Advanced
Google překladač: English Deutsch

Siemens Trutnov snížil chybovost vyskladnění o 70 %

Autor článku: Siemens / redakce   

Tags: Condition Monitoring | Digitální správa | Pájecí masky | Siemens | THT | Trutnov

siemens-trutnov-823 17600178166698--2542Vý­rob­ní závod Sie­mens Trut­nov se spe­ci­a­li­zu­je na vý­ro­bu spí­na­cí tech­ni­ky a díky na­sa­ze­ní di­gi­tál­ní sprá­vy pá­je­cích masek do­ká­zal vý­raz­ně sní­žit chy­bo­vost v pro­ce­su vy­sklad­ně­ní a vy­hle­dá­vá­ní masek. Ře­še­ní Con­di­ti­on Mo­ni­to­ring, které se vy­u­ží­va­jí v pá­je­cím pro­ce­su tzv. THT tech­no­lo­gií, sprá­vu masek vý­raz­ně zjed­no­du­ši­lo a zpře­hled­ni­lo. Za­jis­ti­lo přes­ný pře­hled o ži­vot­nos­ti ma­se­k a umož­nil op­ti­ma­li­zo­vat je­jich skla­do­vá­ní.

Ře­še­ní do­da­la sester­ská or­ga­ni­za­ce Sie­mens Di­gi­tal In­dustries.

Závod Sie­mens níz­ko­na­pě­ťo­vá spí­na­cí tech­ni­ka již ře­še­ní Con­di­ti­on Mo­ni­to­ring vy­u­ží­vá, modul na mo­ni­to­ring a sprá­vu pá­je­cích masek, di­gi­ta­li­zač­ní tým im­ple­men­to­val do stá­va­jí­cí­ho ře­še­ní. Závod v tr­va­lém pro­vo­zu vy­u­ží­vá na 1200 pá­je­cích masek, u nichž je ne­zbyt­né přes­ně sle­do­vat ži­vot­nost a bez­chyb­né na­sa­zo­vá­ní pro jed­not­li­vé typy tiš­tě­ných spojů.

Di­gi­ta­li­za­ce sprá­vy zá­sad­ně při­spě­la k vyšší efek­ti­vi­tě vý­rob­ní­ho pro­ce­su, kdy bylo po­tře­ba vy­ře­šit ča­so­vou ná­roč­nost sprá­vy masek a také ne­přes­nos­ti při sta­no­vo­vá­ní ži­vot­nos­ti jed­not­li­vých kusů. Im­ple­men­to­va­ný sys­tém do­ká­zal spl­nit všech­ny po­ža­dav­ky: sprá­va masek se vý­raz­ně zjed­no­du­ši­la a zpře­hled­ni­la, bylo do­sa­že­no velké ča­so­vé úspo­ry a sní­že­ní chy­bo­vost až o 70 % při je­jich vy­sklad­ně­ní. Byl zís­kán přes­ný pře­hled o ži­vot­nos­ti masek, což umož­ni­lo i op­ti­ma­li­zo­vat je­jich skla­do­vé zá­so­by.

Dokonalý monitoring jako základ špičkové kvality

Pá­je­cí masky se vy­u­ží­va­jí v tech­no­lo­gii THT (throu­gh-hole tech­no­lo­gy). Jejím prin­ci­pem je, že se tiš­tě­ný spoj osadí pří­sluš­ný­mi elek­tro­sou­část­ka­mi, na něj se umís­tí maska a obě části pak spo­leč­ně pro­je­dou pecí, kde se v cí­no­vé lázni za­pá­jí na tiš­tě­ném spoji všech­ny sou­část­ky na­jed­nou. Každá pá­je­cí maska má přes­ně ur­če­nou ži­vot­nost, tzn. že pecí smí pro­jet jen to­li­krát, ko­li­krát má po­vo­le­no. Maska s pro­šlou ži­vot­nos­tí může po­ten­ci­ál­ně vy­ro­bit de­fekt­ní pro­dukt.

Ře­še­ní, které závod im­ple­men­to­val, je za­lo­že­no na jed­no­znač­ných iden­ti­fi­ká­to­rech (QR kódy), kte­rý­mi jsou všech­ny masky osa­ze­ny a čte­cí­mi jed­not­ka­mi, které do­pl­ni­ly linku. Ře­še­ní po­sky­tu­je přes­ná data z linek, tedy která maska se účast­ni­la, ja­ké­ho vý­rob­ní­ho pro­ce­su a ko­li­krát. Data se pro­střed­nic­tvím sys­té­mu Con­di­ti­on Mo­ni­to­ring pře­ná­še­jí do da­ta­bá­ze, kde se vy­hod­no­cu­jí – sle­du­je se ži­vot­nost každé jed­not­li­vé masky. Plat­for­ma Con­di­ti­on Mo­ni­to­ring nově dis­po­nu­je i vi­zu­a­li­za­cí, která vý­raz­ně usnadňuje sle­do­vá­ní ži­vot­nos­ti jed­not­li­vých masek.

Připojení automatických regálových systémů

Sou­čás­tí pro­jek­tu bylo i na­po­je­ní na au­to­ma­tic­ké re­gá­ly. Di­gi­ta­li­zač­ní tým při­po­jil na sys­tém Con­di­ti­on Mo­ni­to­ring dvě další skla­do­va­cí za­ří­ze­ní – tzv. ro­to­ma­ty, ve kte­rých se masky skla­du­jí. Nový pro­ces fun­gu­je tak, že ob­slu­ha zjis­tí z vý­kre­so­vé do­ku­men­ta­ce, kte­rou masku po­tře­bu­je. Zadá ji do sys­té­mu, a tím si ji při­vo­lá. Kromě velké úspo­ry času a eli­mi­na­ce chy­bo­vos­ti způ­so­be­né lid­ským fak­to­rem při vy­hle­dá­vá­ní masek, se po­da­ři­lo ušet­řit i po­měr­ně vel­kou plo­chu ve vý­rob­ní hale opro­ti pů­vod­ní­mu sys­té­mu.

Zákaznické řešení, na kterém lze stavět

Celá da­ta­bá­ze, vi­zu­a­li­za­ce Con­di­ti­on Mo­ni­to­rin­gu, včet­ně pří­dav­ných mo­du­lů, jsou umís­tě­ny na lo­kál­ním ser­ve­ru zá­vo­du, tzn., že se jedná o plně on pre­mi­se ře­še­ní. Spra­vo­vat tento sys­tém je možné od­kud­ko­liv a z li­bo­vol­né­ho za­ří­ze­ní, včet­ně mo­bil­ní­ho te­le­fo­nu – apli­ka­ce je plně re­spon­ziv­ní. Vel­kou vý­ho­dou ve srov­ná­ní s pa­siv­ní­mi mo­ni­to­ro­va­cí­mi apli­ka­ce­mi je obou­směr­ná ko­mu­ni­ka­ce. Kromě sběru a vi­zu­a­li­za­ce dat lze s jeho po­mo­cí ovlá­dat i fy­zic­ké za­ří­ze­ní – zde kon­krét­ně skla­do­va­cí ro­to­ma­ty.

Pro­jekt di­gi­ta­li­za­ce sprá­vy pá­je­cích masek v OZ Sie­mens Trut­nov je pří­kla­dem plně zá­kaz­nic­ké­ho ře­še­ní.

„Naše ře­še­ní není tzv. kra­bi­co­vé, ale je to námi vy­ví­je­ný pro­dukt, který umíme při­způ­so­bit přání a po­tře­bám kon­krét­ní­ho zá­kaz­ní­ka. Místo pá­je­cích masek si mů­že­me v ‚hlav­ní roli‘ před­sta­vit li­bo­vol­né jiné pří­prav­ky, ná­stro­je apod. Celý sys­tém je mo­du­lár­ní, ote­vře­ný k da­to­vé­mu pro­po­je­ní s nad­řa­ze­ný­mi i pod­řa­ze­ný­mi sys­témy. Díky stan­dar­di­zo­va­né­mu ko­mu­ni­kač­ní­mu pro­stře­dí ho lze jed­no­du­še in­te­gro­vat na­pří­klad do stá­va­jí­cí­ho ERP sys­té­mu zá­kaz­ní­ka.“

Jaromír Vrkoč
vedoucí skupiny Datové služby pro průmysl
Siemens s.r.o.


Mohlo by vás zajímat: