Partneři Projektu CAD
Úspěšný 2. ročník konference AutoDesign Prague 2012 |
Autor článku: Karel Heinige | |
![]() Potkat jste také mohli zástupce firem dodávajících softwarová řešení pro automobilový design, takže zde nechyběli lidé z Autodesku, Dassault Systèmes nebo Siemens PLM Softwaru. Program celkem deseti přednášek doprovodily partnerské expozice v přísálí, výstava vítězných prací soutěže Dassault Systèmes Design Challenge a několik automobilů na venkovním ochozu knihovny. Zde byla k vidění studentská Formule s kapotáží vyrobenou plně technologií 3D tisku, jedno porsche, 2 modely automobilu Volvo a svou českou národní premiéru si zde odbyl koncept BT Etape, postavený na základu Škody Yeti. O dva modely těchto zde vystavených automobilů se zasloužilo designérské oddělení společnosti Benet, které se specializuje na úpravy škodovek. ![]() Formule Student s kapotáží vytisknutou na 3D tiskárně a Porsche Carrera ![]() Je bílá barva opravdu nejvhodnější pro interiér praktického pracovního auta? Přednášky zahájila a také zakončila asi největší hvězda letošního ročníku Peter Stevens, designér supersportovní legendy McLaren F1 a řady dalších zajímavých vozů zvučných jmen. Jako profesor londýnské Royal College of Art zásadně ovlivnil mnoho současných designérů a jeho kurzem prošel například Peter Schreyer (šéfdesignér Kia) či Peter Horbury (šéfdesignér Geely/Volvo). Mimochodem, podle mého názoru posledně jmenovaný Peter Horbury svou loňskou prezentací zastínil i svého učitele. Mezi designérskými prezentacemi určitě zaujal Dan Johns, vedoucí inženýr britského týmu Bloodhound SSC, který předvedl použití simulačního softwaru z dílny Siemens PLM Software při vývoji nejrychlejšího automobilu planety, který má pokořit hranici 1609 km/h (1000 mph). ![]() Dan Johns prezentuje práce britského týmu Bloodhound SSC Jako výbornou hodnotím prezentaci Jiřího Huláka na téma Český příspěvek do vývoje automobilového designu i Michala Jelínka. Oba se zúčastnili již loňského ročníku, jen Michal Jelínek letos nevystupoval za Autodesk, ale za společnost Styling and Design IndustrieHansa. Také Tony Hatterova přednáška z historie designu sportovních aut Porsche sklidila zaslouženou pozornost obecenstva. ![]() Jiří Hulák a Tonny Hatter Bez povšimnutí nemohu nechat ani příspěvek Anne Asensio a jejího kolegy Davida Carvalha. Anne seznámila přítomné mimo jiné s výsledky soutěže Dassault Systèmes Design Challenge a David představil vizi dopravy v horských lyžařských střediscích Albertville a Grenoble. Budou se zde lidé v budoucnosti přepravovat kontejnery? ![]() Budoucí doprava ve francouzských horských střediscích podle Davida Carvalha ![]() Anne Asensio a Radek Laube s Peterem Stevensem Akci s přehledem stejně jako loni moderovala Veronika Paroulková, která pouze změnila design barvou vlasů. Jen Petera Stevense se poněkud nedařilo vměstnat do vymezeného času (viz úvodní obrázek). Protože podle názoru účastníků i organizátorů byla konference úspěšná, již dnes se plánuje příští ročník na polovinu října 2013.
Mohlo by vás zajímat:
|