Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
- 02.05. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.05. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 15.05. Metrologické školení » Drsnost povrchu
- 22.05. Startujeme CATIA V5 & SOLIDWORKS transformaci
- 23.05. Metrologické školení » Metrologie v praxi I
- 30.05. NEXT 3D: Inovace díky 3D tisku (konference)
Aktuální články
- ALLPLAN aktualizoval Allplan na verzi 2024-1
- Creaform vylepšil skenery HandySCAN 3D
- Pozvánka na Uživatelskou konferenci Leica Geosystem
- Jarní webináře s aplikacemi ArcGIS
- Modix představuje Modix Slicer a vysokorychlostní extrudér
- Jak nové technologie přetvářejí CNC obrábění
- Kreativní soutěž v projektování plná moderních PLM a BIM technologií
- Creaform představuje nové 3D skenery MetraSCAN BLACK+
CAD na www.SystemOnLine.cz
Vývoj auta zcela vyrobeného 3D tiskem |
Čtvrtek, 07 Březen 2013 13:23 | |
Společnost RedEye On Demand, která se zabývá službou pro rychlé prototypy a přímou digitální výrobu, a její partnerská firma Stratasys začaly spolupráci s KOR EcoLogic na výrobě URBEE 2. Mělo by jít o první auto vytvořené 3D tiskem, plně funkční, poháněné palivem a schopné jízdy po silnici. Cílem je představit URBEE 2 na silnicích už za dva roky, což by i tak představovalo další milník v této technologii. Podle viceprezidenta Stratasys, Jima Bartela, není budoucnost aut vytvořených 3D tiskem nijak vzdálená. Jim Kor a jeho tým ve společnosti KOR EcoLogic má dokázat autem URBEE 2, jaké jsou reálné možnosti této technologie. V současné chvíli však řeší několik drobných detailů v designu, které by doplňková výroba nezvládla. Design URBEE 2 vzniká kompletně v CAD souborech, a v RedEye On Demand, resp. Stratasys, pak vznikají přechodné modely z termoplastu formou FDM. Kompletní auto sestává z pouhých 40 částí, oproti běžnému autu, kde je potřeba stovek součástí. Silný, avšak odlehčený vůz by měl dosáhnout rychlosti 113 km/h na rovné a volné silnici. K pohonu jsou využita biopaliva jako třeba 100% etanol. Cílem je, aby auto dojelo ze San Franciska do New Yorku na pouhých 10 galonů paliva, což by byl nový světový rekord. Předchůdcem URBEE 2 byl projekt Urbee 1, jenž se v roce 2011 soustředil především na hlavní a pevné části auta. URBEE 2 přebírá základní koncept svého předchůdce, ale přibyly další funkce jako třeba klimatizace, stěrače nebo zrcátka.
Mohlo by vás zajímat:
|