Soutěž - reproduktory Trust
CAD - online trafika
Google překladač: English Deutsch
Bentley
SIEMENS - SolidEdge

StreamTech.tv

streamtech tv-logo

NICOM – novinky v 3ds Max 2016 – největší Max ze všech

Pondělí, 11 Květen 2015 00:03

Tags: 3ds Max | AutoCAD | Autodesk | Kurzy | Nicom | Ondřej Hudeček | Vzdělávání

Nicom-1519Od té doby co se v Maxu zabydlel nový vývojářský team, nám servírují stále zajímavější novinky a nástroje. Nový Max toho má tolik co nabídnout, že se ho nebojí označit za největší Max ze všech. Vše nasvědčuje tomu, že si vývojáři skutečně věří a bude to opravdová pecka. Je tomu už několik týdnů, co ,,Největší Max ze všech“ spatřil světlo světa a téměř okamžitě si získal přízeň celé své uživatelské základny, která je mimochodem hned po AutoCADu (s jehož počtem uživatelů se jen tak někdo měřit nemůže) druhá největší v rodině Autodesku.

Max Design už není
První, podle mého názoru vcelku zásadní, novinkou pro Max 2016 je sloučení 3ds Max a 3ds Max Design do jednoho jediného produktu. Na začátku si vyberete, pro jaké účely chcete svůj Max optimalizovat (zda pro Design, nebo jako normální Max) a hotovo. Je to zřejmě nejlogičtější vyústění neustálého objasňování, který z Maxů je vhodnější. Od teď už pořídíte jednoho se vším.

Design workspace
Pro lepší práci designerům a architektům při tvorbě vizualizací poslouží připravené pracovní prostředí Design workspace, které je k nalezení mezi ostatními přednastavení pracovních prostředí. Nejedná se v podstatě o nic nového, jde jen o vyskládání často používaných vizualizačních nástrojů více k ruce. Možná díky tomu objevíte i nástroje, o kterých jste ani nevěděli, že v Maxu dávno jsou.

Nicom2-1
Nicom2-2
Nicom2-3
Nicom2-4
Nicom2-5
Nicom2-6
Nicom2-7
Nicom2-8

Template system
Několik užitečných novinek v Maxu 2016 jsme měli možnost vyzkoušet už jakou součást dvou rozšíření, která jsou dostupná pro všechny s předplaceným subscription. K nim také patří nový template systém, což vlastně možnost ukládání kompletních scén a nastavení jako výchozí šablony. To je naprosto ideální funkce pro ty z Vás, kteří často renderujete podobné nebo dokonce stejné věci a také je to ideální pomocník pro spolupráci se ostatními členy teamu, jelikož se tyto přednastavení samozřejmě dají sdílet.

Nicom3
 
Vylepšení v oblasti renderování
Renderování v oblacích Autodesku
Pokud platíte subscription, jakože brzy už nebudete ani mít jinou možnost, tak Vám Autodesk nově nabízí perfektní možnost renderování v cloudové službě Autodesk 360 přímo z prostředí 3ds Max.

Podpora Autodesk Material Gallery pro iray render
Konečně funkční.

Renderování Ambient Oculsion v Mental Ray pomocí GPU
Zrychlení.

Zrychlení a zpřehlednění pracovního prostředí
Jsou to takové ty malé otravné drobnosti, které nijak zásadně neovlivňují Vaši práci, ale stejně to umí pěkně štvát.

Zrychlení Nitrous viewport
Tak například viewport doznal zrychlení a zkvalitnění náhledu, je tedy zase lépe vidět, jak svítíte a texturujete. Takové zlepšení je vždy k užitku.

Scene explorer, který už od verze 2015 funguje konečně na úrovni, dostal pár užitečných tlačítek pro své zobrazování zabudované přímo do hlavního panelu.   
Nicom4 

Práce se sekvencemi animací
Tuto novinku už jsme měli možnost otestovat jako součást balíku Extension dostupném pro předplatitele Subscription centra, takže jen ve zkratce. Jedná o nástroj, který umožňuje jednotlivé stavy scény (State Sets) poskládat za sebe jako sekvence jednotlivých záběrů kamer či animací. Je to opravdu užitečná věcička, díky které si můžete nahrubo sestříhat video ještě před tím, než jej renderujete.

Zásadně přepracovaný import a práce s xref scénami
Přepracovaný a vylepšený xref
Konečně! Práce s xref scénami byla vždycky poměrně efektivním řešením, ale nyní je skutečně nedestruktivní, což umožňuje importované xrefy například animovat, a když říkám animovat, tak tím myslím například animovat nalinkovanou postavu. Díky tomu jsou všechny Vaše assety ještě užitečnější než kdy dříve. Jen si to představte: jedna postava v několika scénách různě animovaná ale pořád provázaná s původním modelem.

Podpora Alembic formátu
Moderní standard pro výměnu animací mezi nejrůznějšími 3d programy.

SURF – Small User Requested Features aneb oč jsme si řekli

  1. Pozastavení renderu
    Pro uživatele iray renderu to není nic nového, protože stejně jako většina unbiased renderů se dají pozastavit a znovu spustit prakticky kdykoliv. Ale Mental Ray tuto funkci zoufale postrádal. Až doposud nebylo možné render v Mental Ray na chvíli pozastavit, udělat si co je potřeba a pokračovat dál v renderování na plný výkon.

  2. Odstranění chybějících map
    Jediné tlačítko, které odstraní otravné hlášení o chybějících mapách. Když už to jednou víte, že vám tam něco chybí, a víte také, že to nepotřebujete, tak přeci nechcete při každém náhledu renderu koukat na jakési varování. Klik, a je to fuč.

  3. Konverze jednotek při slučování scén

  4. Náhled výběru
    Nesmírně užitečná maličkost známá v z jiných 3d aplikací, která ohraničí objekty ještě před tím, než je vyberete a po označení se jen změní barva linky kolem tělesa. Přehlednost v komplexních scénách tak nabírá správný směr.
    Nicom5

  5. Zobrazování vyhlazovacích skupin (Smoothing groops)

  6. Volba renderu v horní části nabídky
    Podle mého skrovného názoru není nikdo, koho by neštvalo pro volbu renderu skrollovat až nakonec nastavení.
    Nicom6

  7. Dotykové ovládání
    Doba výkoných tabletů a dotykových displayů značně pokročila a proto když si uživatelé řeknou, že by bylo dobré do 3d rýpat prstem, budiž jim přáno.

Max Creation Graph
Toto je ta největší věc, která se v Maxu letos udála, proto je tu až na závěr. MCG je vizuální skriptovací nástroj. To že je skriptovací mu dává neuvěřitelnou sílu a to že je vizuální dává tu sílu do rukou všech, kteří ovládají Maxe, ale skriptování samotné už ne. I k vytvoření komplexních skriptů totiž nepotřebujete už napsat ani čárku kódu, o tom to je. Stačí jen pospojovat dohromady parametry a vytvořit tak neuvěřitelnou spoustu nových nástrojů. Výstupem MCG tak může být například nový modifikátor ve Vaší známé nabídce.
Stejně tak jednoduše jako se skripty vytváří, tak se i sdílí. Vyexportovaný skript se dá nainstalovat do jakéhokoliv jiného Maxe a tam rovnou používat, třeba jako zmíněný modifikátor.

Nicom7

Pronikněte do 3ds MAXu nebo se zdokonalte na školení v NICOMu. Věnovat se Vám bude dlouholetý lektor s praktickými zkušenostmi a autor tohoto článku Ondřej Hudeček.


Mohlo by vás zajímat:
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit