Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 11.12. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 11.12. Autodesk 3DS MAX – kurz
- 12.12. AutoCAD kurz – navrhování a správa dynamických bloků
- 14.12. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 14.12. Autodesk Maya – pokročilé techniky renderování
- 14.12. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 18.12. AutoCAD kurz – navrhování a správa dynamických bloků
- 18.12. Unreal Engine – vizualizace
- 05.01. AutoCAD 2013 - základní kurz
Aktuální články
- Additive Industries aktualizuje 3D tiskárny MetalFAB
- Profika uvádí na trh novou robotickou buňku
- GeoPas.cz – nejen katastrální mapy
- Dostupnost notebooku ThinkPad X1 Fold 16 od Lenova
- Teledyne Geospatial spouští elektronický obchod
- Seminář Přesné a rychlé nacenění formy či nástroje
- Ohlédnutí za Konferencí GIS Esri v ČR
- Systém vzdělávání v BIM pro pracovníky veřejné správy
CAD na www.SystemOnLine.cz
Maya 2017 |
Čtvrtek, 18 Srpen 2016 14:38 | |
Od doby, co Autodesk loni kompletně přestavěl pracovní prostředí Mayi, se toho letos zase změnilo opravdu mnoho. Letošní verze je plná nových animačních nástrojů a technologických vylepšení zajišťujících hladký chod i při tvorbě těch nejnáročnějších scén. Na ty nejdůležitější novinky se podíváme podrobněji: [Sada nástrojů pro motion grafiku (MASH)]Animovaná grafika je obor, kde možná na první pohled 3D často ani není, ale opak je pravdou a Maya je k tomu nyní dokonale připravená. Sada procedurálních animačních nástrojů MASH (kterou Autodesk před časem koupil a udělal z ní součást Mayi) je dokonalým pomocníkem nejen pro všechny grafiky a animátory. [3D text]Nedílnou součástí grafiky (a tím pádem i motion grafiky) je jednoznačně text. Takže v této sérii novinek nesmí chybět dokonale propracovaný nástroj pro tvorbu a úpravu všech druhů textů a jejich animací. [Práce s vektorovou grafikou]Grafickou sérii novinek v Mayi zakončíme novinkou možná ze všech nejdůležitější pro tuto práci a tou je spolupráce s vektorovými grafickými programy jako je například Adobe Illustrator s využitím otevřeného formátu SVG. Díky této novince lze snadno využívat vektorová data v přesně takové podobě, jakou máte třeba v Ai. [Interaktivní tvorba vlasů v Xgen]Vytváření vlasů a srsti a jejich následné úpravy jsou díky vylepšeným nástrojům Xgen snadné a přirozené jako se ráno česat. [Bifrost Ocean Simulation (BOSS)]Díky sadě nástrojů BOSS už při vytváření velkých oceánských simulací a jejich interakcí s nejrůznějšími plavidly nedostane mořskou nemoc. [Adaptivní simulace kapalin]Jde v podstatě o dokonalejší využívání hardwarových zdrojů vašeho počítače při vytváření nejrůznějších simulací kapalin, které patří, co se týká nároků na výpočetní výkon, k těm nejnáročnějším. [Time Editor]Time editor by se dal bez nadsázky za revoluční novinku nejen v mayi. Díky time editoru můžete velice snadno kombinovat animace a klipy, vytvářet jejich prolnutí a vše to vidět přímo ve vašem viewportu. [Výkonější animace]Ruku v ruce s kombinováním s úpravami vašich animací jde také jejich výkon při přehrávání ve viewportu. S pomocí nových algoritmů dokáže Maya mnohem lépe využívat výkon počítače a tak přehrávat animace plynuleji. Díky tomu získáte velmi přesnou představu o svých animacích bez nutnosti renderování nebo vyváření náhledů v podobě Playblastů. [Shape editor pro animace]Shape editor je nástroj, který umožňuje animátorům a rigerům upravovat tvar geometrie v různých animačních pózách s využitím sochařské sady nástrojů Mayi. Stejný nástroj nyní slouží také vytváření a úpravě takzvaných blandshap animací. Je to vysvobození animátorů od nutnosti upravovat přímo skinning modelu. [Symetrické modelování]V podstatě jde o sérii vylepšení a dodělávek v oblasti vytváření a úpravy symetrických modelů. Za zmínku stojí například práce s edgeloop, která je nyní plně funkční i při symetrickém modelování. [Arnold součástí Mayi]Arnold je jedním z nejpoužívanějších renderů v zábavním průmyslu a nyní je přímo součástí Mayi. [Render setup]Z renderovacích vrstev se nyní stal render setup, který v sobě skrývá všechny možnosti pro sestavení vrstev pro následnou kompozici, nebo jen různých variant renderované scény a jejich hromadné renderování. Spolu s panelem render setup je v Mayi nyní nově k dispozici také správce světel, který je obzvláště při práci s větší scénou nedocenitelným pomocníkem. [Nové nástroje pro svícení]Jedná se o balík nejrůznějších nástrojů v Hypershadeu k usnadnění tvorby a úprav vašich materiálů či světel.
[Vylepšená spolupráce s herními enginy]Vylepšení se také dostalo i do spolupráce Mayi s nejrůznějšími herními enginy. Samozřejmostí je přímočará spolupráce s Unreal Enginem nebo Unity. Na vyšší úrovni je pak přímé živé spojení mezi Mayou a Autodesk Stingray enginem, které umožňuje tvůrcům posílat celé scény nebo levely, včetně materiálů a svícení přímo mezi těmito dvěma programy. [Workspace]Poslední větší novinkou nové Mayi jsou absolutně volné možnosti postavení pracovního prostředí a to následně uložit jako worksúpace, který je možné později zpětně vyvolat.
Celá řada drobných vylepšení, která udělají radost nejednomu 3D tvůrci je ještě k nalezení po celém prostředí Mayi v zelených [závorkách]. Zdroj obrázků: Autodesk
Mohlo by vás zajímat:
|