- 22.05. Startujeme CATIA V5 & SOLIDWORKS transformaci
- 23.05. Metrologické školení » Metrologie v praxi I
- 30.05. NEXT 3D: Inovace díky 3D tisku (konference)
- 30.05. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 04.06. Školení: GD&T a výkresová dokumentace
- 05.06. AutoCAD 2013 - základní kurz
Aktuální články
- Navrhujeme datovou infrastrukturu s využitím BIM technologií a simulace sítí
- Santiniho kaple ve virtuální a rozšířené realitě
- Nejnovější aktualizace SprutCAM X a X Robot
- Workshop Do letních měsíců s novým SOLIDWORKS
- Robotické rameno řízené mikropočítačem
- První Wienerberger fórum roku 2024 bude 16. května
- 3D tiskárna microArch D1025 se dvěma rozlišeními
- Digitalizace s novým stavebním zákonem je příležitostí
CAD na www.SystemOnLine.cz
T+T Technika a trh
Speciální elektromotor Siemens a jeho první let |
Úterý, 12 Červenec 2016 07:23 | |
V Německu zdárně proběhl první let letadla s elektrickým motorem o výkonu 260 kW, což je v této kategorii světový rekord a znamená při jeho hmotnosti také mimořádný poměr hmotnost/výkon. Rekordní let nejvýkonnějšího elektrického letadla trval 10 minut a uskutečnil se 24. června na letišti poblíž města Hünxe, severně od Duisburgu. Dvoumístný akrobatický letoun EXTRA 330 LE měl povolení od německého Federálního leteckého úřadu (LBA) a splňoval všechny podmínky Evropské agentury pro bezpečnost letectví. Elektromotor, kterým je letoun vybaven, společnost Siemens představila v loňském roce. Byl navržen speciálně pro použití v letadlech. Při váze pouhých 50 kilogramů dává výkon přibližně 260 kW – tedy pětkrát více než jiné hmotnostně podobné motory. Pro srovnání, poměr u motorů, které jsou používány v elektromobilech, se pohybuje okolo 2 kW na kilogram. O pohon elektrického letadla EADS E-Fan, které 10. července 2015 překonalo kanál La Manche, se pro změnu postaraly dva elektromotory o celkovém výkonu 60 kW. Ideální vlastnosti akrobatického letadla Elektromotor s označením SP260D byl vyvinut ve spolupráci se společností Grob Aircraft. Akumulátory dodala slovinská firma Pipistrel, vrtule byla vyvinuta bavorskou společností MT-Propeller. Celý projekt vznikal za podpory Spolkového ministerstva hospodářství a energetiky jako součást národního leteckého výzkumného programu. „Zelený“ pohon
Mohlo by vás zajímat:
|