Nejbližší akce
Aktuální články
- Hexagon přichází s novými ručními 3D skenery
- EOS otevřel Additive Minds Academy Center
- Lenovo představuje nový ThinkPad P14s Gen 5 s AI
- Nová 76“ průmyslová sublimační tiskárna Epson
- Digitalizace hřbitovů – I zesnulí potřebují pořádek
- Acer SpatialLabs Eyes pro stereoskopické 3D
- Bezplatný CAD software pro výzkum a vzdělávání
- IMAGINiT přichází s Clarity 2025 pro Revit, BIM 360
CAD na www.SystemOnLine.cz
T+T Technika a trh
Český podíl na největším lodním sloupovém jeřábu na světě |
Čtvrtek, 26 Květen 2011 08:05 | |
Rekordní jeřáb je kolektivním dílem českého, holandského a čínského závodu skupiny Huisman. Ve Sviadnově si úspěšně poradili se stovkami dílů. „Naši technici opět prokázali, že patří ke světové špičce v oboru. Poradili si s výrobou velmi náročných komponentů, mezi nimiž vynikalo i prodlužovací rameno, tzv. Fly Jib, který v délce 27,5 metrů dosud nikdo nevyrobil,“ řekl ředitel společnosti Huisman Konstrukce Roman Stankovič. Rozdělení komponentů mezi jednotlivé závody bylo nutné, aby firma dodala požadovaný jeřáb včas. „Nedá se říci, který ze závodů byl důležitější. Jeden bez druhého bychom se neobešli. Kooperace se zahraničními kolegy je v naší firmě častá a naši zaměstnanci ji vítají. Umožňuje jim předávat si zkušenosti a vzájemně se od sebe učit. To vede k neustálému zvyšování znalostní a odborné úrovně,“ dodal Roman Stankovič. Parametry jeřábu na lodi Seven Borealis jsou impozantní. Jeho výška dosahuje 82 metrů a jeřáb je schopen uzvednout 5000 tun. Jeho montáž na loď proběhla ve velmi krátkém čase, což přibližuje výrobní ředitel společnosti Huisman Konstrukce Marek Jandečka: „Montážní operace trvaly čtyři dny. To je vzhledem k mohutnosti zařízení a jeho složitosti mimořádný a pro odborníka neuvěřitelný výkon.“ Montáž jeřábu byla provedena přímo v Singapurském přístavu, který je domovem lodi s obřím jeřábem na palubě. Více o společnosti Huisman najdete na tomto odkazu.
Mohlo by vás zajímat:
|
Lodní sloupový jeřáb, kterým se pyšní loď Seven Borealis kotvící v Singapuru, měří 82 metrů (je tedy téměř o 20 metrů vyšší než petřínská rozhledna - její udávaná výška je 63,5 m), uzdvihne až 5000 tun. Nese významnou stopu českých techniků, protože stovky důležitých dílů vyrobili zaměstnanci sviadnovské společnosti Huisman Konstrukce v Moravskoslezském kraji. Na dílech, z nichž největší byl dlouhý 27,5 metrů, strávili 23 tisíc hodin práce. Podíl české firmy na rekordní zakázce nebyl pouze v oblasti výroby, ale i v oblasti technické dokumentace, na které pracovali sviadnovští konstruktéři.