Partneři Projektu CAD
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
| 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 30.10. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 30.10. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 03.11. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
- 03.11. Autodesk Fusion 360 – základní kurz (úvod do parametrického modelování)
- 03.11. AutoCAD kurz – vytváření a prezentace 3D modelů
- 04.11. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 05.11. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 05.11. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 05.11. ATCx Unlocking Data Science & AI 2025
- 10.11. AutoCAD Electrical – základní kurz
Aktuální články
- MawisUtility: 15 let digitální podpory stavebního řízení
- ARCHICAD 29 „BIMování“ prakticky a jednoduše
- Nová multifunkční hala v Brně bude T-Mobile ARENA
- Umělá inteligence mění engineering
- Zjednodušení švýcarského obrábění v SOLIDWORKS
- Realizujeme projekty na škole s využitím 3D tisku, 9. díl
- ALLPLAN 2026: Vyšší produktivita, přesnost a spolupráce od návrhu po realizaci
- Bentley Systems posouvá umělou inteligenci v oblasti infrastruktury
Lehké řešení pro jachtařský světový rekord |
| Úterý, 20 Červen 2023 11:51 | |
|
Při dosahování požadovaného rychlostního rekordu hraje důležitou roli jak hmotnost, tak bezpečnost. Kokpit je vyroben z pevných polykarbonátových desek o tloušťce 12 milimetrů, které vyrábí Exolon Group a tepelně je formuje francouzský Vitalo/Starplast. Vysoce průhledné desky poskytují díky vysoké optické kvalitě optimální viditelnost, jsou odolné vůči okolním podmínkám a jsou extrémně odolné proti nárazu a lehké. Lze je tvarovat za tepla i za studena, což znamená, že je lze optimálně přizpůsobit aerodynamickým požadavkům lodi. SP80 je 10,5 metru dlouhý a 7,5 metru široký a má prostor pro dva piloty. Kokpit je spolu s plachtou a pohonným modulem jedním ze tří nejdůležitějších prvků plachetnice. Vývojový plán projektu SP80 jako celku je rovněž velmi inovativní. Dodavatelská společnost spolupracuje s EPFL (Švýcarský federální technologický institut v Lausanne), což inženýrům umožňuje vyvíjet loď společně s laboratorními týmy renomované švýcarské univerzity a umožnit jejím studentům, aby se z tohoto procesu poučili. Tým je přesvědčen, že SP80 dosáhne svého cíle během prvních testů letos v létě a překoná současný světový rychlostní rekord 65,45 uzlů (121,21 km/h), který byl stanoven v roce 2012. Samotný pokus o překonání rekordu je plánován na rok 2024. Skupina Exolon podporuje perspektivní a udržitelné studijní projekty po celé Evropě a poskytuje deskové materiály spolu s více než 40 lety zkušeností.
Mohlo by vás zajímat:
|










Plachetnice poháněná pouze větrem, která klouže po vodě rychlostí 80 uzlů, to slibují konstruktéři rychlého člunu SP80. První zkušební „jízda“ plavidla po francouzském pobřeží Středozemního moře se uskuteční letos v létě. Cílem je stanovit nový světový rychlostní rekord pro plachetnice.
