Google překladač: English Deutsch

Budoucnost mobility na InnoTrans 2024 v Berlíně

Autor článku: Messe Ber­lin / redakce   

Tags: 3D tisk | Autobusy | Berlín | Doprava | InnoTrans | Veletrh | Vlaky

innotrans presse foto ldesk43-2438Od 24. do 27. září 2024 na ber­lín­ském vý­sta­viš­ti se na In­no­Trans sejde me­zi­ná­rod­ní prů­my­sl že­lez­ni­ce a mo­bi­li­ty. In­no­Trans je před­ní me­zi­ná­rod­ní ve­letrh do­prav­ní tech­ni­ky, který se koná každé dva roky v Ber­lí­ně. Mezi pět seg­men­tů ve­letr­hu In­no­Trans patří Rai­lway Tech­no­lo­gy, Rai­lway In­frastructu­re, Pu­b­lic Trans­port, In­te­ri­ors a Tun­nel Con­structi­on. In­no­Trans po­řá­dá spo­leč­nost Messe Ber­lin.

V roce 2022 před­sta­vi­lo své pro­duk­ty a služ­by 2771 vy­sta­vo­va­te­lů z 56 zemí 132 319 od­bor­ným ná­vštěv­ní­kům ze 137 zemí. Na ven­kov­ní a ko­le­jo­vé ploše/vý­sta­vě au­to­bu­sů bylo k vi­dě­ní 128 vo­zi­del a 14 au­to­bu­sů.

V le­toš­ním roce na 200 000 me­t­rech čtve­reč­ních ve 42 ha­lách a na ven­kov­ní ex­po­zi­ci a ex­po­zi­ci au­to­bu­sů před­sta­ví své nej­no­věj­ší pro­duk­ty a ino­va­ce více než 2900 vy­sta­vo­va­te­lů z 59 zemí.
Ústřed­ním bodem In­no­Trans je ven­kov­ní a ko­le­jo­vá plo­cha, kde bude vy­sta­ve­no více než 110 vo­zi­del pro osob­ní a ná­klad­ní do­pra­vu. Ex­po­ná­ty jsou se­řa­ze­ny podél 3500 metrů jízd­ní dráhy – od vy­so­ko­rych­lost­ních a re­gi­o­nál­ních vlaků po tram­va­je, hyb­rid­ní lo­ko­mo­ti­vy a ko­le­jo­vá vo­zi­dla. Zde si mohou ná­vštěv­ní­ci ve­letr­hu vy­zkou­šet tech­ni­ku na­ži­vo v bez­pro­střed­ní blíz­kos­ti vý­stav­ních hal.

Si­e­mens Mo­bi­li­ty je mezi vy­sta­vo­va­te­li za­stou­pe­n cel­kem pěti vo­zi­dly, včet­ně vy­so­ko­rych­lost­ní­ho vlaku Ve­la­ro pro Egypt (ven­kov­ní ex­po­zi­ce T7/40). Tento vlak byl spe­ci­ál­ně vy­vi­nut pro ex­trém­ní po­vě­tr­nost­ní pod­mín­ky a kom­bi­nu­je prvky vhod­né pro jízdu v pouš­ti s ma­xi­mál­ním kom­for­tem pro ces­tu­jí­cí. Další za­jí­ma­vos­tí je re­gi­o­nál­ní vlak Mireo Smart (T6/40), který je na­vr­žen s ohle­dem na mě­ní­cí se do­prav­ní pro­stře­dí a ros­tou­cí po­ptáv­ku po že­lez­nič­ní mo­bi­li­tě.

Al­stom před­sta­vu­je re­gi­o­nál­ní vlak Co­ra­dia Max pro Lan­desna­h­ver­ke­hr­s­ge­sell­schaft Nie­der­sa­ch­sen mbH (LNVG), který na­bí­zí kom­bi­na­ci jed­no­pod­laž­ní a dvou­pod­laž­ní ar­chi­tek­tu­ry. Al­stom rov­něž před­sta­vu­je tram­vaj Fle­xi­ty pro BVG, Ber­lin (T5/40), nejdel­ší tram­vaj v Ber­lí­ně, která se vy­zna­ču­je pro­stor­nos­tí, udr­ži­tel­nos­tí a ino­va­tiv­ní­mi bez­peč­nost­ní­mi sys­témy, jako je sys­tém ODAS.

Sta­dler letos před­sta­ví osm kon­cep­tů vo­zi­del. Na ve­letr­hu In­no­Trans (T9/40) spo­leč­nost po­pr­vé před­sta­ví ve­řej­nos­ti model RS ZERO. Ten umožňuje pro­voz bez emisí CO₂ na ve­d­lej­ších tra­tích s vy­u­ži­tím vo­dí­ko­vé­ho nebo ba­te­ri­o­vé­ho po­ho­nu. S vozem CI­TY­LINK pro Sa­ar­bahn před­sta­vu­je spo­leč­nost ře­še­ní mo­bi­li­ty pro měst­skou do­pra­vu, které je zá­ro­veň že­lez­ni­cí i tram­va­jí. Tram­vaj-vlak spo­ju­je město a okolí bez nut­nos­ti pře­stu­pu (T9/45).

Mezi další ex­po­ná­ty na vý­sta­viš­ti patří vy­so­ko­rych­lost­ní vlak ETR1000 od Hi­ta­chi Rail (T1/40), který je kom­pa­ti­bil­ní s růz­ný­mi sys­témy na­pá­je­ní v Ev­ro­pě. CRRC je za­stou­pe­na re­gi­o­nál­ním vla­kem CI­NO­VA, který je mi­mo­řád­ně ener­ge­tic­ky účin­ný (T2/40). Hy­un­dai Rotem před­sta­vu­je svou novou tram­vaj na vo­dí­ko­vé pa­li­vo­vé člán­ky (T2/19). Tram­vaj na vo­dí­ko­vé pa­li­vo­vé člán­ky se vy­zna­ču­je ti­chým pro­vo­zem, vy­so­kou ener­ge­tic­kou účin­nos­tí a rych­lým doplňová­ním pa­li­va.

Vossloh Rol­ling Stock je na místě s de­mon­strá­to­rem hyb­rid­ní lo­ko­mo­ti­vy Mo­du­la BFC (T2/34) na vo­dí­ko­vý pohon pro ná­klad­ní do­pra­vu. Plat­for­ma Mo­du­la jako fle­xi­bil­ní a udr­ži­tel­né do­prav­ní ře­še­ní kom­bi­nu­je různé va­ri­an­ty po­ho­nu pro efek­tiv­ní ná­klad­ní do­pra­vu na růz­ných tra­sách.

Mezi no­vin­ky Ta­tra­vagónky patří šes­ti­ná­pra­vo­vý in­ter­mo­dál­ní vůz Sd­gg­mrss se dvěma in­te­gro­va­ný­mi koši, který je určen pře­de­vším pro pře­pra­vu, na­klád­ku a vy­klád­ku neje­řá­bo­vých ná­vě­sů do ma­xi­mál­ní hmot­nos­ti 40 tun (T4/60).

DB Bahnbau­grup­pe a DB En­gi­nee­ring & Con­sul­ting před­sta­vu­jí 360stupňovou mul­ti­sen­zo­ro­vou plat­for­mu (MSP), která vý­znam­ně při­spí­vá k di­gi­ta­li­za­ci že­lez­nič­ní in­frastruk­tu­ry (T11/40). MSP kom­bi­nu­je různé sen­zo­ry a mě­ři­cí tech­no­lo­gie v jed­nom ko­le­jo­vém vo­zi­dle: mo­bil­ní ma­po­va­cí sys­tém, se­stá­va­jí­cí z GNSS a la­se­ro­vé­ho ske­ne­ru, po­sky­tu­je 3D zá­znam po­vrchu, pa­no­ra­ma­tic­ká ka­me­ra snímá 360° obraz okolí a vo­li­tel­ný ge­o­ra­dar po­sky­tu­je do­da­teč­ný po­hled pod trať. 360° MSP je pro­jek­tem spo­lu­prá­ce mezi DB Bahnbau­grup­pe a DB En­gi­nee­ring & Con­sul­ting (DB E&C).

Kolem 220 světových premiér na InnoTrans

Na 14. roč­ní­ku před­ní­ho ve­letr­hu do­prav­ní tech­ni­ky před­sta­ví vy­sta­vo­va­te­lé při­bliž­ně 220 svě­to­vých pre­mi­ér v pěti ve­letrž­ních seg­men­tech: Že­lez­nič­ní tech­ni­ka, že­lez­nič­ní in­frastruk­tu­ra, ve­řej­ná do­pra­va, in­te­ri­é­ry a vý­stav­ba tu­ne­lů. Na­bíd­ka pro­duk­tů a slu­žeb sahá od lo­ko­mo­tiv s ba­te­ri­o­vý­mi vo­dí­ko­vý­mi pa­li­vo­vý­mi člán­ky, přes bez­ba­ri­é­ro­vý ná­stup v dál­ko­vé do­pra­vě a ře­še­ní pro ko­mu­ni­ka­ci mezi vla­kem a zemí pro­střed­nic­tvím MCX až po al­go­ritmy pro jízd­ní řády s pod­po­rou umělé in­te­li­gen­ce a an­tigraf­fi­ti fólie na sklo.

Jak využít 3D tisk velkých forem a dílů

Na In­no­trans 2024 se ovšem se­tká­te nejen s pro­duk­ty vý­rob­ců že­lez­nič­ních vo­zi­del nebo au­to­bu­sů. Na­jde­te zde na­pří­klad také ex­po­zi­ci 3D Sys­tems, kon­krét­ně v klast­ru Mo­bi­li­ty goes Ad­di­ti­ve (MGA): Ci­ty­Cu­be hala B, stá­nek 320, kde se pře­svěd­čí­te sami, jak může EXT vel­ko­for­má­to­vý a přes­ný pe­le­to­vý tisk ovliv­nit vaše pod­ni­ká­ní a pro­ce­sy. Ukáz­ky se tý­ka­jí:

  • Tisku na ter­mo­for­mo­va­cí formy o roz­mě­rech až 1270 × 1270 × 1829 mm.
  • Op­ti­ma­li­za­ce ná­kla­dů na ná­stro­je pro od­lé­vá­ní písku, přes­nost, rych­lost vý­ro­by a fle­xi­bi­li­tu díky tiš­tě­ným opa­ko­va­ně po­u­ži­tel­ným vzo­rům a já­dro­vým boxům.
  • Vý­ro­by vel­kých dílů a sou­čás­tí ze ši­ro­ké škály pe­le­to­va­ných ma­te­ri­á­lů.

Více in­for­ma­cí na www.innotrans.de.

 


Mohlo by vás zajímat: