Partneři Projektu CAD
Projekt studentského CNC stroje |
Autor článku: Petr Fořt | |
Podívejme se na jeden z projektů, který vznikl na naší škole v období domácí práce a distančního vzdělávání. Pokusili jsme se v něm s několika studenty vytvořit pracovní tým, který se chopil nového odborného tématu. Hlavní myšlenkou tématu projektu je našim studentům přiblížit jednu z výrazných oblastí produkčních technologií, která je úzce svázaná se strategiemi digitalizace Průmyslu 4.0. Projekt je postupně realizován s využitím PLM softwaru a finančně dostupných technologií výroby včetně metod 3D tisku. Konstrukční řešení malého studentského CNC stroje Našim základním konceptem je projekt malého CNC stroje, který je jednoduše vyrobitelný s využitím minima speciálních součástí. Hlavním cílem je nízká cena realizace umožňující případnou replikaci tématu v podobě maturitních projektů. CNC stroj je navržen modulárně tak, abychom se studenty vyzkoušeli základní technická řešení z počátku pro 2D obrábění s případnou možnou konverzí v budoucnu na 3D obrábění. Pro návrh CNC stroje je využíván výhradně digitální prototyp a technická vizualizace Výhodou při vzájemné práci na projektu je nasazení PLM nástrojů, služeb technologického cloudu a průmyslové vizualizace. Díky digitálnímu vývoji je možné realizovat efektivněji on-line spolupráci týmu s přímou integrací konzultací a diskuse se studenty na dálku. Na přiložených obrázcích můžete vidět jednu z finálních koncepčních studií projektu studentského CNC stroje, která byla připravena v přibližně ve čtyřech dvouhodinových on-line setkáních s našimi studenty. Optimalizace jednotlivých konstrukčních uzlů v průběhu on-line výuky Parametrická data jednotlivých součástí jsou přímo optimalizována pro snadnou výrobu a dostupnost součástkové základny. Nejnákladnější položkou konstrukce jsou lineární ložiska a vodicí broušené tyče. Základní verze CNC stroje je určena pro řízení krokovými motory řady NEMA ve spojení s modulárními elektronikou postavenou na mikropočítači Arduino.
Mohlo by vás zajímat:
|