Google překladač: English Deutsch

3ds Max do hloubky

Autor článku: Nicom   

Tags: 3ds Max | Animace | Autodesk | Composite | Kurz | Nicom | Vizualizace | Vzdělávání

Nicom Max do hloubkyPokročilé funkce jednoho z nejpopulárnějších 3d animačních programů. Je tomu už více než dvacet let, co světlo světa spatřil první 3ds Max, tehdy to bylo 3d studio DOS (1988) Už z toho si dokážete udělat představu o tom, na čem vlastně první ,,Max“ vůbec běžel. Za tu dobu se ve světě CGI (počítačem generovaných obrázků) odehrálo mnohé a Max byl a je stále u toho. Mimo to se do současného vývojového teamu vracejí některé legendy 3d grafiky a tvůrci prvních verzí Maxe, mezi které patří například Tom Hudson, jeden z průkopníků 3d grafiky.

V Maxu si najde každý to svoje, zdaleka ne každý využívá veškerý potenciál, který mu tento komplexní software poskytuje a tak tady je něco, co Vám možná do teď scházelo.
Kromě toho, že v Maxu dokážete velmi efektivně modelovat amorfní objekty typu postav, rostlin nebo třeba přírodních prostředí, tak můžete efektivně pracovat i s parametrickými modely například architektury nebo designu. Modelováním to ale teprve začíná.
3ds Max má k dispozici velmi komplexní řadu animačních nástrojů a díky nim můžete vytvářet přesvědčivé fyzikální simulace, animace částicových systémů padajícího deště, vody nebo třeba výbuchy.
Propracovaný je také nástroj pro animaci postav CAT, kde si jednoduše můžete vybrat z předdefinovaných kreatur lidí, zvířat a nestvůr a ty pak upravovat a používat jako kostru pro Vaše modely. Nebo díky CAT jednoduše vytvářet libovolné vlastní kostry.
Vaše vizualizace velmi efektivně oživí zabudovaný systém Populate, který umožňuje vytvářet davy lidí pohybujících se ve vámi vytvořeném prostředí.
K perfektnímu výstupu určitě přispěje hned několik renderů, které jsou přímo součástí Maxe.
Nejznámějším z nich je bezesporu Mental ray, který je součástí programu již několik let.
V poslední době se však v oblasti renderingu začíná hodně používat graficky akcelerovaných programů a jedním z nich je i Iray od Nvidie, který je také součástí 3ds Max. Jde o kvalitní fyzikální render s poměrně jednoduchým nastavením a velice přesvědčivými výsledky.
A jelikož samotným renderem to často nekončí, jsou s maxem k dispozici hned dva kompozitory. Ten jednodušší se nachází přímo v prostředí 3ds Max a ten druhý, komplexnější se instaluje spolu s Maxem, ale je to samostatný program Autodesk Composite. V Composite je možné nejen sesazovat dohromady jednotlivé vrstvy renderu, ale také je upravovat, takže pro dosažení kvalitního výstupu si celkem obstojně vystačíte jen s tím, co nabízí samotný 3ds Max nebo 3ds Max design.
Výše zmíněné samozřejmě není vše, je to spíše taková malá ochutnávka možností, které Max svým uživatelům a příznivcům nabízí. Řadu těchto funkcí si osvojíte v pokročilém kurzu akciové společnosti NICOM, který pro vás připravujeme během měsíce března.
Sledujte tedy stránkynicom.cz nebo náš Facebook .
A pozor! Akce na profesionální zkoušky ZDARMA prodloužena do konce března!


Mohlo by vás zajímat: