Google překladač: English Deutsch

Úspěšný 2. ročník konference AutoDesign Prague 2012

Autor článku: Karel Heinige   

Tags: 2012 | AutoDesign | Design | Konference | Prague

ADP_PA186470-1244Plné auditorium a velké hvězdy světového automobilového designu byly k vidění na druhém ročníku konference AutoDesign Prague 2012 v pražské Národní technické knihovně. Zájem kopíruje vzrůstající zájem o automobilový design a nové expertní zaměření českých firem. Na akci, kterou opět pořádal časopis AutoDesign&Styling se šéfredaktorem Radkem Laubem, se sešli designéři a zástupci automobilek, jako jsou Jaguar, Porsche, Škoda, Volkswagen a Volvo, tvůrci z nezávislých studií Pininfarina, Design Storz, BT design, MBtech, Kiska a další.

Potkat jste také mohli zástupce firem dodávajících softwarová řešení pro automobilový design, takže zde nechyběli lidé z Autodesku, Dassault Systèmes nebo Siemens PLM Softwaru. Program celkem deseti přednášek doprovodily partnerské expozice v přísálí, výstava vítězných prací soutěže Dassault Systèmes Design Challenge a několik automobilů na venkovním ochozu knihovny. Zde byla k vidění studentská Formule s kapotáží vyrobenou plně technologií 3D tisku, jedno porsche, 2 modely automobilu Volvo a svou českou národní premiéru si zde odbyl koncept BT Etape, postavený na základu Škody Yeti. O dva modely těchto zde vystavených automobilů se zasloužilo designérské oddělení společnosti Benet, které se specializuje na úpravy škodovek.
ADP_PA186802
Formule Student s kapotáží vytisknutou na 3D tiskárně a Porsche Carrera

ADP_PA186649
Je bílá barva opravdu nejvhodnější pro interiér praktického pracovního auta?

Přednášky zahájila a také zakončila asi největší hvězda letošního ročníku Peter Stevens, designér supersportovní legendy McLaren F1 a řady dalších zajímavých vozů zvučných jmen. Jako profesor londýnské Royal College of Art zásadně ovlivnil mnoho současných designérů a jeho kurzem prošel například Peter Schreyer (šéfdesignér Kia) či Peter Horbury (šéfdesignér Geely/Volvo). Mimochodem, podle mého názoru posledně jmenovaný Peter Horbury svou loňskou prezentací zastínil i svého učitele.
Mezi designérskými prezentacemi určitě zaujal Dan Johns, vedoucí inženýr britského týmu Bloodhound SSC, který předvedl použití simulačního softwaru z dílny Siemens PLM Software při vývoji nejrychlejšího automobilu planety, který má pokořit hranici 1609 km/h (1000 mph).
ADP_PA186603
Dan Johns prezentuje práce britského týmu Bloodhound SSC

Jako výbornou hodnotím prezentaci Jiřího Huláka na téma Český příspěvek do vývoje automobilového designu i Michala Jelínka. Oba se zúčastnili již loňského ročníku, jen Michal Jelínek letos nevystupoval za Autodesk, ale za společnost Styling and Design IndustrieHansa. Také Tony Hatterova přednáška z historie designu sportovních aut Porsche sklidila zaslouženou pozornost obecenstva.
ADP_PA186549
Jiří Hulák a Tonny Hatter

Bez povšimnutí nemohu nechat ani příspěvek Anne Asensio a jejího kolegy Davida Carvalha. Anne seznámila přítomné mimo jiné s výsledky soutěže Dassault Systèmes Design Challenge a David představil vizi dopravy v horských lyžařských střediscích Albertville a Grenoble. Budou se zde lidé v budoucnosti přepravovat kontejnery?
ADP_PA186785
Budoucí doprava ve francouzských horských střediscích podle Davida Carvalha

ADP_PA186763
Anne Asensio a Radek Laube s Peterem Stevensem

Akci s přehledem stejně jako loni moderovala Veronika Paroulková, která pouze změnila design barvou vlasů. Jen Petera Stevense se poněkud nedařilo vměstnat do vymezeného času (viz úvodní obrázek).

Protože podle názoru účastníků i organizátorů byla konference úspěšná, již dnes se plánuje příští ročník na polovinu října 2013.

Mohlo by vás zajímat: