Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
- 12.12. AutoCAD - kurz pro středně pokročilé
- 12.12. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.01. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 07.01. AutoCAD kurz – navrhování a správa dynamických bloků
- 16.01. AutoCAD - kurz pro středně pokročilé
- 20.01. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 03.02. AutoCAD kurz – vytváření a prezentace 3D modelů
Aktuality
- PTC, Microsoft a Volkswagen Group spolupracují na Codebeamer Copilotu
- Ještě jsou volná místa na Aquathermu Nitra 2025
- AIE uvádí na trh Wankelův rotační motor 40ACS
- Hluboká fyzikální simulace s umělou inteligencí
- E-book: Objevte vylepšení v SOLIDWORKS 2025
- Další materiály iSQUARED pro 3D tiskárny Stratasys
- Cyber Week – slevy až 25 % na licence Autodesk
- Sat Nusapersada využívá Siemens Process Preparation
CAD na www.SystemOnLine.cz
Partnerství Bentley s Googlem a akvizice Cesia |
Autor článku: Monica Wamsley / redakce | |
Pátek, 18 Říjen 2024 15:04 | |
V březnu 2024 ztratila obrovská kontejnerová loď při vyplouvání z baltimorského přístavu energii. Loď o hmotnosti 100 tisíc tun vybočila z kurzu a narazila do mostu Francis Scott Key Bridge. Srážka si vyžádala životy šesti stavebních dělníků, kteří na mostě prováděli údržbu. Rovněž zastavila provoz přístavu a přerušila důležitou dopravní tepnu. Tragédie zdůraznila potřebu odolnější infrastruktury. Toto je problém, který je v hledáčku vládních agentur a provozovatelů infrastruktury po celé zemi, včetně úřadu Delaware River and Bay Authority (DRBA). Od roku 2023 začala DRBA instalovat na mostě Delaware Memorial Bridge zdokonalený systém ochrany před srážkami. Práce zahrnují osm masivních, kamenem vyplněných „delfínových“ válců, každý o průměru 80 stop, které mají chránit pilíře mostu. Součástí tohoto vizionářského projektu je také digitální dvojče. Digitální dvojčata jsou podrobné virtuální modely fyzických objektů, jako jsou mosty, vodní systémy nebo dokonce celá města. Tyto modely umožňují získat nové poznatky, zlepšují spolupráci a přinášejí další výhody po celou dobu životnosti majetku – od plánování a návrhu až po výstavbu a provoz majetku. Digitální dvojče díla Delaware Memorial Bridge vytvořila filadelfská inženýrská konzultační firma Pennoni. Model umožnil zúčastněným stranám prohlédnout si detaily bezpečnostních prvků mostu ještě před dokončením stavby, které je naplánováno na rok 2025. Vizualizace Pennoni využívá sílu 3D dlaždic, komunitního standardu Open Geospatial Consortium (OGC), který vytvořila firma Cesium, zabývající se 3D geoprostorovými technologiemi. Standard 3D Tiles se ukázal jako transformační technologie pro sektor infrastruktury a další oblasti. Díky přijímání a vykreslování obrovského množství 3D geoprostorových dat umožňují 3D dlaždice vysoce věrnou a intuitivní vizualizaci reálného prostředí, zejména v kombinaci s rozsáhlými geoprostorovými daty Googlu. Pennoni například využívá informace z Map Google v podobě fotorealistických 3D dlaždic Google a výkon pluginu Cesium for Unreal, který využívá nejmodernější možnosti a vykreslování vytvářené tvůrčím enginem Unreal Engine. Místo roků čekání na dokončení projektu a pak pořizování a zveřejňování fotografie, je možné vizualizace zobrazovat okamžitě, v současnosti. Hledání rovnováhyOdvětví infrastruktury je pod tlakem, aby silnice, mosty a další kritická infrastruktura byly odolnější a udržitelnější. Vzhledem k příkladům, jako je most Delaware Memorial Bridge, není překvapením, že přechod na hyperrealistickou vizualizaci v reálném čase se stává nezbytným. Je to neustálá rovnováha mezi kvalitou, rozpočtem a časem. Cesium umožňuje určitou flexibilitu rozpočtu a času. Tento posun vysvětluje důvody nedávné akvizice Cesia ze strany Bentley Systems, společnosti zabývající se softwarem pro infrastrukturní inženýrství. Ilustruje také důvody nového strategického partnerství Bentley s Googlem, které bylo oznámeno na předávání cen 2024 Year in Infrastructure and Going Digital Awards. Každoroční akce Bentley se konala 8.–9. října v kanadském Vancouveru. Kontext je důležitý
Dva lidé stojí na pódiu před velkou obrazovkou se slovem „Google“ a promlouvají k publiku. Partnerství s Googlem poskytne uživatelům a vývojářům softwaru Bentley možnost kombinovat svá bohatá projektová inženýrská data s mapami Google, fotorealistickými 3D dlaždicemi Google a jeho analytickými a cloudovými službami AI. Tom Kurke, vedoucí oddělení ekosystémů a podniků Bentley, uvedl, že Bentley učinila klíčové kroky díky akvizici Cesia, partnerství s Googlem a závazku k otevřeným standardům prostřednictvím konsorcia Open Geospatial Consortium. Vzhledem k tomu, že data v reálném čase a pokročilá 3D vizualizace se stávají pro moderní infrastrukturu kritickými, stojí Bentley Systems v čele vytváření otevřeného, interoperabilního ekosystému pro budoucnost infrastrukturních nástrojů. Díky tomu, že je Cesium součástí Bentley, dodává každému kroku procesu navrhování více souvislostí a vývojáři lépe chápou, co budou jejich rozhodnutí znamenat v reálném světě. S takovým množstvím dostupných dat – ať už jde o satelitní snímky, LiDAR nebo další – zachycují 3D dlaždice celý kontext, což usnadňuje jejich ukládání, sdílení a pronikání do konkrétních detailů. Význam otevřených standardůBentley také prohloubila své zapojení a investovala více peněz do Open Geospatial Consortium, třicetileté standardizační organizace, která se zabývá tím, aby geografické informační systémy (GIS) a geoprostorové nástroje zůstaly otevřené a přístupné. Do velkého otevřeného prostoruInfrastrukturní inženýrské firmy, vlády, finanční instituce a další zainteresované strany stále více požadují chytřejší a propojenější nástroje, které jim umožní navrhovat, budovat a provozovat kritickou infrastrukturu. Kurke říká, že potřeba otevřených standardů nebyla nikdy větší a Bentley razí cestu k budoucnosti, kdy budou infrastrukturní řešení otevřená, interoperabilní, škálovatelná a flexibilní. Uzavřené, proprietární ekosystémy omezují inovace a vytvářejí dlouhodobé problémy z hlediska dostupnosti dat a interoperability nástrojů. Nikdy to není jen cesta; nikdy to není jen most. Každý infrastrukturní projekt je multidisciplinární. Tak funguje svět. Je nezbytné zachovat interoperabilitu, aby se všechny části mohly vzájemně doplňovat. Máme příležitost, která se naskytne jednou za generaci, aby si odvětví infrastruktury zvolilo cestu k otevřenosti a přizpůsobivosti. Tato nová éra softwaru bude nakonec utvářena rozhodnutími vývojářů a zúčastněných stran, kteří budují a udržují kritickou infrastrukturu, jako je most Delaware Memorial Bridge. Budoucnost bude jako vždy záviset na dnešních rozhodnutích. Redakčně upravený překlad článku Street Smarts: Bentley’s Partnership With Google — And Its Acquisition Of Cesium — Chart A New Era For How We Design, Build And Operate Our Infrastructure na blogu Bentley.
Mohlo by vás zajímat:
|