Společnost MAXON uvolnila do distribuce novou, již sedmnáctou verzi programu Cinema 4D, určeného pro tvorbu 3D modelů, vizualizací a animací v mnoha různých oblastech – designu, filmovém a tele- vizním průmyslu, architektuře, vědě a výzkumu a mnoha dalších. Cinema 4D R17 přináší řadu novinek a vylepšení s největším důra- zem na zvýšení produktivity práce – jako například Take Sytem pro tvorbu a ukládání variantních scén, vylepšené modelovací nástroje v oblasti křivek, přímý import dat z programu SketchUp nebo moder- nizované knihovny 3D objektů, materiálů a předpřipravených scén.
Mezi další novinky patří přepracovaný systém pro práci s barvami, nové shadery Variace a Vzorec a řadu dalších vylepšení v oblastech skupltování, animací a video trackingu. Intenzivně bylo také zapracováno na propojení s dalšími produkčními nástroji jako například Houdini, Arnold Renderer a dalšími.
Take System: robustní systém pro definování variantních scén nebo parametrů objektů v rámci jednoho souboru a podpora render layers (výpočty různých vrstev výstupu do separátních souborů pro další použití v profesionálních kompozičních nástrojích). Take system je integrován do všech částí programu včetně renderingu. Modelování s využitím křivek: kompletně přepracovaný modul práce s 2D křivkami. Nyní lze s křivkami vytvářet přesné oblouky a výseče, vyhlazovat je i precizně pracovat s tangentami jednotlivých bodů. Pro tvorbu sofistikovanějších křivkových tvarů je možné využít nástroje Boole. SketchUp Import: import souborů ve formátů SketchUp. Houdini itegration: integrace s VFX programem Houdini. Možnost práce s interaktivními Houdini objekty v rámci Cinemy 4D. Modular shelving system + Bookshelf generator: Interaktivní modulární objekt pro generování skříňových a policových sestav s knihami, které zbavuje uživatele v oblasti interiérového designu a architektury nutnosti složitě modelovat skříňky, police či knihovny. Redukce deformace čočky: pro rekonstrukci virtuální kamery při zákresu 3D objektů do statických obrázků nebo do videa. Správa a výběr barev: kompletní systém pro práci s barvami uvnitř programu. Výběr barev z fotografií, definování komplementárních barev a práce se vzorníky. Shader Variace: pro tvorbu materiálů a povrchů, kde drobné odchylky ve vzhledu přinášejí značně vyšší realističnost celé scény - například listy stromů, vizualizace desítek či stovek stejných objektů apod. Scuplting: řada vylepšení v oblasti skupltování jako například Edge Detection, Sculpt To Pose Morph apod. Motion Tracker: preciznější práce při trackování videa, nástroj pro odstraňování nepoužitelných stop.
Cinema 4D pracuje na platformách Windows i Mac OS X a je dodávána ve čtyřech variantách – Prime, Broadcast, Visualize a Studio. Podrobnější přehled rozdílů mezi jednotlivými verzemi najdete zde. Ceny komerčních, časově neomezených licencí, se pohybují od €700 (Prime) do €3000 (Studio) bez DPH. Pro majitele vybraných starších verzí programu jsou k dispozici upgrady. Další informace o programu Cinema 4D najdete na stránkách www.cinema4d.cz nebo www.maxon.net.
BenQ uvádí na trh PD2730S a PD3226G. Dva nové modely monitorů určené tvůrcům 3D grafiky, VFX animátorům, koncepčním návrhářům nebo herním designérům s...
Práce s 3D tiskem je často považována za více individuální a kusový přístup. Podívejme se v dnešním dílu našeho seriálu na trošku sériov...
S uvedením IronCADu 2025 očekávejte verzi, která obsahuje stovky funkcí a vylepšení pro zefektivnění procesů CAD návrhu. Tato aktualizace z...
Informační model budovy BIM vychází obdobně jako PLM ze strategického nasazení moderních softwarových nástrojů v rámci kompletního životního cykl...
Na virtuální konferenci Design & Simulation Summit, která se koná 31. října, se dozvíte, jak může simulacemi řízený návrh přinést skute...
Na dynamických trzích je flexibilita uspořádání továrny klíčová pro celkový úspěch společnosti. Díky inovativním softwarovým řešením mohou společno...