Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
- 23.06. Unreal Engine – vizualizace
- 23.06. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 23.06. Unreal Engine – vizualizace
- 25.06. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
- 26.06. Trimble SketchUp – workshop dynamické komponenty
- 26.06. ATCx AI for Engineers 2025
- 26.06. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 30.06. Blender – úvod do 3D
- 05.07. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 07.07. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
Aktuality
- Phase3D spouští online obchod
- Tech Soft 3D představil VizStreamer pro vizualizaci CAE
- Co je nového v Creo 12
- Spinfire Insight – nová verze 2025.2.0
- Siemens na Paris Air Show ukazuje sílu digitální transformace
- OPEN MIND na EMO 2025 – prezentace CAD/CAM sady hyperMILL
- Inovativní robotický software „Botfellows Dynamic Safety“
- Epson s novým průmyslovým kobotem na Automatica 2025
Rozhlédni se… |
Autor článku: Petr Fořt | |
Pátek, 02 Říjen 2020 11:09 | |
Současně jsme doplnili aplikaci několika technologických novinek, které v průběhu letošního roku integrujeme do výuky. Při výuce na dálku se navíc naskytla šance s novou produktovou řadou Autodesk 2021 akci uchopit netradičně s vyšším podílem nejmodernějších postupů a metod pro zpracování 3D BIM dat napříč globálním cloudovým řešením. Z pohledu odborného se jednalo o zajímavé provázání metod, které patří k celosvětově unikátním postupům. Při řešení projektu byly využity ve velké míře služby cloudů Autodesk 360 a Microsoft Office 365 pro zajištění týmové on-line spolupráce. Pro zpracování virtuální studie jsme využili zcela nových postupů, které se pokusíme okomentovat v samostatném článku.
Při definici zadání jsme již od začátku projektu uvažovali s rozpracováním rozhledny využitím funkčního návrhu staveb, technického zařízení budov a virtuální reality. Ve finální specifikaci jsme požadovali investiční celek o výšce mezi 25 až 35 metry se zázemím pro malé regionální muzeum a s občerstvením pro turisty. Součástí rozhledny měla být vybavenost sociálním zařízením a zázemím pro přípravu jednodušších pokrmů. S ohledem na klimatické podmínky jsme předpokládali nutnost existence technické místnosti a garážového stání pro malý traktor s vyhrnovacím pluhem. Rozhledna měla být vybavena možností bezbariérového vstupu a výtahem se zastávkami na jednotlivých vyhlídkových plošinách.
S projektováním rozhledny a malého muzea začali studenti v polovině dubna na svých domácích systémech, pro které mají k dispozici multilicenční zázemí odborného softwaru. 3D data projektu byla dále revidována a modifikována pro cloudovou optimalizaci. Vzhledem k určení stavby jsme postupovali čistě individuálně na základě představ každého studenta a konzultací konstrukčních problémů. Základním cílem bylo připravit kompletní BIM data projektu a vypracovat vizuálně precizní studie pro naše fiktivní budoucí investory, které zastupovali vzájemně jednotliví studenti. Pro vlastní projektové řešení jsme využili převážně Autodesk Revit 2021 s optimalizovanou knihovnou rodin konstrukčních prvků a nástroje pro vývojovou práci a programování na úrovni 3D dat a VR.
Začátkem května jsme měli k dispozici první návrhy ve formátu 3D BIM dat. Následně jsme zaměstnali náš „on-line lab“ a přenesli projekt rozhledny kompletně do interaktivního virtuálního prostředí. Výsledkem je velmi pěkně funkční VR model netradiční stavby, který dává řadu zajímavých pohledů na investici jako takovou. Veškeré scény v našich ukázkách byly připraveny s využitím dynamické vizualizace přímo provázané na HTC Vive.
Pro naši ukázku a virtuální studii jsme využili BIM model připravený Dominikem Janíčkem. Všem studentům děkujeme za jejich aktivní přístup. Více informací o projektech vznikajících na naší škole najdete na adrese www.spszr.cz/nase_prace, nebo v síti Facebook a Instagram.
Mohlo by vás zajímat:
|