Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
- 05.09. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 08.09. AutoCAD Electrical – základní kurz
- 09.09. AutoCAD kurz – vytváření a prezentace 3D modelů
- 09.09. Trimble SketchUp – základní kurz
- 11.09. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 15.09. Autodesk Maya – úvod do 3D
- 15.09. Blender – pokročilé materiály a renderování
- 16.09. Konference IT Forum 2025
- 17.09. Webinář - Kompozitní díly v Creo: návrh, analýza, TPV
- 18.09. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
Aktuální články
- Výukový kurz SimOps AI pro absolventy
- Tým ze Švýcarska vítězem 11. ročníku European Rover Challenge
- Česká digitalizace od VARS BRNO mění správu silnic
- Řada 120Hz monitorů AOC Professional P4 s vysouvacími USB
- Nové pracovní desktopy Dell Pro Max
- Pozvánka na konferenci IT FORUM 2025
- Technology Days 2025 startují už 16. září
- Už je to skoro tady – představuje se Lumion Cloud
3D tisk proniká do údržby vlaků Českých drah |
Čtvrtek, 23 Červen 2022 18:19 | |
Naplno fungují pracovní skupiny, které připravují interní normy pro využívání 3D tisku, konstrukci jednotlivých dílů i jejich schvalování, pokud je to nutné. Proběhlo také několik školení zaměřených na práci s 3D tiskem a zpracováním dat. Aktuálně je vytipováno asi 60 různých položek, které jsou prověřovány z pohledu možnosti a efektivity vlastní výroby na 3D tiskárnách přímo ve střediscích údržby. U necelých dvou desítek dílů, které není nutné schvalovat, už byla zahájena vlastní produkce v 3D tisku. Jde např. o matice, objímky, panty, mřížky nebo kryty. České dráhy se zaměří na tisk dílů s dlouhou dodací lhůtou nebo dílů, které se dodávají pouze jako součást větších celků. Proto jsou spojené s vysokými náklady a musí se kvůli nim vyměňovat celé větší a jinak funkční nepoškozené celky. Naproti tomu 3D tisk dokáže potřebné náhradní díly obstarat doslova v korunových nákladech. Podle analýzy lze u řady prvků dosáhnout zkrácení čekání na náhradní díl řádově až o 50 dní a roční úspora nákladů je jen u 13 vybraných součástek ohodnocena na 800 tisíc korun.
Mohlo by vás zajímat:
|