Tags: 3ds Max | Autodesk | Kurzy | Malířství | Maya | Mudbox | Nicom | Sochařství | Textury | Vzdělávání Tak jako klasičtí sochaři vytvářejí své sochy nejprve z hlíny, kterou pak odlévají, skenují, nebo používají jako předlohu, tak i digitální tvůrci používají k vytváření svých modelů podobně elegantních řešení v podobě sochařských programů jako je například Mudbox, Zbrush nebo 3D Coat. Tvorba 3D modelů v těchto sochařských programech je mnohem přirozenější než běžné polygonální modelování a díky tomu takto mohou vznikat modely mnohem propracovanější a v kratším čase.
Sochařství Takto vytvořené 3D modely postav, zvířat i prostředí obvykle stejně jako je tomu u reálného sochařství složí jako předlohy, protože tyto digitální sochy jsou obvykle příliš detailní na běžné použití. Standardním procesem je takzvané zapékání (baking) textur, kdy se z detailního modelu tyto detaily vypečou do textur a ty se po té používají na jednodušší geometrii. Tento proces obvykle obstará jedna nebo druhá 3D aplikace.

Malířství textur Kromě vytváření detailních sochařských či jiných modelů jsou tyto programy schopny také malovat povrchy a textury na vaše modely, což tvůrci umožní dosáhnout precizních výsledků. Pomocí štětců a šablon můžeme na modely malovat nejrůznější povrchové vlastnosti materiálů, od základních barevností až po nejrůznější nečistoty nebo škrábance.
Digitální sochařství a malířství přináší tvůrcům celou řadu nejrůznějších výhod od využívání vrstev na všechny malované i modelované části modelu až po využívání všemožných sochařských a malířských šablon či vlastních nástrojů a štětců. A na rozdíl od běžného života v tom digitálním je vždycky možné udělat krok zpět.
V neposlední řadě je možné všechny digitálně vytvořené modely tisknou na 3D tiskárně a přenést je do reálného světa.

Mudbox Jedním z nejpoužívanějších sochařských programů je Autodeskem produkovaný Mudbox, který byl dokonce spolu s konkurenčním Zbrush v roce 2014 oceněn Oscarem za technologický přínos kinematografii.
Pro uživatele nejrozšířenějších 3D programů Autodesku, 3ds Max a Maya má Mudbox velkou výhodu v provázanosti s těmito programy. Díky tomu můžete své modely z Mudboxu rovnou odeslat do Maxu nebo Mayi a nestarat se exporty a výměnu dat.
Staňte se i vy digitálními sochaři a malíři na našem kurzu Autodesk Mudbox.

Autorem článku je lektor NICOMu Ondřej Hudeček, Autodesk Approved Instructor, 3ds Max a Maya Certified Professional. |