- 16.09. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 18.09. Webinář: Připravte CATIA & SOLIDWORKS na platformu 3DEXPERIENCE®
- 19.09. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 25.09. Metrologické školení » Metrologie v praxi I
- 26.09. Odhalte TAJEMSTVÍ efektivity vývojových procesů: seminář MODSIM v Praze je tady!...
- 02.10. Metrologické školení » Metrolog organizace
- 05.10. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 09.10. Metrologické školení » Měření drsnosti povrchu
- 09.10. Metrologické školení » Měření drsnosti povrchu
- 13.11. Metrologické školení » Měření tvrdosti kovových materiálů
Aktuální články
- GRAITEC vylepšuje řešení produktivity pro Revit
- Dodávka tisíců výrobních dílů během několika hodin
- Winking Studios uvádí GenMotion.AI pro 3D animaci
- Nabídka geodetických DJI dronů
- Řešení syndromu nezdravých budov
- Nový vzdělávací software Philips Genius
- K dispozici je nyní CAM nástroj Cimatron 2025
- Seminář BIM pro investory
CAD na www.SystemOnLine.cz
Omezený přístup k 3D tiskárnám má 87 % škol |
Pátek, 27 Leden 2017 10:46 | |
Společnost Y Soft oznámila 25. ledna 2017 výsledky svého mezinárodního průzkumu, který se zaměřil na využívání 3D tiskáren v oblasti vzdělávání. V průzkumu odpovídali zástupci škol, které vlastní alespoň jednu 3D tiskárnu, na otázky týkající se využití této technologie ve výuce. Jedním z hlavních zjištění bylo, že drtivá většina škol (87 %) je nucena studentům nějakým způsobem omezovat přístup k 3D tiskárnám. Průzkum pro Y Soft realizovala v listopadu 2016 společnost Dimensional Research. Mezi důvody pro zapojení 3D tisku do výuky respondenti nejčastěji uváděli posílení motivace, důraz na kreativitu a možnost využívat 3D tisk v předmětech spadajících do vzdělávacího konceptu STEAM (přírodní vědy, technologie, technika, umělecká výchova a matematika). Zároveň ale výsledky průzkumu poukázaly na tři hlavní oblasti, v nichž současné 3D tiskárny neodpovídají specifickým potřebám škol (což vede k omezování přístupu k této technologii nebo jejímu nedostatečnému využívání):
Učitelé využívají ve výuce 3D tisk především pro jeho pozitivní dopad na motivaci studentů zajímat se o probíranou látku. Bez uceleného řešení, které by dokázalo odpovědět na požadavky spojené s řízením přístupu a nákladů a s integrací do kurikula, ale vyučující ani studenti nemají možnost využít potenciál této technologie naplno. Již dnes hraje 3D tisk v technologickém vývoji významnou roli a maximální zpřístupnění této technologie v rámci výuky tak může zásadně pomoci ke splnění tohoto úkolu. Školy 3D tiskárny nakupují, ale často k nim omezují přístup. To jde proti samotné podstatě využívání 3D tisku ve vzdělávání, která spočívá v posílení motivace studentů. V konečném důsledku zařízení zůstane zcela nevyužito. Výsledky průzkumu podtrhují výstupy z nedávno dokončeného ročního projektu speciální učebny 3D technologií, který Y Soft realizoval s pražskou Střední průmyslovou školou na Proseku. Na základě tohoto projektu Y Soft doplnil svůj model stolní 3D tiskárny o funkce řízení tisku, nákladů a kontroly přístupu. Tak vzniklo řešení pro 3D tisk ve vzdělávání, YSoft be3D eDee. Jednoduchý příklad, jak účelně využít 3D tisk při výuce předmětů spadajících do konceptu STEAM, pak Y Soft ukázal na nedávném workshopu pořádaném pro zhruba 40 učitelů z českých průmyslových škol. Průzkum rovněž pomohl identifikovat řadu pozitivních trendů, které stojí za pokračujícím růstem zájmu o 3D tisk v sektoru vzdělávacích institucí. Mimo jiné mezi ně patří:
Hlavní výstupy z průzkumu si lze prohlédnout v přehledném „vysvědčení“. Plná zpráva z průzkumu je k dispozici ke stažení na webu Y Softu.
Mohlo by vás zajímat:
|