Společnost MAXON uvolnila do distribuce novou, již sedmnáctou verzi programu Cinema 4D, určeného pro tvorbu 3D modelů, vizualizací a animací v mnoha různých oblastech – designu, filmovém a tele- vizním průmyslu, architektuře, vědě a výzkumu a mnoha dalších. Cinema 4D R17 přináší řadu novinek a vylepšení s největším důra- zem na zvýšení produktivity práce – jako například Take Sytem pro tvorbu a ukládání variantních scén, vylepšené modelovací nástroje v oblasti křivek, přímý import dat z programu SketchUp nebo moder- nizované knihovny 3D objektů, materiálů a předpřipravených scén.
Mezi další novinky patří přepracovaný systém pro práci s barvami, nové shadery Variace a Vzorec a řadu dalších vylepšení v oblastech skupltování, animací a video trackingu. Intenzivně bylo také zapracováno na propojení s dalšími produkčními nástroji jako například Houdini, Arnold Renderer a dalšími.
Take System: robustní systém pro definování variantních scén nebo parametrů objektů v rámci jednoho souboru a podpora render layers (výpočty různých vrstev výstupu do separátních souborů pro další použití v profesionálních kompozičních nástrojích). Take system je integrován do všech částí programu včetně renderingu. Modelování s využitím křivek: kompletně přepracovaný modul práce s 2D křivkami. Nyní lze s křivkami vytvářet přesné oblouky a výseče, vyhlazovat je i precizně pracovat s tangentami jednotlivých bodů. Pro tvorbu sofistikovanějších křivkových tvarů je možné využít nástroje Boole. SketchUp Import: import souborů ve formátů SketchUp. Houdini itegration: integrace s VFX programem Houdini. Možnost práce s interaktivními Houdini objekty v rámci Cinemy 4D. Modular shelving system + Bookshelf generator: Interaktivní modulární objekt pro generování skříňových a policových sestav s knihami, které zbavuje uživatele v oblasti interiérového designu a architektury nutnosti složitě modelovat skříňky, police či knihovny. Redukce deformace čočky: pro rekonstrukci virtuální kamery při zákresu 3D objektů do statických obrázků nebo do videa. Správa a výběr barev: kompletní systém pro práci s barvami uvnitř programu. Výběr barev z fotografií, definování komplementárních barev a práce se vzorníky. Shader Variace: pro tvorbu materiálů a povrchů, kde drobné odchylky ve vzhledu přinášejí značně vyšší realističnost celé scény - například listy stromů, vizualizace desítek či stovek stejných objektů apod. Scuplting: řada vylepšení v oblasti skupltování jako například Edge Detection, Sculpt To Pose Morph apod. Motion Tracker: preciznější práce při trackování videa, nástroj pro odstraňování nepoužitelných stop.
Cinema 4D pracuje na platformách Windows i Mac OS X a je dodávána ve čtyřech variantách – Prime, Broadcast, Visualize a Studio. Podrobnější přehled rozdílů mezi jednotlivými verzemi najdete zde. Ceny komerčních, časově neomezených licencí, se pohybují od €700 (Prime) do €3000 (Studio) bez DPH. Pro majitele vybraných starších verzí programu jsou k dispozici upgrady. Další informace o programu Cinema 4D najdete na stránkách www.cinema4d.cz nebo www.maxon.net.
BenQ uvádí na trh PD2730S a PD3226G. Dva nové modely monitorů určené tvůrcům 3D grafiky, VFX animátorům, koncepčním návrhářům nebo herním designérům s...
Práce s 3D tiskem je často považována za více individuální a kusový přístup. Podívejme se v dnešním dílu našeho seriálu na trošku sériov...
S uvedením IronCADu 2025 očekávejte verzi, která obsahuje stovky funkcí a vylepšení pro zefektivnění procesů CAD návrhu. Tato aktualizace z...
Informační model budovy BIM vychází obdobně jako PLM ze strategického nasazení moderních softwarových nástrojů v rámci kompletního životního cykl...
Na virtuální konferenci Design & Simulation Summit, která se koná 31. října, se dozvíte, jak může simulacemi řízený návrh přinést skute...