Partneři Projektu CAD
Nejbližší akce
- 02.09. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 03.09. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 04.09. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.09. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 08.09. AutoCAD Electrical – základní kurz
- 09.09. AutoCAD kurz – vytváření a prezentace 3D modelů
- 09.09. Trimble SketchUp – základní kurz
- 11.09. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 15.09. Autodesk Maya – úvod do 3D
- 15.09. Blender – pokročilé materiály a renderování
Aktuální články
- Nové pracovní desktopy Dell Pro Max
- Pozvánka na konferenci IT FORUM 2025
- Technology Days 2025 startují už 16. září
- Už je to skoro tady – představuje se Lumion Cloud
- Digitální dvojče dálnice D4 a správa silniční infrastruktury
- Pozvánka na 10. ročník konference BIM Open 2025
- Nejsilnější přenosný laser v Evropě vznikl na FEL ČVUT
- HTC představuje lehoučké AI brýle VIVE Eagle
Úspěšný 2. ročník konference AutoDesign Prague 2012 |
Úterý, 30 Říjen 2012 17:08 | |
![]() Potkat jste také mohli zástupce firem dodávajících softwarová řešení pro automobilový design, takže zde nechyběli lidé z Autodesku, Dassault Systèmes nebo Siemens PLM Softwaru. Program celkem deseti přednášek doprovodily partnerské expozice v přísálí, výstava vítězných prací soutěže Dassault Systèmes Design Challenge a několik automobilů na venkovním ochozu knihovny. Zde byla k vidění studentská Formule s kapotáží vyrobenou plně technologií 3D tisku, jedno porsche, 2 modely automobilu Volvo a svou českou národní premiéru si zde odbyl koncept BT Etape, postavený na základu Škody Yeti. O dva modely těchto zde vystavených automobilů se zasloužilo designérské oddělení společnosti Benet, které se specializuje na úpravy škodovek. ![]() Formule Student s kapotáží vytisknutou na 3D tiskárně a Porsche Carrera ![]() Je bílá barva opravdu nejvhodnější pro interiér praktického pracovního auta? Přednášky zahájila a také zakončila asi největší hvězda letošního ročníku Peter Stevens, designér supersportovní legendy McLaren F1 a řady dalších zajímavých vozů zvučných jmen. Jako profesor londýnské Royal College of Art zásadně ovlivnil mnoho současných designérů a jeho kurzem prošel například Peter Schreyer (šéfdesignér Kia) či Peter Horbury (šéfdesignér Geely/Volvo). Mimochodem, podle mého názoru posledně jmenovaný Peter Horbury svou loňskou prezentací zastínil i svého učitele. Mezi designérskými prezentacemi určitě zaujal Dan Johns, vedoucí inženýr britského týmu Bloodhound SSC, který předvedl použití simulačního softwaru z dílny Siemens PLM Software při vývoji nejrychlejšího automobilu planety, který má pokořit hranici 1609 km/h (1000 mph). ![]() Dan Johns prezentuje práce britského týmu Bloodhound SSC Jako výbornou hodnotím prezentaci Jiřího Huláka na téma Český příspěvek do vývoje automobilového designu i Michala Jelínka. Oba se zúčastnili již loňského ročníku, jen Michal Jelínek letos nevystupoval za Autodesk, ale za společnost Styling and Design IndustrieHansa. Také Tony Hatterova přednáška z historie designu sportovních aut Porsche sklidila zaslouženou pozornost obecenstva. ![]() Jiří Hulák a Tonny Hatter Bez povšimnutí nemohu nechat ani příspěvek Anne Asensio a jejího kolegy Davida Carvalha. Anne seznámila přítomné mimo jiné s výsledky soutěže Dassault Systèmes Design Challenge a David představil vizi dopravy v horských lyžařských střediscích Albertville a Grenoble. Budou se zde lidé v budoucnosti přepravovat kontejnery? ![]() Budoucí doprava ve francouzských horských střediscích podle Davida Carvalha ![]() Anne Asensio a Radek Laube s Peterem Stevensem Akci s přehledem stejně jako loni moderovala Veronika Paroulková, která pouze změnila design barvou vlasů. Jen Petera Stevense se poněkud nedařilo vměstnat do vymezeného času (viz úvodní obrázek). Protože podle názoru účastníků i organizátorů byla konference úspěšná, již dnes se plánuje příští ročník na polovinu října 2013.
Mohlo by vás zajímat:
|