Partneři Projektu CAD
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
- 03.11. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
- 03.11. Autodesk Fusion 360 – základní kurz (úvod do parametrického modelování)
- 03.11. AutoCAD kurz – vytváření a prezentace 3D modelů
- 04.11. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 05.11. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 05.11. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 05.11. ATCx Unlocking Data Science & AI 2025
- 06.11. Digitální kontinuita v obraně a bezpečnosti: Od požadavků až po výrobu - bez chy...
- 10.11. AutoCAD Electrical – základní kurz
- 10.11. Autodesk Inventor – návrh plechových dílů a součástí (Sheet Metal Design)...
Aktuální články
- Creaform rozšiřuje nabídku o řadu HandySCAN 3D|PRO
- Zoner Studio vylepšuje každodenní práci s fotkami
- VARS dodal Vysočině digitální systém správy silnic
- Navrhni si svou firmu s využitím PLM, BIM a VR
- Creaform uvedl skenery HandySCAN 3D|EVO Series
- Vítězové Going Digital Awards 2025
- MawisUtility: 15 let digitální podpory stavebního řízení
- ARCHICAD 29 „BIMování“ prakticky a jednoduše
Brněnské VUT na MSV s letadly na elektrický pohon |
| Pátek, 03 Říjen 2014 07:27 |
|
Partneři již v té době disponovali zkušenostmi z mezinárodního projektu zaměřeného na vývoj elektrického pohonu s využitím vodíkových palivových článků. Využití akumulátorů jako hlavního zdroje energie se však postupem času začalo jevit jako perspektivnější. Jako základ pro drak letounu VUT 051 RAY posloužil existující konstrukční návrh letounu VUT 001 Marabu s tlačnou vrtulí. Neváhejte, na zhlédnutí expozic máte poslední den – pátek 3. října 2014. |










VUT v Brně se prezentuje na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně hned dvěma letouny na elektrický pohon. Jedním z nich je nový experimentální letoun VUT 051 RAY, který poprvé vzlétnul 20. srpna 2014 a dosáhl čistého letového času 27 minut. Vznikl jako výsledek výzkumné spolupráce VUT v Brně (Leteckého ústavu a Ústavu výkonové elektrotechniky a elektroniky) s výrobcem malých sportovních letadel Jihlavan airplanes. Letoun slouží k ověření možností elektrického pohonu v letectví. Vývojové práce na experimentálním letounu začaly v roce 2009.
Novinářům na středeční tiskové konferenci k vývoji a prvním letovým zkouškám měli co říct profesor Antonín Pištěk, duchovní otec letadla, doc. Bohumil Klíma za FEKT a návrh elektrické pohonné soustavy a právník Jaromír Hammer, pilot prvního letu. Škoda, že tu také nebyl zástupce Jihlavan airplanes. 