GibbsCAM, technology-support
Google překladač: English Deutsch

Cadence kupuje divizi Hexagonu Design & Engineering

Pátek, 05 Září 2025 21:32

Tags: Akvizice | Cadence | CFD | Design & Engineering | Hexagon | MSC Software | Simulace

Cadence intelligent system design-wp-4-2536Ca­den­ce ozná­mi­la 5. září uza­vře­ní de­fi­ni­tiv­ní do­ho­dy o akvi­zi­ci di­vi­ze De­sign & En­gi­nee­ring (D&E) od He­xa­go­nu AB, která za­hr­nu­je i di­vi­zi MSC Soft­ware – prů­kop­ní­ka v ob­las­ti ře­še­ní pro in­že­nýr­ské si­mu­la­ce a ana­lý­zy. Tato akvi­zi­ce urych­lu­je stra­te­gii In­tel­li­gent Sys­tem De­sign od Ca­den­ce, vý­znam­ně roz­ši­řu­je port­fo­lio Ca­den­ce Sys­tem De­sign & Ana­ly­sis a po­si­lu­je její zá­va­zek po­sky­to­vat kom­plex­ní ře­še­ní pro nej­ná­roč­něj­ší kon­strukč­ní výzvy na světě.

Při­dá­ní osvěd­če­né tech­no­lo­gie a ta­len­tů He­xa­go­nu v ob­las­ti D&E na­vá­že na akvi­zi­ci Beta CAE fir­mou Ca­den­ce v roce 2024 a umož­ní vý­znam­ně pro­hlou­bit pří­tom­nost na trhu struk­tu­rál­ní ana­lý­zy v hod­no­tě ně­ko­li­ka mi­li­ard do­la­rů.

Podle pod­mí­nek do­ho­dy za­pla­tí Ca­den­ce za tento pod­nik při­bliž­ně 2,7 mi­li­ar­dy eur, při­čemž 70 % kupní ceny bude uhra­ze­no v ho­to­vos­ti a 30 % for­mou vy­dá­ní kme­no­vých akcií Ca­den­ce He­xa­go­nu.

Zrych­lu­jí­cí se elek­tro­me­cha­nic­ká hy­per­kon­ver­gen­ce vede k silné po­ptáv­ce po více mul­ti­fy­zi­kál­ních si­mu­la­cích v ra­něj­ších fá­zích ná­vr­ho­vé­ho cyklu. Díky svým od­bor­ným zna­los­tem v ob­las­ti vý­po­čet­ní­ho soft­wa­ru Ca­den­ce po­stup­ně vy­bu­do­va­la pů­so­bi­vé port­fo­lio sys­té­mo­vých ana­lýz za­hr­nu­jí­cí elek­tro­mag­ne­ti­ku, elek­tro­ter­mi­ku a CFD a s Beta CAE si vy­bu­do­va­la pev­nou po­zi­ci v ob­las­ti struk­tu­rál­ní ana­lý­zy. Vzhle­dem k tomu, že zá­kaz­ní­ci stále více po­ža­du­jí ply­nu­lé in­že­nýr­ské pra­cov­ní po­stu­py, do­pl­ně­ní re­no­mo­va­ných me­cha­nic­kých ře­ši­čů He­xa­gon D&E umož­ní firmě Ca­den­ce po­sky­to­vat kom­plex­ní, jed­not­nou a uce­le­nou mul­ti­fy­zi­kál­ní plat­for­mu.

Di­vi­ze D&E He­xa­go­nu je známá svými stě­žej­ní­mi pro­duk­ty MSC Na­st­ran a Adams, které jsou ši­ro­ce uzná­vá­ny jako prů­mys­lo­vé stan­dar­dy v ob­las­ti si­mu­la­ce struk­tu­rál­ní a ví­ce­tě­le­so­vé dy­na­mi­ky. Tyto tech­no­lo­gie jsou ne­díl­nou sou­čás­tí ná­vr­hu a va­li­da­ce slo­ži­tých me­cha­nic­kých sys­té­mů, zejmé­na v le­tec­kém a au­to­mo­bi­lo­vém prů­mys­lu, kde jsou nej­dů­le­ži­těj­ší­mi fak­to­ry výkon, přes­nost a spo­leh­li­vost. Kromě toho jsou schop­nos­ti pro­du­k­tu Adam­s v ob­las­ti dy­na­mi­ky více těles při­pra­ve­ny hrát klí­čo­vou roli v za­jí­ma­vých a roz­ví­je­jí­cích se ob­las­tech ro­bo­ti­ky a fy­zic­ké umělé in­te­li­gen­ce, kde je ne­zbyt­ná přes­ná si­mu­la­ce re­ál­né­ho po­hy­bu a in­ter­ak­cí. Akvi­zi­ce také při­ne­se pů­so­bi­vé port­fo­lio vy­so­ce kom­ple­men­tár­ních ře­še­ní v ob­las­ti mul­ti­fy­zi­kál­ní ana­lý­zy, sys­té­mo­vé dy­na­mi­ky, tvá­ře­ní kovů a si­mu­la­ce au­to­nomní­ho ří­ze­ní.

Díky této akvi­zi­ci bude Ca­den­ce moci ob­slu­ho­vat širší zá­kaz­nic­kou zá­klad­nu, včet­ně před­ních vý­rob­ců OEM v le­tec­kém a au­to­mo­bi­lo­vém prů­mys­lu a do­da­va­te­lů Tier 1, jako jsou na­pří­klad Volks­wa­gen Group, BMW, Toy­o­ta, Loc­khe­ed Mar­tin, BAE a Bo­eing, kteří po­u­ží­va­jí ře­še­ní D&E He­xa­go­nu pro kri­tic­ké si­mu­lač­ní pra­cov­ní po­stu­py. Tato ře­še­ní jsou ne­z­byt­ná pro op­ti­ma­li­za­ci struk­tu­rál­ní in­te­gri­ty, dy­na­mi­ky vo­zi­del a spo­leh­li­vos­ti sys­té­mů, zejmé­na v sou­vis­los­ti s pře­cho­dem prů­mys­lu na elek­tric­ká vo­zi­dla, au­to­nomní sys­témy a po­kro­či­lé ma­te­ri­á­ly.

Při­ja­té za­káz­ky ge­ne­ro­va­ly v roce 2024 tržby ve výši při­bliž­ně 280 mi­li­o­nů do­la­rů a spo­leč­nost za­měst­ná­vá více než 1100 za­měst­nan­ců na ně­ko­li­ka mís­tech po celém světě. Dis­po­nu­je špič­ko­vý­mi týmy v ob­las­ti vý­zku­mu a vý­vo­je, pro­de­je a pod­po­ry s hlu­bo­ký­mi od­bor­ný­mi zna­lost­mi a sil­ný­mi part­ner­ství­mi v rámci eko­sys­té­mu.

Trans­ak­ce by měla být uza­vře­na v prv­ním čtvrt­le­tí roku 2026, s vý­hra­dou schvá­le­ní re­gu­lač­ní­mi or­gá­ny a ob­vyk­lých pod­mí­nek uza­vře­ní.


Mohlo by vás zajímat: