Google překladač: English Deutsch

StreamTech.tv

streamtech tv-logo

Olympijské hry 2008 obohatily technologie Autodesku

Úterý, 02 Září 2008 18:23
autodesk836.jpgDo naší redakční e-mailové schránky přišla zpráva o tom, že technologie Autodesku – zábavní a návrhářský software byl použit při vytváření obsahu Olympijských her 2008 v Pekingu. Špičkoví tvůrci digitálního obsahu využili technologie Autodesku při realizaci tak rozmanitých olympijských projektů jako byly vizualizace promítané na stadiónech, návrhy maskotů, televizní grafiky i reklamy pro globální značky. Byly použity například programy Autodesk Smoke, 3ds Max, Maya a Combustion. Zpráva se ale nezmiňuje o tom, jestli na programech Autodesku vznikl i skandalizovaný ohňostroj ze slavnostního zahájení, který viděly miliardy lidí u televizorů po celém světě. Ale nakonec proč ne, je to lepší, než sledovat rozmazané barevné skvrny v pekingském smogu.

Zde jsou příklady společností, které zmíněné technologie využily.
Čínská ústřední televize(CCTV)
CCTV je největší národní televizní síť v Číně. Své olympijské balíčky a reklamy Jeden sen, Jeden svět a Olympijský věk vytvořila CCTV s finišovacím systémem Autodesk Smoke. Studio používalo Smoke navíc při každodenní výrobě vysílání z olympiády.
Crystal CG
Společnost Crystal CG byla oficiálním dodavatelem grafických návrhů pro Olympijské hry 2008 v Pekingu. V aplikaci Autodesk 3ds Max vytvořila Crystal CG architektonické vizualizace pekingského olympijského stadiónu Ptačí hnízdo a dalších zařízení. Firma využila též aplikace 3ds Max a Autodesk Maya při výrobě televizních reklam a sportovního vzdělávacího programu. Crystal CG navíc vytvořila v aplikaci Maya pět olympijských maskotů Fuwa.
Psyop/Stink
Studio Psyop/Stink vytvořilo pro olympijskou kampaň Adidasu Together in 2008, Impossible is Nothing, tři televizní reklamy: Together, Zheng Zhi a Hu Jia, v animační aplikaci Autodesk Maya V těchto spotech se objevují počítačově generované davy lidí, které vypadají, jako by byly nakreslené tužkou. „Téměř pro každý záběr ve spotech pro Adidas jsme vytvořili prvky v aplikaci Autodesk Maya a spojili je se záběry živé akce,“ řekl Tony Barbieri, technický ředitel společnosti Psyop. „Pomocí aplikace Maya jsme rychle zaplnili scény stovkami rozmanitých fanoušků. Bylo tam zhruba třicet variací fanoušků a ti všichni byli modelováni a sestaveni v aplikaci Maya. Z jediné kostry pro každé pohlaví jsme mohli zachytit pohyb a vytvořit samostatné animační cykly pro zalidnění celého davu.“ Společnost Psyop dodává 3D animace, vizuální efekty a digitální obsah pro reklamní průmysl.
Seven Network
Interní tým australské televizní společnosti Seven Network vytvořil pomocí aplikace Smoke olympijské propagační materiály pro Channel Seven. „Smoke je jediný systém, který dokáže zvládat obrovské množství práce v televizi Seven. Jako náš každodenní produkční systém je Smoke naprosto nedocenitelný,“ řekla Suzique Doughty, senior editorka televize Channel Seven.
suedlich-t
Efektové a animační studio suedlich-t spoléhalo při výrobě olympijských upoutávek pro německé veřejné televizní sítě ARD a ZDF na aplikace Maya a Autodesk. V těchto upoutávkách se objevují živé záběry sportovců v akci morfujících na tahy a kapky inkoustu. Studio použilo aplikaci Combustion při skládání záběrů a výrobě vizuálních efektů. Pro animaci přechodů mezi sportovci a inkoustem využilo studio hlavně kapalinové a částicové systémy aplikace Maya.