Google překladač: English Deutsch

Siemens rozšiřuje možnosti autonomní výroby

Autor článku: Siemens   

Tags: AGV | AMR | IT/OT | Operation Copilot | Save Velocity | Siemens

Siemens-2534Sie­mens před­sta­vil své plány tý­ka­jí­cí se za­čle­ně­ní asi­s­ten­ta pro prů­mys­lo­vé pro­vo­zy a údrž­bu – Ope­rati­ons Co­pi­lot – do do­prav­ních sys­té­mů bez ři­di­če a mo­bil­ních ro­bo­tů. Vzhle­dem ke zvy­šu­jí­cí­mu se na­sa­ze­ní mo­bil­ních do­prav­ních ro­bo­tů jako au­to­nomních asi­s­ten­tů pod­po­ro­va­ných umě­lou in­te­li­gen­cí (AI) bude Ope­rati­ons Co­pi­lot fun­go­vat pro člo­vě­ka-ope­rá­to­ra jako uži­va­tel­ské roz­hra­ní.

Uži­va­te­lům tak umož­ní pro­vá­dět kon­fi­gu­ra­ce au­to­nomních mo­bil­ních ro­bo­tů (AMR) a au­to­ma­tic­ky ří­ze­ných vo­zí­ků (AGV) a při­dě­lo­vat jim úlohy, jako je na­pří­klad pře­pra­va ma­te­ri­á­lu a zboží ve vý­rob­ním pro­vo­zu. Jedná se o další vý­znam­ný krok smě­rem k roz­sáh­lej­ší au­to­ma­ti­za­ci au­to­ma­ti­zo­va­ných to­vá­ren­ských pro­vo­zů s vy­u­ži­tím ge­ne­ra­tiv­ní umělé in­te­li­gen­ce.

Rozšíření Operations Copilot o agenty pro autonomní mobilní roboty a vozíky

V další fázi Sie­mens hodlá roz­ší­řit mož­nos­ti Ope­rati­ons Co­pi­lot o AI agen­ty vy­tvo­ře­né spe­ci­ál­ně pro au­to­nomní mo­bil­ní ro­bo­ty (AMR) a au­to­ma­tic­ky ří­ze­né vo­zí­ky (AGV), kteří mají pod­po­řit zpro­voz­ně­ní a pro­voz nejen in­di­vi­du­ál­ních vo­zi­del, ale i ce­lých vo­zo­vých parků. Zejmé­na zpro­voz­ně­ní před­sta­vu­je kom­plex­ní a ča­so­vě ná­roč­ný pro­ces: au­to­ma­tic­ky ří­ze­né vo­zí­ky musí být za­čle­ně­ny do stá­va­jí­cí IT/OT in­frastruk­tu­ry to­vár­ny a na­kon­fi­gu­ro­vá­ny pro kon­krét­ní pod­mín­ky – na­pří­klad pro jed­not­li­vé dráhy nebo pře­klad­ní sta­ni­ce. Tuto úlohu tech­ni­kům usnad­ní právě Ope­rati­ons Co­pi­lot – vy­u­ži­je sen­zo­ry a ka­me­ry au­to­ma­tic­ky ří­ze­ných vo­zí­ků a vy­tvo­ří po­drob­ný pře­hled o pro­stře­dí, v němž se po­hy­bu­jí. Ope­rati­ons Co­pi­lot má pří­stup k veš­ke­ré re­le­vant­ní tech­nic­ké do­ku­men­ta­ci na­in­sta­lo­va­ných kom­po­nent a pro­střed­nic­tvím roz­hra­ní pří­sluš­né­ho agen­ta získá sys­té­mo­vá data v re­ál­ném čase. Pra­cov­ní­ci a ob­slu­ha po­dí­le­jí­cí se na zpro­voz­ně­ní vo­zí­ků tak mohou pra­co­vat efek­tiv­ně­ji, řešit pro­blémy po­ho­to­vě­ji a za­jis­tit je­jich rych­lé na­sa­ze­ní.

„Za­čle­ně­ní fy­zic­kých a vir­tu­ál­ních AI agen­tů do na­še­ho asi­s­ten­ta Ope­rati­ons Co­pi­lot ote­ví­rá novou di­men­zi v ob­las­ti ko­mu­ni­ka­ce mezi člo­vě­kem, ro­bo­tem a umě­lou in­te­li­gen­cí. Naši zá­kaz­ní­ci tak mohou urych­lit za­vá­dě­ní au­to­nomních do­prav­ních sys­té­mů a pra­co­vat s nimi efek­tiv­ně­ji a bez­peč­ně­ji – a tím opět po­stou­pit o další krok smě­rem k plně au­to­nomní to­vár­ně.“

Rainer Brehm
generální ředitel Factory Automation, Siemens

Nový soft­ware Safe Ve­lo­ci­ty po­má­há zvý­šit bez­peč­nost vý­rob­ních pro­vo­zů

Au­to­ma­tic­ky ří­ze­né vo­zí­ky jsou vy­ba­ve­ny na­vi­ga­cí a sen­zo­ry, které jim umožňují se bez­peč­ně a spo­leh­li­vě po­hy­bo­vat v pro­stře­dí vý­ro­by a in­tra­lo­gis­ti­ky, a to zcela bez zá­sa­hu člo­vě­ka. V pří­pa­dě, že jim do cesty vstou­pí ně­ja­ká osoba nebo ně­ja­ký před­mět, au­to­ma­tic­ky zpo­ma­lí, za­sta­ví nebo pře­káž­ku ob­je­dou. Nový soft­ware Sie­mens Safe Ve­lo­ci­ty umožňuje bez­peč­ný mo­ni­to­ring rych­los­ti vo­zí­ku tak, že je možné dy­na­mic­ky při­způ­so­bit ochran­ná pole bez­peč­nost­ních la­se­ro­vých ske­ne­rů v re­ál­ném čase. Soft­ware má cer­ti­fi­ka­ci TÜV a je kom­pa­ti­bil­ní s hard­warem a soft­warem au­to­ma­tic­ky ří­ze­ných vo­zí­ků od růz­ných vý­rob­ců. Po­si­lu­je tedy stá­va­jí­cí bez­peč­nost­ní sys­témy a splňuje přís­né stan­dar­dy na prů­mys­lo­vou bez­peč­nost. Díky soft­wa­ru Safe Ve­lo­ci­ty již není po­tře­ba in­sta­lo­vat žádný další bez­peč­nost­ní hard­ware, což ze­fek­tivňuje sys­té­mo­vou ar­chi­tek­tu­ru, šetří pro­stor vo­zi­dla, zjed­no­du­šu­je kom­plex­nost pro­jek­to­vá­ní a mi­ni­ma­li­zu­je po­tře­bu ka­be­lá­že, aniž by byla sní­že­na funkč­ní bez­peč­nost.

V bu­douc­nu by měl Ope­rati­ons Co­pi­lot také ko­mu­ni­ko­vat s AI agen­ty typu Safe Ve­lo­ci­ty a pro­vá­dět ana­lý­zu cí­le­ných dat z bez­peč­nost­ních la­se­ro­vých ske­ne­rů nebo mo­ni­to­ro­vat rych­lost au­to­nomních vo­zí­ků. Vir­tu­ál­ní agent Safe Ve­lo­ci­ty do­hlí­ží na au­to­nomní vo­zí­ky a do­ká­že spo­lu­pra­co­vat i s dal­ší­mi agen­ty ur­če­ný­mi pro au­to­ma­tic­ky ří­ze­né vo­zí­ky a au­to­nomní mo­bil­ní ro­bo­ty. Sie­mens na zá­kla­dě to­ho­to pří­stu­pu bu­du­je sys­tém ně­ko­li­ka agen­tů, v jehož rámci Ope­rati­ons Co­pi­lot řídí fy­zic­ké i vir­tu­ál­ní AI agen­ty a umožňuje uce­le­nou ko­mu­ni­ka­ci a hlub­ší in­te­gra­ci re­ál­né­ho a di­gi­tál­ní­ho světa.


Mohlo by vás zajímat: