassault Systèmes, jako byly Liebherr, BMW nebo MeyerWerft v Německu, AutoVAZ v Rusku, Jaguar LandRover v Anglii. Tyto zkušenosti jsme využili a budovali si pozici systémového integrátora v PLM a přišly projekty, které jsme již realizovali sami nebo pro partnery jako Stadler a BOBST ve Švýcarsku, Hexagon v Turecku, KACST v Saúdské Arábii, OKG ve Švédsku. Jedním z prvních projektů na Slovensku byla implementace PLM systému v ŽOS Vrútky a v Čechách to bylo Tyco.

V červenci 2015 získal Transcat PLM investor AddNode Group. Jak vlastně vznikl nový název TechniaTranscat?

AddNode Group vlastnil již podobnou společnost, jako byla Transcat PLM, s názvem Technia, která působila v severských zemích a USA. S Technií jsme měli dlouholeté dobré vztahy, dokonce před lety odkoupila Technia zastoupení Transcatu ve Švédsku, čímž se naše vztahy ještě posílily. Když AddNode dokoupil do svého portfolia Transcat PLM, vznikl název TechniaTranscat.

Jak velká je společnost TechniaTranscat a kolik pracovníků má na Slovensku?

Tyto dvě společnosti byly jedny z největších Dassault Systèmes VARů v Evropě a sloučením vznikla společnost, která je jedním z nejsilnějších partnerů Dassault Systèmes ve světě. Společnost působí nejen v Evropě, ale i v Americe a Asii. V současnosti má společnost něco přes 400 zaměstnanců, z čehož na Slovensku je momentálně 25.

Jaké nyní TechniaTranscat poskytuje služby? Jsou o hodně jiné než měl Transcat PLM? Jaká je šíře služeb pokrývaná slovenskou pobočkou?

Nabídka našich služeb, co se týče rozsahu, se výrazně nezměnila, přibyly však nové produkty a řešení pro průmysly, kde jsme nebyli aktivní, a dnes máme možnosti a zkušenosti, kterými umíme oslovit novou klientelu.
Navíc tím, že jsme se stali jednou s nejsilnějších společností v oblasti PLM, jsme nyní zajímavým partnerem i pro velké a nadnárodní společnosti, kde dosud dominovali hlavně velcí integrátoři.
Co je však velmi důležité pro naše klienty, je, proč děláme to, co děláme. Důvodem je, že chceme našim klientům tvorbu jejich produktů zjednodušit. „Making product creation easier“ je motto, které promítáme do každé naší aktivity a nabídky řešení.

technia 2

Do jakých sfér průmyslu se dnes dostáváte se svými PLM řešeními? Určitě to není jen automobilový průmysl.

Doménou Transcatu PLM byl hlavně automobilový a letecký průmysl, i když máme zákazníky i z jiných odvětví, zejména průmyslových zařízení, elektrotechnického průmyslu a energetiky. Technia přinesla zase zkušenosti s implementací PLM ve stavebním a módním průmyslu a také velmi inovativní přístup s PLM v maloobchodě a cestovním ruchu, což jen potvrzuje inovativní potenciál severských států.

Býváte častým implementačním partnerem PLM řešení významných českých dodavatelů softwaru od Dassault Systèmes. Jak se s nimi spolupracuje? Jak máte vymezeny vzájemné mantinely?

Za nás musím říci, že spolupráce je velmi dobrá, a věřím, že i naši partneři tak vnímají nás. Pravidla vzájemné spolupráce jsou jasně definována, i když se netvořila snadno, jelikož jsme vstoupili do prostoru, kde jsme si museli nejprve vybudovat důvěru. V zásadě však platí, že tím, že my jsme primárně konzultační společnost poskytující služby a ne prodejce softwaru, prostor na střet zájmů je tak minimální. Tím, že naše působnost je hlavně mimo teritoria Česka a Slovenska, naše služby a zkušenosti jsou pro naše partnery přidaná hodnota i oproti jiným dodavatelům PLM řešení.

Můžete jmenovat některé významné zákazníky ze SR a ČR?

Pro nás jsou všichni zákazníci významní, ať už jsou na Slovensku, v ČR, nebo v kterékoliv jiné zemi.

Kterým z projektů poslední doby byste se rád pochlubil?

Pokud bych jmenoval jeden projekt v ČR, tak Tyco FS, který jsme realizovali se společností Dytron. Je to již druhý projekt, který jsme u nich realizovali, a byl to projekt, kde jsme v rekordní době jednoho roku implementovali 3DExperience platformu, integrovali a migrovali několik systémů, tři R&D centra v Evropě a jeden výrobní závod.
Na Slovensku by to byl projekt Dekona, který jsme realizovali se společností Technodat a kde bylo velmi náročné sjednotit specifické požadavky zákazníků této společnosti na technickou dokumentaci, jazykové mutace a čtyři různé CAD systémy do jednotného standardu, který s následnou integrací do ERP vytváří prostředí, kde výroba pro jakéhokoli zákazníka probíhá v jednotné úpravě kusovníků a dokumentace podle interního standardu.

Předpokládám, že se jako každá společnost potřebujete rozvíjet. Jak získáváte nové spolupracovníky a jaké s nimi máte zkušenosti?

Spolupracovníky získáváme různě. Máme kolegy, kteří přišli ze strojírenského průmyslu nebo z jiných oblastí IT, prioritou je však vychovávat si mladé lidi pro naše potřeby. I z toho důvodu je většina lidí na pobočce v Žilině, která sídlí u Žilinské univerzity. Pravda však také je, že najít mladé lidi, kteří se chtějí realizovat v náročné oblasti PLM, je stále náročnější. Proto máme i dvě pobočky v Indii, kde je možnost získat i hotové lidi, kteří mají zkušenosti z oblasti PLM načerpané v Evropě nebo USA.


Mohlo by vás zajímat: