Google překladač: English Deutsch

Autonavigace v roce 2012 podle společnosti Mio

Autor článku: Gric   

Tags: Mio | Navigace

Trendy_podle_Mio_1207Společnost Mio, dodavatel přenosných navigačních zařízení, vidí jako trend v roce 2012 navigace reflektující aktuální potřeby řidičů. Nové modely navigací budou muset být vybaveny kvalitními displeji, aktualizovanými mapovými podklady, bezstarostnými servisními službami a funkcemi, které se přizpůsobí individuálnímu stylu řidiče. Během několika posledních let došlo k výrazné změně trhu s navigacemi. Dnes se již jedná o běžné spotřební zboží, čímž se změnila skupina zákazníků a tedy i jejich očekávání. Výhody navigací oproti mobilním telefonům jsou stále v jejich velikosti, odolném provedení a v čitelnosti za zhoršených světelných podmínek.

Významným specifikem lokálního trhu je, že zákazníci po nákupu vybrané navigace nejsou příliš ochotni investovat další prostředky. Boří tím představy výrobců o příjmech z prodejů doplňkových informací, jako jsou například aktualizace mapových podkladů nebo informace o poloze radarů. Navíc díky konkurenci automaticky očekávají další bezplatné služby, které jim umožní stažení nových map. Takovou možností je například Doživotní aktualizace map, v rámci které mají řidiči možnost získávat nejnovější aktualizace map až čtyřikrát ročně po dobu životnosti zařízení zdarma. Výrobci navigací tím reagují na silné konkurenční prostředí, a zákazníci tak zdarma získávají neustále nové informace o změnách křižovatek, kruhových objezdů i nových silnicích.

Odlišná situace je u navigací, které jsou používány při výkonu povolání. Zde se dá očekávat rozvoj nových služeb i vznik samostatné kategorie přístrojů, které umožní například propojení s dalšími zařízeními v automobilu, komunikaci s centrálním dispečinkem, či spolupráci při evidenci knihy jízd. Takového řešení usnadní správu vozového parku, zajistí informovanost o aktuálních polohách vozidel a umožní rychlejší reakce na aktuální požadavky a změny. Profesionálním řidičům velkých vozidel pomáhají specializované funkce v navigacích již nyní. Příkladem je Truck Mode, kdy je trasa plánována s ohledem na rozměry nákladní soupravy a její celkovou hmotnost. Lze se tak vyhnout mostům s nižší tonáží, nízkým podjezdům či ostrým zatáčkám.

Trendem dnešní doby je skutečná pomoc zákazníkům a ti zase chtějí mít jistotu, že pokud vzniknou nějaké problémy s jakýmkoli zařízením, nebudou nuceni trávit spoustu času vyřizováním reklamace. Pro zákazníka to znamená, že vše vyřídí z pohodlí domova a vše ostatní mu zajistí výrobce a nejlépe opět zdarma. Záruční servisní služby spolu s bezplatným vyzvednutím produktu u zákazníka a vrácení opraveného zpět nabízí v ČR a SR jen jeden výrobce navigací, Mio.

Výrobci navigací jsou trhem nuceni diverzifikovat své produkty, a tak se i v roce 2012 můžeme těšit na rozšíření nabídky o nové druhy navigací jak pro specifické použití, tak i zákazníky, nové funkce orientované na individuální použití i doplňky jen pro radost.


Mohlo by vás zajímat: