T+T Technika a trh
Úspěšný 2. ročník konference AutoDesign Prague 2012 |
Autor článku: Karel Heinige | |
Potkat jste také mohli zástupce firem dodávajících softwarová řešení pro automobilový design, takže zde nechyběli lidé z Autodesku, Dassault Systèmes nebo Siemens PLM Softwaru. Program celkem deseti přednášek doprovodily partnerské expozice v přísálí, výstava vítězných prací soutěže Dassault Systèmes Design Challenge a několik automobilů na venkovním ochozu knihovny. Zde byla k vidění studentská Formule s kapotáží vyrobenou plně technologií 3D tisku, jedno porsche, 2 modely automobilu Volvo a svou českou národní premiéru si zde odbyl koncept BT Etape, postavený na základu Škody Yeti. O dva modely těchto zde vystavených automobilů se zasloužilo designérské oddělení společnosti Benet, které se specializuje na úpravy škodovek. Formule Student s kapotáží vytisknutou na 3D tiskárně a Porsche Carrera Je bílá barva opravdu nejvhodnější pro interiér praktického pracovního auta? Přednášky zahájila a také zakončila asi největší hvězda letošního ročníku Peter Stevens, designér supersportovní legendy McLaren F1 a řady dalších zajímavých vozů zvučných jmen. Jako profesor londýnské Royal College of Art zásadně ovlivnil mnoho současných designérů a jeho kurzem prošel například Peter Schreyer (šéfdesignér Kia) či Peter Horbury (šéfdesignér Geely/Volvo). Mimochodem, podle mého názoru posledně jmenovaný Peter Horbury svou loňskou prezentací zastínil i svého učitele. Mezi designérskými prezentacemi určitě zaujal Dan Johns, vedoucí inženýr britského týmu Bloodhound SSC, který předvedl použití simulačního softwaru z dílny Siemens PLM Software při vývoji nejrychlejšího automobilu planety, který má pokořit hranici 1609 km/h (1000 mph). Dan Johns prezentuje práce britského týmu Bloodhound SSC Jako výbornou hodnotím prezentaci Jiřího Huláka na téma Český příspěvek do vývoje automobilového designu i Michala Jelínka. Oba se zúčastnili již loňského ročníku, jen Michal Jelínek letos nevystupoval za Autodesk, ale za společnost Styling and Design IndustrieHansa. Také Tony Hatterova přednáška z historie designu sportovních aut Porsche sklidila zaslouženou pozornost obecenstva. Jiří Hulák a Tonny Hatter Bez povšimnutí nemohu nechat ani příspěvek Anne Asensio a jejího kolegy Davida Carvalha. Anne seznámila přítomné mimo jiné s výsledky soutěže Dassault Systèmes Design Challenge a David představil vizi dopravy v horských lyžařských střediscích Albertville a Grenoble. Budou se zde lidé v budoucnosti přepravovat kontejnery? Budoucí doprava ve francouzských horských střediscích podle Davida Carvalha Anne Asensio a Radek Laube s Peterem Stevensem Akci s přehledem stejně jako loni moderovala Veronika Paroulková, která pouze změnila design barvou vlasů. Jen Petera Stevense se poněkud nedařilo vměstnat do vymezeného času (viz úvodní obrázek). Protože podle názoru účastníků i organizátorů byla konference úspěšná, již dnes se plánuje příští ročník na polovinu října 2013.
Mohlo by vás zajímat:
|
Plné auditorium a velké hvězdy světového automobilového designu byly k vidění na druhém ročníku konference AutoDesign Prague 2012 v pražské Národní technické knihovně. Zájem kopíruje vzrůstající zájem o automobilový design a nové expertní zaměření českých firem. Na akci, kterou opět pořádal časopis AutoDesign&Styling se šéfredaktorem Radkem Laubem, se sešli designéři a zástupci automobilek, jako jsou Jaguar, Porsche, Škoda, Volkswagen a Volvo, tvůrci z nezávislých studií Pininfarina, Design Storz, BT design, MBtech, Kiska a další.