AppOnFly se mění na streamovací platformu pro náročné |
Autor článku: ČMIS | |
Startup AppOnFly, který založil generální ředitel ČMIS Václav Svátek, rozšiřuje portfolio a nově umožní streamování graficky náročných her. Projekt se chce od konkurence odlišit nekompromisním výkonem a kromě streamerů cílí rovněž na audiovizuální tvůrce, kteří renderují videa, nebo firmy streamující v CAD. Takovou workstation pro vzdálenou spolupráci ČMIS poskytuje například firmě Zetor, s níž při vývoji spolupracoval. AppOnFly je konkurencí předním herním streaming platformám Amazon Luna a Geforce Now (uživatelskou základnou se řadí na třetí místo za tyto konkurenty). Nyní je přístupný v beta verzi, ostrý start očekává startup v průběhu příštího roku. AppOnFly je možné spustit bez nutnosti instalace přes prohlížeč. Původně poskytoval hostovaný Windows desktop z cloudu a využíval nástroje typu ERP, CRM nebo účetní systémy. Využívali jej hojně především uživatelé systému iOS, kteří chtěli spustit aplikace z ekosystému Windows (například sadu nástrojů Microsoft Office před jejím přesunem do cloudu). Původní vize měsíčního předplatného však narazila u výrobců softwaru, kteří tehdy odmítli model měsíční, nebo dokonce hodinové platby za licence. Nová podoba aplikace je tak spíše evoluční a po spuštění ostré verze bude i nadále fungovat jako SaaS. První kontakt s veřejností? Pokusy o hacknutí i milionová robloxová komunitaJednou z velkých výzev pro streamovací platformy je i bezpečnost, která u AppOnFly prošla během vývoje produktu a jeho otevření veřejnosti nejednou náročnou zkouškou. Hostovaný desktop, se kterým se pojila i vysoká míra anonymity, totiž lákala světovou hackerskou komunitu. Začátky AppOnFly byly obrovskou školou i z hlediska bezpečnosti. Na YouTube se objevovala videa, jak AppOnFly hacknout nebo jak platformu k hackování využít. Další vlnu útoků přinesl nástup kryptoměn, kdy lidé hledali různé cesty k těžbě bitcoinu. Kreativita některých uživatelů byla až neskutečná, tvůrci však díky tomu získali spoustu cenných zkušeností a zvýšili kvalitu infrastruktury a zabezpečení na velmi vysokou úroveň. AppOnFly byl od počátku cílený na globální trh a od svého založení má stále aktivní pobočku v USA. „Právě na zdejším trhu prorazil nečekaným způsobem – u dětské komunity hrající Roblox především díky rozšíření Chromebooků na školách, kde není možné hru běžně spustit. Právě AppOnFly se stal pro miliony mladých hráčů ideálním nástrojem, jak se dostat ke své oblíbené kratochvíli.
Mohlo by vás zajímat:
|