Dassault - SolidWorks
Siemens
Google překladač: English Deutsch
NAFEMS - idiada
SIEMENS - PLM automation

StreamTech.tv

streamtech tv-logo

Maya 2017

Čtvrtek, 18 Srpen 2016 14:38

Tags: 2017 | Autodesk | Kurzy | Maya | Nicom | Školení | Vzdělávání

arnold-in-maya-1633Novinky, aktualizace, změny …

Od doby, co Autodesk loni kompletně přestavěl pracovní prostředí Mayi, se toho letos zase změnilo opravdu mnoho. Letošní verze je plná nových animačních nástrojů a technologických vylepšení zajišťujících hladký chod i při tvorbě těch nejnáročnějších scén.

Na ty nejdůležitější novinky se podíváme podrobněji:

Dytron

[Sada nástrojů pro motion grafiku (MASH)]

Animovaná grafika je obor, kde možná na první pohled 3D často ani není, ale opak je pravdou a Maya je k tomu nyní dokonale připravená. Sada procedurálních animačních nástrojů MASH (kterou Autodesk před časem koupil a udělal z ní součást Mayi) je dokonalým pomocníkem nejen pro všechny grafiky a animátory.

Nicom-Maya-1-1633

[3D text]

Nedílnou součástí grafiky (a tím pádem i motion grafiky) je jednoznačně text. Takže v této sérii novinek nesmí chybět dokonale propracovaný nástroj pro tvorbu a úpravu všech druhů textů a jejich animací.

 Nicom-Maya-2-1633

[Práce s vektorovou grafikou]

Grafickou sérii novinek v Mayi zakončíme novinkou možná ze všech nejdůležitější pro tuto práci a tou je spolupráce s vektorovými grafickými programy jako je například Adobe Illustrator s využitím otevřeného formátu SVG. Díky této novince lze snadno využívat vektorová data v přesně takové podobě, jakou máte třeba v Ai.

Nicom-Maya-3-1633

[Interaktivní tvorba vlasů v Xgen]

Vytváření vlasů a srsti a jejich následné úpravy jsou díky vylepšeným nástrojům Xgen snadné a přirozené jako se ráno česat.

Nicom-Maya-4-1633

[Bifrost Ocean Simulation (BOSS)]

Díky sadě nástrojů BOSS už při vytváření velkých oceánských simulací a jejich interakcí s nejrůznějšími plavidly nedostane mořskou nemoc.

Nicom-Maya-5-1633

[Adaptivní simulace kapalin]

Jde v podstatě o dokonalejší využívání hardwarových zdrojů vašeho počítače při vytváření nejrůznějších simulací kapalin, které patří, co se týká nároků na výpočetní výkon, k těm nejnáročnějším.

Nicom-Maya-6-1633

[Time Editor]

Time editor by se dal bez nadsázky za revoluční novinku nejen v mayi. Díky time editoru můžete velice snadno kombinovat animace a klipy, vytvářet jejich prolnutí a vše to vidět přímo ve vašem viewportu.

Nicom-Maya-7-1633

[Výkonější animace]

Ruku v ruce s kombinováním s úpravami vašich animací jde také jejich výkon při přehrávání ve viewportu. S pomocí nových algoritmů dokáže Maya mnohem lépe využívat výkon počítače a tak přehrávat animace plynuleji. Díky tomu získáte velmi přesnou představu o svých animacích bez nutnosti renderování nebo vyváření náhledů v podobě Playblastů.

Nicom-Maya-8-1633

[Shape editor pro animace]

Shape editor je nástroj, který umožňuje animátorům a rigerům upravovat tvar geometrie v různých animačních pózách s využitím sochařské sady nástrojů Mayi. Stejný nástroj nyní slouží také vytváření a úpravě takzvaných blandshap animací. Je to vysvobození animátorů od nutnosti upravovat přímo skinning modelu.

Nicom-Maya-9-1633

[Symetrické modelování]

V podstatě jde o sérii vylepšení a dodělávek v oblasti vytváření a úpravy symetrických modelů. Za zmínku stojí například práce s edgeloop, která je nyní plně funkční i při symetrickém modelování.

Nicom-Maya-10-1633

[Arnold součástí Mayi]

Arnold je jedním z nejpoužívanějších renderů v zábavním průmyslu a nyní je přímo součástí Mayi.
Autodesk začátkem roku koupil Solid Angle (výrobce Arnold renderu) a tak je Arnold nyní výchozím renderem v Mayi namísto Mental raye, který si nyní můžete pořídit přímo od Nvidie, která jej vyvýjí. Tyto firemní obchody umožní tvůrcům využívat opravdu špičkový render.

Nicom-Maya-11-1633

[Render setup]

Z renderovacích vrstev se nyní stal render setup, který v sobě skrývá všechny možnosti pro sestavení vrstev pro následnou kompozici, nebo jen různých variant renderované scény a jejich hromadné renderování. Spolu s panelem render setup je v Mayi nyní nově k dispozici také správce světel, který je obzvláště při práci s větší scénou nedocenitelným pomocníkem.

Nicom-Maya-12-1633

[Nové nástroje pro svícení]

Jedná se o balík nejrůznějších nástrojů v Hypershadeu k usnadnění tvorby a úprav vašich materiálů či světel.

Nicom-Maya-13-1633

 

[Vylepšená spolupráce s herními enginy]

Vylepšení se také dostalo i do spolupráce Mayi s nejrůznějšími herními enginy. Samozřejmostí je přímočará spolupráce s Unreal Enginem nebo Unity. Na vyšší úrovni je pak přímé živé spojení mezi Mayou a Autodesk Stingray enginem, které umožňuje tvůrcům posílat celé scény nebo levely, včetně materiálů a svícení přímo mezi těmito dvěma programy.

Nicom-Maya-14-1633

[Workspace]

Poslední větší novinkou nové Mayi jsou absolutně volné možnosti postavení pracovního prostředí a to následně uložit jako worksúpace, který je možné později zpětně vyvolat.

Nicom-Maya-15-1633

 

Celá řada drobných vylepšení, která udělají radost nejednomu 3D tvůrci je ještě k nalezení po celém prostředí Mayi v zelených [závorkách].

Zdroj obrázků: Autodesk


Mohlo by vás zajímat:
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit