Globema uspořádala seminář Google Earth & Maps pro byznys |
Autor článku: Karel Heinige | |
Nejprve Tomasz Gondzio, ředitel mezinárodního prodeje a marketingu Globemy, probral pozici své firmy a důvod, proč se Globema věnuje spolupráci s Googlem. Globema je prodejcem geografických informačních systémů od roku 1997. Jednou oblastí služeb jsou telekomunikační služby, což také může doložit řadou referencí u telekomunikačních společností a kabelových televizních operátorů. Ve svém produktu Smallworld používá kombinaci Google a GIS technologií. Další oblastí, ve které Globema působí, jsou SmartGrids – chytré sítě pro fotovoltaiku, energii z větrníků apod. Věnuje se například předpovědím chování energetických sítí v závislosti na očekávaných povětrnostních podmínkách. Když už se stále mluvilo o Googlu, nemohl na semináři chybět zástupce této společnosti. Byl jím Ital Daryoush Goljahani, regionální manager SEEMEA s typickým jižanským vzhledem. Jeho přednáška nesla název Vizualizujte svá data – mapy pro byznys. Goljahani řekl, že Google je především celosvětová síť datových center. Pak na příkladu rozdílu mezi vybavením davu sledujícího papežské volby na Svatopetrském náměstí v letech 2005 a 2013 ukázal, jak se v průběhu let změnilo množství používaných mobilních zařízení mezi lidmi. Google má aktuálně jednu miliardu aktivních uživatelů.
Po anglických přednáškách přišly na řadu živé ukázky s českými průvodci pražské pobočky Globemy. Mezi ukázkami byla představena aplikace Globema drogerie. Google nabízí svůj Floor plan, ale zatím ne ve všech zemích. Tuto funkčnost ale umí dodat Globema, navíc i s funkci Internal view, což je něco jako Street view, ale uvnitř budov. Floor plan společně s Internal view byl předveden na speciální aplikaci pro rezervaci míst v restauraci. A zde se strhla přímo lavina dotazů od účastníků semináře – na cenu, způsob pořízení fotografií, cenu služby apod. Pak na mapách San Franciska a Polska byly ukázány statistické funkce, například rozmístění bankomatů a jejich využití, dojezdové doby a vzdálenosti (zde se ovšem nebere ohled na členitost terénu) k pobočkám firem, prodejnám atd. Další ukázka se týkala statistických dat a hustoty populace v Polsku. Tato data neposkytuje Google, ale měla by být k dispozici ze statistických úřadů a převážně zdarma. Data je možné prezentovat ve 2D i 3D, kdy kraje nebo ve větším měřítku okresy, případně městské obvody tvoří sloupcové grafy. Závěr před obědem udělala ukázka 3D mapy Prahy, jejíž data jsou na Googlu. Po obědě ještě přišlo na řadu předvedení jednoduché aplikace ke sledování pracovníků v terénu, kterou si připravil Bartosz Lech z polské Globemy. Ta zobrazuje historii prací a na mapě místa, kde práce proběhly.
Společnost NetMail a využívání Google technologií v ní krátce představil Tomáš Doležal. Chodí s notebookem bez operačního systému, obsahuje pouze internetový prohlížeč a využívá Google Apps.
Mohlo by vás zajímat:
|