Nejbližší akce
Aktuální články
- Xencelabs představuje Xencelabs Sift Display 16
- Navrhujeme datovou infrastrukturu s využitím BIM technologií a simulace sítí
- Santiniho kaple ve virtuální a rozšířené realitě
- Nejnovější aktualizace SprutCAM X a X Robot
- Workshop Do letních měsíců s novým SOLIDWORKS
- Robotické rameno řízené mikropočítačem
- První Wienerberger fórum roku 2024 bude 16. května
- 3D tiskárna microArch D1025 se dvěma rozlišeními
CAD na www.SystemOnLine.cz
T+T Technika a trh
T-Mapy se podílí na řízení dopravy |
Pondělí, 03 Prosinec 2007 11:05 |
Veřejná doprava v Jihomoravském kraji je organizována pomocí integrovaného dopravního systému - IDS JMK. V případě IDS JMK nejde jen o sjednocení tarifů známé z jiných regionů, ale o ucelený systém s jednotnými jízdními řády a garantovanými návaznostmi spojů. Páteř systému tvoří vlaky, na které navazují regionální autobusy. Další část tvoří městská hromadná doprava. Jedná se tedy o několik set vozidel, která jsou sledována a řízena prostřednictvím námi vyvíjeného systému CEDRIS (Centrální dispečink a informační systém). V CEDRISu se sbíhají informace z komunikačních jednotek autobusů (tzv. jednotky sledování polohy MSP), z řídícího systému CDS Českých drah a z RIS (Regionální informační servis) Dopravního podniku města Brna.
Informace jsou prostřednictvím mapového a tabulkového rozhraní zpřístupněny dispečerům. Úkolem systému je automatické sledování provozu, při kterém se vyhodnocuje zpoždění vozidel a hlídají se navazující spoje.
Kromě společnosti T-Mapy se na projektu podílí firma Herman, která dodává vozidlové jednotky MSP pro autobusy. Jednotky obsahují GPS, umožňují posílání dat, textových zpráv a hlasovou komunikaci prostřednictvím veřejných mobilních operátorů. Projekt koordinuje společnost GiTy. Jihomoravský kraj zastupuje koordinátor dopravy KORDIS. |