Google překladač: English Deutsch

StreamTech.tv

streamtech tv-logo

Přidání materiálu na nerovinné plochy v aplikaci SketchUp

Středa, 08 Březen 2017 09:08

Tags: CAD | Kurzy | Michal | Nicom | SketchUp | Spielmann | Vzdělávání

Nicom loga-Autodesk-1710V poslední době při školení aplikace SketchUp zajímá posluchače, jak přidat materiál na plochu, která není rovinná, proto jsem se rozhodl tento týden věnovat tomuto tématu, jelikož to není nijak obtížné. Než se však dostanu k „jádru pudla“, chtěl bych všem poděkovat, kdo navštěvují moje CAD kurzy a CAD kurzy mých kolegů v Autodesk autorizovaném školicím středisku společnosti NICOM, a. s.

Za uplynulý fiskální rok naše CAD kurzy navštívilo nejvíce posluchačů ze všech Autodesk autorizovaných školicích středisek. Ještě jednou díky! Znamená to pro nás, že naši práci děláme dobře a nakopává nás to dál, abychom přinášeli další tipy a triky pro zefektivnění vaší práce, či vám pomáhali řešit vaše CADovské trable.

A teď už k „jádru pudla“. Pokud chcete aplikovat materiál v aplikaci SketchUp na nějaké zakřivené plochy, postupujte dle následujících kroků. Pro náš příklad jsem zvolil polokouli.

Nicom 03-kulova-plocha

Obrázek 01 – Kulová plocha

Pokud byste postupovali standardním postupem, tzn., zvolili byste nástroj Paint Bucket, dostanete neuspokojivý výsledek. Na naši polokouli jsem aplikoval logo společnosti NICOM, a.s. a výsledek je patrný na obrázku 02.

Nicom 04-Plocha po aplikaci materialu logo-1710

Obrázek 02 – Plocha po aplikaci materiálu „logo“

Pokud chcete plochu pokrýt pro správné zobrazení, využijte následující postup.

  1. Vytvořte si rovinnou plochu, například pomocí obdélníka, kterou umístěte nad půlkulovou plochu.
  2. Naimportujte obrázek pro použití materiálu. V nabídce File zvolte Import. Vyberte požadovaný obrázek, a v nabídce Use Image as zvolte Texture.

Nicom 05-Typ importovaneho obrazku-1710

Obrázek 03 – Typ importovaného obrázku

  1. Umístěte obrázek vlečením protilehlých rohů do připraveného obdélníka. Tím bude import obrázku dokonán a naleznete ho v okně Materials.

Nicom 06-Umisteni obrazku-1710

Obrázek 04 – Umístění obrázku

Pokud v této fázi použijete nově importovaný materiál, výsledek bude neuspokojivý, jak jsem se již zmínil dle obrázku 02.

  1. Klepněte pravým tlačítkem myši na obrázek v obdélníku a v nabídce zvolte Texture -> Projected. Tím umožníte aplikaci SketchUp promítnout obrázek n a půlkulovou plochu.
  2. Zvolte nástroj Paint Bucket a se stisknutou klávesou Alt vyberte obrázek. Tím si „nakápnete“ materiál pro jeho použití.
  3. Klepněte na půlkulovou plochu a požadovaný výsledek se dostaví.
  4. Obdélník s obrázkem, který nám pomohl promítnout nový materiál na půlkulovou plochu můžete odstranit.

Nicom 07-Pozadovany vysledek-1710

Obrázek 05 – Požadovaný výsledek

Další práci či tipy a triky (například jak aplikovat obrázek na válcovou plochu), se můžete dozvědět na mých kurzech pro aplikaci SketchUp v Autodesk autorizovaném školicím středisku společnosti NICOM a.s. Autorizované školicí středisko NICOM provádí školení na pevných učebnách v Brně, Ostravě a Praze, nebo na mobilních učebnách po celé republice.

Těším se na vás na některém z vybraných kurzů aplikace SketchUp nebo na jakémkoli jiném CAD kurzu.

Michal Spielmann
Autodesk Approved Instructor
Autodesk Inventor Professional


Mohlo by vás zajímat: