Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
- 03.09. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 04.09. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.09. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 08.09. AutoCAD Electrical – základní kurz
- 09.09. AutoCAD kurz – vytváření a prezentace 3D modelů
- 09.09. Trimble SketchUp – základní kurz
- 11.09. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 15.09. Autodesk Maya – úvod do 3D
- 15.09. Blender – pokročilé materiály a renderování
- 16.09. Konference IT Forum 2025
Aktuality
- Kubotek Kosmos MBD Utilities vydání 7.1
- Rapid Fusion uvádí AI asistenta tisku pro optimalizaci 3D tisku
- Meviy rozšiřuje nabídku materiálů pro CNC soustružení
- Vylepšení použitelnosti a výkonu v Coreform Cubit 2025.8
- Offline režim a další novinky v softwaru SOLIDWORKS
- GibbsCAM na EMO Hannover 2025 – Přijďte se inspirovat
- Strategická investice Autodesku do stat-upu Toolpath
- Jon Stevenson produktovým ředitelem v PTC
Česká digitalizace od VARS BRNO mění správu silnic |
Autor článku: VARS BRNO / redakce | |||
Pondělí, 01 Září 2025 20:45 | |||
Prediktivní modely například odhadují, kdy a jak se vozovka začne zhoršovat, a plánují opravy tak, aby zásahy byly účinné a minimalizovaly dopad na dopravu.
SHV a CEV – nástroje pro efektivní údržbuVARS BRNO disponuje dvěma klíčovými nástroji. Systém hospodaření s vozovkou (SHV) se zaměřuje na souvislou údržbu – plánuje a koordinuje rozsáhlejší akce s ohledem na stav silniční sítě, aby byly prováděny efektivně a předvídatelně. Cílem je provádět opravu komunikace ve stavu, kdy je její oprava nejlacinější. Platí to, co u člověka – daleko lépe a levněji se opravuje komunikace v lepším stavu než v havarijním. Moderní technologie umí vozovku nejen sledovat a vyhodnocovat její stav, ale s ohledem na její zatížení i predikovat další vývoj a navrhovat opravy s horizontem více let. Druhým nástrojem je Centrální evidence vad (CEV), provozní aplikace, jejímž cílem je automatizace procesů řízení a realizace běžné údržby včetně kontroly výkonu externích dodavatelů údržby. Zajišťuje provádění prohlídek komunikací, evidenci vad a sledování procesu jejich odstraňování, včetně vykazování činností běžné údržby, například sekání trávy. Digitalizace umožňuje sledovat stav komunikací v reálném čase a předvídat, kde a kdy budou opravy potřebné. To posouvá SHV od původního účelu – nástroje na strategické plánování k současnému mnohem efektivnějšímu účelu, nástroji provoznímu – data a propojení s CEV samy povedou k efektivnější údržbě. Digitalizace a její konkrétní přínosyDigitalizace umožňuje rychlejší a přesnější rozhodování o zásazích a lepší koordinaci mezi dodavateli. Prediktivní modely například odhadují, kdy a jak se vozovka začne zhoršovat, a plánují opravy tak, aby zásahy byly účinné a minimalizovaly dopad na dopravu. Praktické přínosy jsou patrné nejen pro správce komunikací, kteří mají přístup k podrobným datům, ale i pro občany a města – plynulejší doprava, bezpečnější silnice, méně zdržení a lepší možnost plánování. Digitalizace není jen technický nástroj, ale také prostředek pro dlouhodobé strategické rozhodování. Umožňuje efektivně plánovat investice, lépe rozdělovat pracovní síly a sledovat, které úseky vyžadují okamžitou pozornost a které lze opravit později. Takový přístup snižuje zbytečné výdaje a zvyšuje kvalitu správy infrastruktury. Propojení CEV a SHV spolu s digitalizovanými daty zlepšuje správu komunikací na celostátní úrovni, zejména dálnic a silnic 1. třídy. Budoucnost správy silnic vidíme ve stále větší integraci prediktivních modelů a udržitelných materiálů, což umožní efektivní správu infrastruktury s minimálními náklady a dopady na životní prostředí. Pracuje se také na sdílení dat při plánování údržby a oprav. Významný posun ve správě silničního majetku přináší implementace BIMBIM může výrazně přispět například při expertním posuzování poruch vozovek. Díky němu bude možné zpětně dohledat informace o použitých technologiích, materiálech, podmínkách pokládky betonu či asfaltu, včetně původu materiálu. Tím se minimalizuje riziko opakování chyb v budoucnosti. Řešení VARS BRNO ukazuje, že digitalizace a moderní technologie mohou zásadně změnit přístup k údržbě silnic. Česká digitalizace správy silnic tak nejen dohání svět, ale zároveň ukazuje cestu, jak využít moderní technologie pro praktický prospěch občanů a regionů. Přínosem bude zlepšení jízdního komfortu a zvýšení bezpečnosti.
Mohlo by vás zajímat:
|