Exkluzivní partner sekce
CAD na www.SystemOnLine.cz
T+T Technika a trh
Organizace dat pomocí SolidWorks Enterprise PDM |
Autor článku: Lukáš Grygar | |
Středa, 02 Duben 2014 11:19 | |
SolidWorks Enterprise PDM je nástroj, který byl vytvořen pro usnadnění práce se soubory v rámci společnosti. Už z názvu plyne, že se nezaměřuje pouze na uživatele vytvářející CAD data, ale zahrnuje v sobě práci s dalšími typy souborů, respektive se jedná o komunikaci v rámci celé společnosti. V prostředí SolidWorks Enterprise PDM jsou integrovány nástroje, které usnadňují vzájemnou komunikaci mezi jednotlivými uživateli. Jeden z nástrojů je pracovní proces, který hlídá a definuje kompletní tok jednotlivých dokumentů a zajišťuje činnosti, které mají dokumenty podstoupit. V prostředí SolidWorks Enterprise PDM uživatel vidí, v jakém stavu se nachází konkrétní dokument, a pomocí náhledu a datových karet vyčte potřebné informace bez nutnosti tento dokument otvírat. Zároveň má uživatel připojeny k danému souboru všechny reference a navíc je může také sám vytvářet. Technická dokumentaceMožnosti konfigurace pracovního procesu jsou rozsáhlé a dají se přizpůsobit konkrétním potřebám společnosti. Pracovní postup automatizuje procesy jako vytvoření revizí na základě schválení dokumentů, automatické vytváření PDF souborů z dokumentů, předávání dokumentů a zasílání upozornění jiným uživatelům. Propojení s informačním systémemZa zmínku stojí také možnost propojení s firemním informačním systémem, se kterým si mohou předávat obousměrné informace. Praktické výhodyJako příklad můžeme uvést montážního dělníka, který není omezen na papírovou dokumentaci, ale otevírají se mu nové možnosti prohlížení dokumentů v různých formátech. Například 3D zobrazení modelů, zobrazení 3D montážních návodů, animace, postupy, kompletní dokumentace pro montáž, a to na jednom místě. Všechny tyto materiály usnadní, ale zároveň také zrychlují práci a zkracují potřebný čas na zaškolení dělníků. Organizace správy dat ve společnosti pomocí SolidWorks Enterprise PDM umožňuje svým uživatelům jednu zásadní věc, kterou je možnost učinit správné rozhodnutí ve správný čas. Pomocí pracovních procesů může uživatel systému vytvářet požadavky na změny, které jsou nastaveny tak, aby informace o změnách dostaly správné osoby ve společnosti a zároveň ve správný čas. Velká úspora času je zde také pro samotného konstruktéra, protože informace o dokumentech mohou být dostupné z kteréhokoliv místa ve firmě a on nemusí být neustále na tyto informace dotazován.
Mohlo by vás zajímat:
|