Google překladač: English Deutsch

European Customer Forum 2010

Tags: 3D CAD | Dassault | Reportáž

ds01Ve dnech 23. až 24. listopadu proběhlo v kongresovém centru hotelu New York, dislokovaném ve francouzském Disneylandu nedaleko Paříže, dvoudenní setkání zákazníků produktů Dassault Systèmes, zaměřených na 3D PLM řešení CATIA, ENOVIA, DELMIA, SIMULIA a 3DVIA. Na hlavních přednáškách se v hledišti sešlo podle údaje pořadatele více jak 1500 účastníků z řad zákazníků, pracovníků Dassault Systèmes, VAR partnerů, vývojových partnerů Dassault Systèmes a početné zastoupení novinářů z celého světa. Místo setkání je dle slov pamětníků už tradiční, zejména proto, že lokalit s podobnou kapacitou a kvalitou služeb není v Evropě příliš mnoho. Podle mého mínění také proto, že doba pořádání je mimo turistickou sezónu, takže slevy za ubytování a pronájem sálů jsou asi citelné. Ostatně pohodlí ubytovaných bylo mírně omezeno údržbovými pracemi pokojů v některých křídlech hotelu – pokud byste si mysleli, že během dne je na pokoji klid a můžete si v klidu napsat článek nebo prohlédnout e-maily, rachot sbíječek údržbářů z více než jednoho místa by vás z tohoto omylu rychle vyvedl. Proto určitě bylo lépe setrvat na všech přednáškách. A bylo z čeho vybírat.

Společné prezentace prvního dopoledne byly zaměřeny na úspěšné implementace a konkrétní projekty v PLM řešení V6. Mezi prvními se tak ujal slova Jaen Botti ze společnosti EADS Airbus s přednáškou Duch inovací nebo Bertrand Eteneau z firmy Faurecia, světového výrobce automobilových komponentů. Takže to bychom měli letecký a automobilový průmysl.

Ve světle oznámení akvizice softwarové firmy Exalead proběhla prezentace Morgana Zimmermanna z této firmy na téma Nová kvalita vyhledávacích aplikací pro spolupracující komunity, což později ve svém projevu komentoval prezident DS Bernard Charles slovy, že nyní může DS směle konkurovat Googlu. Oproti gigantům EADS a Faurecia nevelká holandská firma Meyn Food Processing Technology zase ústy Sleefa Kleina prezentovala své úspěchy na poli konstrukce linek na zpracování drůbeže, mluvilo se o možnostech produkce přes 10 tisíc kusů za hodinu.

Zajímavá rozhodně byla prezentace věnovaná využití PLM ve německé módní firmě s.Oliver, která svěřila správu svých produktů platformě ENOVIA. Tato možná ne všem úplně známá firma má 10 tisíc produktů, vyrábí jich 60 miliónů kusů ročně a má kolem 200 dodavatelů. Ale použití ENOVIE v módním průmyslu není nic nového, ostatně díky společnosti Technodat, jehož pracovníky také bylo možno na ECF 2000 potkat, jsme měli v IT CAD 5/2010 na toto téma článek.

Pro mne spíš bylo malým překvapením využití ENOVIE ve společnosti Carefour, která, byť vytlačena z Česka řetězcem Tesco, je stále číslem jedna v Evropě a dvojkou celosvětově. Prodejní manažer Carefouru Ignatio Gonzales předvedl živě 3D aplikaci postavenou na ENOVII a vyvinutou speciálně pro Carefour. Šlo o optimalizaci umístění zboží (zde konkrétně kufrů) v regálech.

Teprve na konec společného bloku bylo zařazeno vystoupení generálního ředitele společnosti Dassault Systèmes Bernarda Charlese. Uvedl, jak úspěšná byla diverzifikace do nových odvětví v roce 2009, kdy nová průmyslová odvětví rostla o více než 20 %. Tedy ta odvětví, která nespadají pod automobilový a letecký průmysl, průmyslová zařízení a stavbu lodí, kterými všemi se společnost zabývá. Podle Charlese se DS v současné době stává také významným hráčem v oblasti energetiky, spotřebního zboží (např. Procter & Gamble) a také v distribuci (Carefour).

Na „ECF 2010" byl také vidět nárůst významu komunit a komunikačních platforem, jako je například Facebook. Dassault Systèmes se snaží podchytit tento aktuální a moderní trend v 3D PLM aktivitách. Za příklad může sloužit komunikační platforma „SWYM" (See What You Mean), která má za úkol spojit všechny osoby podílející se na virtuální realitě a 3D modelech výrobků. Odpovídá to trendu „lifelike experience", tedy jedné ze základních charakteristických vlastností V6 a hlavnímu mottu letošní konference Get Ready For LifeLike Experience.

Odpolední program prvního a druhého dne se rozdrobil na více paralelně probíhajících přednáškových sekcí, takže návštěvník musel pečlivě vybírat, co si půjde poslechnout. Kromě toho byly k vidění zajímavé prezentace v přísálí a další v hale s názvem Agora, přilehlé k hotelu. Zde byly výstavní stánky mnoha partnerů společnosti DS.


Mohlo by vás zajímat: