PLM systém Teamcenter s integrovaným modulem Change Management poskytuje produktivní nástroj pro změnové řízení |
Autor článku: Petr Mňačko | |
Sobota, 17 Leden 2015 14:14 | |
Každý výrobce se tak pochopitelně snaží vyřešit většinu změn v konstrukční fázi. Jeden z účinných nástrojů, který vede k cíli, je Change management integrovaný do PLM systému (product lifecycle management). Tento systém řídí celý životní cyklus výrobku a spravuje veškerou technickou dokumentaci. A právě proto Siemens PLM – jako dodavatel nejrozšířenější PLM technologie Teamcenter – klade velký důraz na modul Change Management, který zajištuje ono komplexní propojení všech dat, jež souvisejí se změnou, a který nabízí možnost změn napříč podnikem prostřednictvím workflow procesů. Výhodou změnového řízení v PLM Teamcentru je, že obsahuje všechny potřebné informace pro provedení změny, jako např. aktuální 3D a 2D data, kusovníky, a kromě toho nabízí možnost rychlé analýzy dopadu změny. Analýza obsahuje informace o tom, jaké položky budou změnou ovlivněny, a umožní tak učinit správné rozhodnutí o dalším postupu. Změnové řízení v Teamcentru je předdefinováno podle praxe z podniků, které dlouhodobě vykazují úspěchy na poli Change Managementu, ale zároveň je také v souladu se standardem CMII. V neposlední řadě je také potřeba zmínit přímé provázání s TC Project Managementem pro snadné definování implementačních plánů pro realizace změn.
Standardní průběh změnového řízení je možné popsat následujícím procesem. Tento proces se samozřejmě upravuje podle zvyklostí ve firmě a zpravidla také podle typu výroby a velikosti firmy. (obr 3) Workflow procesy zajišťují řízené šíření informací o změně napříč firmou, přesnost (aktuálnost) a komplexnost dat v souvislostech. Takže každý, kdo v daném okamžiku potřebuje udělat důležité rozhodnutí, má k dispozici správné informace – např. které položky jsou změnou ovlivněny, u jakých položek je potřeba udělat změny formou nové revize, které položky jsou již ve výrobě, a tudíž je potřeba výrobu zastavit nebo nechat doběhnout výrobní dávku atd. Hovoříme zde o tzv. traceabilite (dohledatelnosti díky správnému provázaní dat).
Vývoj změny od zaznamenání problému po realizaci změny (PR-CHR-CHN). Efektivita změnového řízení v Teamcentru je podpořena řadou automatických funkcí, které např. umožňují nalézt všechny ovlivněné položky a sestavy a interaktivně je hromadně revidovat na novou revizi, automaticky odvodit návazné typy změn se zachováním vazeb na připojená data (PR-CHR-CHN), ale také např. porovnat dva stavy – před změnou a po změně. Pro manažerské vyhodnocování efektivity a produktivity vývojové a výrobní fáze výrobku je možné vytvářet různé typy reportů, které zobrazují např. množství a typy změn pro daný projekt a další. Change Management v Teamcentru je také přímo propojen s modulem řízení kvality (Issue Management a CAPA), takže je zde možné sledovat a vytvářet propojení na objekty Issue a CAPA.
Zlepšení spolupráceTeamcenter usnadňuje komunikaci týmů propojením a sdílením potřebných informací. Vaše týmy s ním budou lépe spolupracovat a vizuálně sdílet informace. S Teamcenter Change Managementem zrychlíte zavádění změn až o 30 %. Autor je Technical Sale Support Engineer, PLM Teamcenter ve společnosti Siemens.
Mohlo by vás zajímat:
|