Spolupráce, koordinace a kontrola vašeho projektu |
Autor článku: Allplan | |
Stavební projekty bývají velmi často předražené, jsou dodávány s časovým zpožděním a s nižší kvalitou, za čímž obvykle stojí neefektivní komunikace, plánování a spolupráce. Aby bylo možné tyto obtíže překonat, musí stavební průmysl najít nové způsoby práce, které umožní realizovat bezpečné projekty rychleji a s nižší spotřebou. Důvody pro tyto neefektivity jsou v celém oboru víceméně stejné. Zdrojem je špatná komunikace, zejména neúplná data z různých profesí, změny návrhu a problematická výměna informací. Bez jasné a transparentní komunikace mezi všemi zapojenými stranami není nikdy možné získat výhody, které plynou z precizního plánování a spolupráce. Problémy s projektovým managementem, správou informací, řízením změn, koordinací a spoluprací řeší systém Bimplus společnosti Allplan. Systém Bimplus je vytvořen na míru pro architekty, stavební inženýry, výrobce, projektové manažery a celé projektové týmy, které potřebují cloudové prostředí pro spolupráci založené na datech. Základem BIM procesu je openBIM platforma, která umožňuje spolupráci a zvyšuje efektivitu v celém životním cyklu projektu – od návrhu po realizaci, a dokonce i údržbu a provoz. Architekti a stavební inženýřiProstřednictvím platformy Bimplus mohou architekti a stavební inženýři kontrolovat BIM modely, spolupracovat se svým týmem a dalšími partnery a centrálně spravovat svůj BIM model s veškerými informacemi o budově a dokumenty, jako vizualizace, výkazy, strukturální analýzy či analýzy variant. Cloudová technologie umožňuje živě dokumentovat stavbu přímo na místě a sdílet ji s týmem, kdykoli a na jakémkoli koncovém zařízení. Neztrácí se čas výměnou dat/PDF. BIM koordinátoři a BIM manažeřiBIM koordinátoři a manažeři mohou díky platformě Bimplus centrálně shromažďovat veškeré potřebné informace a automaticky kontrolovat BIM modely. Na základě cloudové technologie mohou koordinovat svá modelová data, dokumenty a úkoly či prezentovat všem členům týmu aktuální stav projektu. Mohou spravovat své úkoly podle stavu a priority a efektivně sledovat BIM proces. Cloudová technologie umožňuje efektivní řízení projektů po celou dobu životnosti budovy. S projektovým týmem se lze propojit v reálném čase a nezávisle na softwaru. Stavebníci, dodavatelé a správci objektuS platformou Bimplus získají stavebníci náhled na stav plánování a výstavby své budovy. Dodavatel může prostřednictvím platformy Bimplus centrálně spravovat termíny, logistiku a změny. A správce objektu může v platformě Bimplus modelovat zásoby. Projektový management s BimplusNejnovější verze Bimplus obsahuje několik vylepšení stávajících funkcí včetně detekce kolizí s možností použít uživatelské filtry, řízení přístupu k modelům s nastavením práv a rolí a správy uživatelů ve skupinách. Pracovní BIM postupy podle standardu ISO 19650 zahrnují ověření platnosti profesního modelu a IFC export vybraných topologií modelu spolu s možností přizpůsobení topologie budovy. Také byly upraveny pakety a ceny tak, aby zákazníci měli na výběr více možností a aby Bimplus reflektoval svou podstatou potřeby spolupráce na velkých i malých projektech.
Bimplus pomáhá zajistit, že projekty jsou centrálně organizované, takže všechny informace se mohou snadno dostat k těm, kteří je potřebují. Je možné snadno a rychle přiřadit přístupová práva a role, aby mohli správní lidé upravovat správné informace, aniž by se tím ovlivnila transparentnost projektu. Lepší správa informacíV digitálních projektech rychle vznikají velké objemy informací, které je nutné organizovat a spravovat, aby se zvýšila přidaná hodnota. Díky Bimplus je možné snadno ukládat informace z různých zdrojů a v různých formátech, přistupovat k nim a spravovat je s použitím funkcí správy dokumentů. Revize dokumentů i modelů jsou pro snadnější přístup uloženy přímo v platformě a k informacím z Bimplus lze přistupovat z jakéhokoliv zařízení připojeného k internetu.
Vylepšené řízení změnZměny rozsahu prací mohou rychle narušit návrh i rozpočet stavby. Díky Bimplus lze veškeré změny před potvrzením vizualizovat a porovnávat, což umožňuje přijímat již v dřívějších fázích procesu informovaná rozhodnutí. To pak snižuje riziko výskytu chyb a nesrovnalostí v rámci projektu a omezuje negativní dopady změn. Vynikající koordinaceJen velmi málo projektů vzniká v rámci jediného týmu nebo jediné profese pracující v izolaci. Koordinování těchto různých vstupů je zásadní pro zabránění chybám a zvýšeným nákladům. Bimplus používá pracovní tok pro schvalování sdílených modelů založený na mezinárodním standardu ISO 19650, takže i týmy po celém světě mohou využívat stejný standard správy informací. Databázová struktura, kterou používá systém Bimplus, umožňuje platformě s dostupnými informacemi dělat více věcí – například kombinovat a vizualizovat modely, přiřazovat k nim informace o objektech nebo spustit detekci kolizí či různé simulace. Zlepšená spolupráceSpolupráce mezi projektovými týmy by se neměla omezovat na formát jediného výrobce softwaru. Bimplus využívá principy openBIM, což zahrnuje také importování a exportování modelů v průmyslovém standardu pro výměnu dat, formátu IFC. Díky tomu mohou informace číst všichni účastníci projektu bez ohledu na použitý formát souborů a je zajištěno, že se žádné informace neztratí kvůli nekompatibilitě souborů. DostupnostNejnovější verze Allplan Bimplus je zdarma k dispozici k vyzkoušení na adrese: www.bimplus.net.
Mohlo by vás zajímat:
|