Partneři Projektu CAD
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 |
- 25.12. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 25.12. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.01. Autodesk Fusion 360 – základní kurz (úvod do parametrického modelování)
- 05.01. Autodesk Fusion 360 – základní kurz (úvod do parametrického modelování)
- 05.01. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 06.01. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 07.01. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 12.01. Trimble SketchUp – prezentace návrhů
- 13.01. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
- 13.01. Trimble SketchUp – základní kurz
Aktuality
- 3D_Kernel_IO 2026 a CAD Simplifier od CoreTechnologie
- Zjednodušení balíčků ProjectWise a SYNCHRO
- Nový 3D konfigurační nástroj pro výrobce rekreačních vozidel
- 3D tisk kovů a plastů – 3 zcela nové technologie v Plzni
- Autodesk Executive Roundtable „AI a transformace v průmyslu“
- T-Mobile zajistil 5G sítí provoz autonomních robotů v Nemocnici Jihlava
- Vyzkoušejte 3D návrh továrny ve virtuální realitě
- HANNOVER MESSE 2026 – poslední volné plochy!
Projekt studentského CNC stroje |
| Autor článku: Petr Fořt | |
| Pondělí, 01 Březen 2021 00:54 | |
|
Podívejme se na jeden z projektů, který vznikl na naší škole v období domácí práce a distančního vzdělávání. Pokusili jsme se v něm s několika studenty vytvořit pracovní tým, který se chopil nového odborného tématu. Hlavní myšlenkou tématu projektu je našim studentům přiblížit jednu z výrazných oblastí produkčních technologií, která je úzce svázaná se strategiemi digitalizace Průmyslu 4.0. Projekt je postupně realizován s využitím PLM softwaru a finančně dostupných technologií výroby včetně metod 3D tisku.
Konstrukční řešení malého studentského CNC stroje Našim základním konceptem je projekt malého CNC stroje, který je jednoduše vyrobitelný s využitím minima speciálních součástí. Hlavním cílem je nízká cena realizace umožňující případnou replikaci tématu v podobě maturitních projektů. CNC stroj je navržen modulárně tak, abychom se studenty vyzkoušeli základní technická řešení z počátku pro 2D obrábění s případnou možnou konverzí v budoucnu na 3D obrábění.
Pro návrh CNC stroje je využíván výhradně digitální prototyp a technická vizualizace Výhodou při vzájemné práci na projektu je nasazení PLM nástrojů, služeb technologického cloudu a průmyslové vizualizace. Díky digitálnímu vývoji je možné realizovat efektivněji on-line spolupráci týmu s přímou integrací konzultací a diskuse se studenty na dálku. Na přiložených obrázcích můžete vidět jednu z finálních koncepčních studií projektu studentského CNC stroje, která byla připravena v přibližně ve čtyřech dvouhodinových on-line setkáních s našimi studenty.
Optimalizace jednotlivých konstrukčních uzlů v průběhu on-line výuky Parametrická data jednotlivých součástí jsou přímo optimalizována pro snadnou výrobu a dostupnost součástkové základny. Nejnákladnější položkou konstrukce jsou lineární ložiska a vodicí broušené tyče. Základní verze CNC stroje je určena pro řízení krokovými motory řady NEMA ve spojení s modulárními elektronikou postavenou na mikropočítači Arduino.
Mohlo by vás zajímat:
|










Letošní rok přináší nejen ve výuce řadu úskalí a změn. Studenti pracují v domácím prostředí, komunikují se svými vyučujícími prostřednictvím skupinové spolupráce a individuálních konzultací. Digitalizace mění zaběhlé přístupy a metodiku. Odborná výuka v tomto období není snadná a přiblížit našim studentům potřebné znalosti je někdy opravdovým oříškem.

