Aktuální články
- Xencelabs představuje Xencelabs Sift Display 16
- Navrhujeme datovou infrastrukturu s využitím BIM technologií a simulace sítí
- Santiniho kaple ve virtuální a rozšířené realitě
- Nejnovější aktualizace SprutCAM X a X Robot
- Workshop Do letních měsíců s novým SOLIDWORKS
- Robotické rameno řízené mikropočítačem
- První Wienerberger fórum roku 2024 bude 16. května
- 3D tiskárna microArch D1025 se dvěma rozlišeními
CAD na www.SystemOnLine.cz
T+T Technika a trh
Zajímavá videa: Solidworks u vývoje dakarských speciálů |
Středa, 02 Září 2015 14:08 | |
Rodinný Loprais Team funguje od roku 1999, kdy převzal aktivity společnosti Tatra, která v té době ukončila činnost svého soutěžního týmu. Od té doby dělá vše ve svých dílnách, garážích. Dříve šlo o sériovou výrobu, dnes jde o modifikované sériové díly. Pokud chce být člověk rychlý, musí upravovat, aby měl „tah na branku“. V Loprais Teamu zkoušeli na modelování závodních aut více programů. Při porovnávání rychlosti a komfortu modelování v prostoru se jim jako nejvýhodnější jevil Solidworks. Při vývoji vozu Tatra Queen (Královna) už nebylo jiného zbytí. Například vývoj šasi probíhal takovým způsobem, že konstrukci nebylo možné řešit pocitově podle slov pilota, udělat auto a pak je znovu předělávat. Začaly se řešit veškeré simulace u namáhání i jednotlivých komponentů. Ušetřilo se tak hodně času, který je při stavbě závodního auta rozhodující. Solidworks používají v Loprais Teamu na 3D modelování, výpočty a analýzy. Výhodou je, že při konstrukci se dojde k mnoha problémům, jež je možné odhalit dřív, než se začne vyrábět. „Solidworks umožňuje už při konstrukci odhalit řadu problémů dřív, než se vůbec začne s výrobou. Díky simulacím jsme ušetřili hodně času, který je při stavbě závodního auta rozhodující,“ říká Aleš Loprais, manažer a pilot.
Mohlo by vás zajímat:
|