Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 15.05. Metrologické školení » Drsnost povrchu
- 16.05. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 16.05. Simulate at the Speed of Design 2024
- 22.05. Startujeme CATIA V5 & SOLIDWORKS transformaci
- 23.05. Metrologické školení » Metrologie v praxi I
- 30.05. NEXT 3D: Inovace díky 3D tisku (konference)
- 04.06. Školení: GD&T a výkresová dokumentace
- 05.06. AutoCAD 2013 - základní kurz
Aktuální články
- 3D tiskárna microArch D1025 se dvěma rozlišeními
- Digitalizace s novým stavebním zákonem je příležitostí
- Stroje i ukázka obrábění na Open House Profiky
- AOC uvádí monitory z řady Graphic Pro U3
- Nová velkoformátová tiskárna SureColor P20500
- S MapFactor Navigatorem 3.1 pro iOS po celém světě
- PlanHub vylepšil soukromé plánovací místnosti
- ALLPLAN aktualizoval Allplan na verzi 2024-1
CAD na www.SystemOnLine.cz
Tesla svolává v USA 2 miliony elektromobilů |
Pátek, 15 Prosinec 2023 12:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Důvod pro stažení vozů Tesla se týká softwaru Autosteer, který poskytuje asistenci řidiče 2. úrovně s funkcí udržování v jízdním pruhu a je součástí softwaru Autopilot. Autosteer je navržen a určen pro použití na dálnicích s řízeným průjezdem a řidič zůstává odpovědný za pohyb vozidla s rukama na volantu po celou dobu, přičemž musí nadále věnovat pozornost okolním podmínkám na silnici. Když je Autosteer zapnutý, používá několik ovládacích prvků, které sledují, zda je řidič nepřetržitě a trvale odpovědný za provoz vozidel podle potřeby. Pokud se řidič pokusí zapnout Autosteer, když nejsou splněny podmínky pro jeho zapnutí, funkce řidiče upozorní vizuálními a zvukovými výstrahami, že není k dispozici, a Autosteer se nezapne. Tesla jednala s americkým regulačním úřadem, což vedlo k dobrovolnému stažení vozů z trhu pomocí aktualizace OTA (over the air), která do softwaru přidává další omezení. Pro evropský trh, kde je Tesla nejprodávanějším výrobcem elektromobilů, je stažení méně důležité. Ze své gigafactory v Šanghaji jich do Evropy dodala přibližně 300 000 a Model Y a Model 3 jsou dva nejprodávanější vozy v regionu (viz tabulka). Oba používají software Autosteering, ale s více omezeními. Autopilot od Tesly je v Evropě legální od roku 2021, kdy byl schválen v Nizozemsku, ale software pro automatické řízení má v Evropě více omezení, kde je systém Auto‑Lane Changing navržen pro pomalejší provoz a může být používán pouze na vozovkách se dvěma nebo více jízdními pruhy v obou směrech. Autosteer také neprovádí ostré zatáčky a nutí řidiče, aby při odbočování převzal kontrolu nad vozidlem, a připomíná mu, aby po patnácti sekundách vrátil ruce na volant. Oba tyto problémy vedly v USA ke stažení vozů Tesla Model Y, Model X a Model 3 z trhu a k aktualizaci OTA. Selhání vestavěné flash paměti v displeji elektromobilů Tesla vedlo v roce 2021 ke stažení 158 000 vozidel. Žebříček nejprodávanějších elektromobilů v Evropě v roce 2023(Zdroj eu‑evs.com)
Originál článku najdete na eeNEWS Automotive.
Mohlo by vás zajímat:
|