Exkluzivní partner sekce
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 20.03. Metrologické školení » Metrologie v praxi II
- 20.03. Webinář: Efektivní programování NC strojů s 3DEXPERIENCE DELMIA
- 21.03. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.04. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 10.04. Metrologické školení » Měření tvrdosti kovových materiálů
- 15.05. Metrologické školení » Drsnost povrchu
- 23.05. Metrologické školení » Metrologie v praxi I
- 30.05. NEXT 3D: Inovace díky 3D tisku (konference)
Aktuality
- Polygon – nové trendy: Testování vozidel na uzavřených tratích
- PlanRadar SiteView s AI zachytí skutečnou realitu
- Pozvánka na jubilejní 30. ročník veletrhu AMPER
- Oznámení vítězů Ceny Wernera von Siemense
- 1000 Kelvin AMAIZE k dispozici pro Autodesk Fusion
- Vydání Solibri ve verzi 9.13.8
- Jak hodnotit aditivní výrobní materiály pro výrobu plastů
- 3D tisk dává druhou šanci handicapovaným zvířatům
CAD na www.SystemOnLine.cz
T+T Technika a trh
Materiál na olejové vany převodovek dodává LANXESS |
Autor článku: LANXESS | |
Neděle, 23 Květen 2021 22:56 | |
Olejová vana používaná u špičkových převodovek automobilů je vyrobená z produktu Durethan Polyamid PA6 od společnosti Lanxess. Polyamidy totiž oproti ocelovému plechu či tlakově litému hliníku nabízejí řadu výhod. V rámci lehké konstrukce a funkčnosti snižují náklady a umožňují i flexibilitu z hlediska designu. Zejména polyamid 66 proto v posledních letech našel široké využití při sériové výrobě těchto velkých vstřikovaných dílů. K těmto účelům je stále využívanější i polyamid 6. Příkladem je olejová vana na převodovku vyrobená společností IBS Filtran, ve kterém je použit Durethan BKV35H2.0 od Lanxessu. Je součástí automatických převodovek nejnovější generace pro vozidla od různých výrobců. Snadné svařováníZa použitím polyamidu 6 v nové olejové vaně stály dva hlavní faktory. Splňuje klíčové požadavky týkající se tepelné odolnosti a kvality povrchu a je mnohem levnější než jakýkoli srovnatelný polyamid 66. IBS Filtran rozsáhle zkoumala olejovou a tepelnou odolnost polyamidu 6 vyztuženého 35 % hmotnosti krátkých skleněných vláken. Problém s dodávkami polyamidu 66Za poslední tři roky se cena polyamidu 66 zvyšovala. Bylo to hlavně kvůli nedostatku adiponitrilu, primárního produktu pro výrobu materiálu, a v některých případech není k dispozici v dostatečném množství. To také přimělo výrobce plastových dílů pro olejové okruhy, aby hledali cenově dostupnější a spolehlivěji dostupné alternativy k polyamidu 66. Polyamid 6 byl proto díky svým vlastnostem jasnou volbou. Do sortimentu pro komponenty převodovek byly přidány další produktyLANXESS neustále rozšiřuje svoji nabídku polyamidů pro olejové okruhy vozidel. Mezi nové přírůstky patří Durethan ECOBKV30H2.0, ECOBKV35H2.0 a ECOBKV60XF. Recyklovaná vlákna vyrobená z odpadního skla tvoří 30 %, 35 % a 60 % hmotnosti těchto tří sloučenin polyamidu 6. Ecocycle, nezávislá kontrolní společnost, zkoumala množství recyklovaného materiálu v každé směsi pomocí metody hmotnostní bilance a udělila certifikát ecoloop v souladu s ISO 14021: 2016. Další příklad nových aplikací v olejovém okruhu přichází v podobě polyamidů řady XTS (Xtreme Temperature Stabilization) a zdůrazňuje mimořádně vysoký dlouhodobý tepelný odpor sloučenin až do 230 ° C. Mohou být například použity pro olejové vany na vozidlech, která mají katalyzátor namontovaný v blízkosti převodovky, což má za následek vystavení olejových van zvýšenému tepelnému zatížení během intervalů zpracování výfukových plynů. Použití těchto sloučenin může odvrátit potřebu instalace vychylovacích desek, které chrání olejové vany před intenzivním teplem.
Mohlo by vás zajímat:
|