Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
- 01.05. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.05. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 05.05. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 07.05. Webinář Optimalizace PCB z pohledu tepelného managementu v programu Ansys Icepak...
- 12.05. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 13.05. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 14.05. Tolerance Management Fórum
- 15.05. AutoCAD – kurz pro pokročilé
- 15.05. ATCx Simulate at the Speed of Design
- 22.05. Metrologické školení » Měření tvrdosti kovových materiálů
Aktuální články
- OPEN MIND uvádí hyperMILL 2025
- GEFOS zve na konferenci 3D Days 2025
- ZWSOFT vydal ZWCAD MFG 2026 Beta
- Cesta k bezpečné automatizaci: jak roboty mění stavební průmysl
- ALLPLAN 2025-1 zvyšuje efektivitu a spolupráci
- Epson představuje nové tiskárny SureColor řady P
- Platforma pro inovace, navazování kontaktů a nové přístupy
- Pozvánka na jarní webináře ArcGIS
CAD na www.SystemOnLine.cz
Geodis přesouval lodě v centru Prahy |
Čtvrtek, 08 Listopad 2012 18:01 | |
![]() Tehdy šlo o dokumentaci prostřednictvím systému IP-S2. Letos v srpnu, stejně jako loni, Geodis použil systém MOMAS, který se skládá ze sférické kamery, dvou externích kamer s vysokým rozlišením a dvou laserových skenerů s dosahem až 300 m. Bylo tak možné bez problému zmapovat nejen samotnou vodní cestu, ale i břeh a přilehlé okolí. Postup byl takový, že se nejprve zdokumentoval pravý břeh a během zpáteční plavby proběhlo mapování levého břehu, aby výsledná data byla co nejkvalitnější. Data, která Geodis Státní plavební správě poskytl, lze využít například pro pasporty dopravního značení na řece, inspekci mostů, zeleně, přístavišť, kotvišť a dalších jevů vyskytujících se v okolí řeky. Zároveň mohou být využita i jako zdroj pro vytváření povodňových modelů. ![]() Bezpochyby nejzajímavější a zároveň nejnáročnější částí mapování Labsko-Vltavské vodní cesty bylo centrum Prahy, kde je celoročně zakotveno velké množství lodí, které bylo nutné odstranit, aby bylo možné zdokumentovat břeh Vltavy bez překážek. Proto se musely uskutečnit poměrně složité manévry, během nichž byly nejprve všechny lodě z pravého vltavského břehu přesunuty na levý a zmapována byla pravá část řeky a břehu až k pražské Troji. Mezitím byly zase všechny lodě z pravého břehu přesunuty na levý a tak bylo umožněno během zpáteční cesty zmapovat i levý břeh. Vltavu v centru Prahy se podařilo během jednoho dne vyklidit až na tři objekty, které se nepodařilo přemístit. Po zmapování pražské části Vltavy se pokračovalo až k Vodní nádrži Slapy a od tam zase zpět po pravém břehu řeky do Roudnice nad Labem. ![]() Státní plavební správa dostala od společnosti Geodis data pro desktopovou aplikaci PanoramaGIS, složené z tisíců snímků a mračen laserových bodů, které dohromady tvoří komplexní model pro měření a vizualizace. V nejbližší době dojde k aktualizaci stávajících dat i ve webové aplikaci PanoramaGIS web. Během třídenní akce bylo najeto celkem 250 km (tam i zpět) a za 26 hodin sběru dat bylo pořízeno 106 517 panoramatických snímků a bezpočet laserových bodů. Takto pořízená data jsou velmi detailní, jejich vysokou kvalitu potvrdil i Ing. Miroslav Rychtařík ze Státní plavební správy: „Získaná data jsou natolik detailní, že je možné změřit podjezdné výšky pod mosty, šířky průjezdných polí, prověšení elektrického vedení, polohu bójí, plavebního značení, plovoucích můstků a dalších zařízení.“
Mohlo by vás zajímat:
|