Google překladač: English Deutsch

Reálná praxe v projektování s nástroji Eplan

Autor článku: Eplan / redakce   

Tags: ECAD | Eplan | Eplan Education | Rittal | Studenti | VŠB-TUO | Výuka

Eplan Education-2440Nový před­mět na Ka­tedře elek­tro­ener­ge­ti­ky, Fa­kul­tě elek­tro­tech­ni­ky a in­for­ma­ti­ky, VŠB-TUO, s ná­zvem Kom­plex­ní návrh a tes­to­vá­ní elek­tric­kých za­ří­ze­ní (KNTZ) při­pra­vu­je stu­den­ty na re­ál­nou praxi, která je ve stále větší míře di­gi­tál­ní. Stu­den­ti se v před­mě­tu se­zna­mu­jí se zá­klad­ní­mi nor­ma­mi, le­gisla­ti­vou, způ­so­bem ná­vr­hu, kon­struk­cí, vý­ro­bou a ově­řo­vá­ním roz­vá­dě­čů.

Sa­mot­ný před­mět vzni­kl za pod­po­ry firem EplanRit­tal, které jed­nak za­jis­ti­ly po­třeb­né vy­ba­ve­ní, ale také se ve velké míře po­dí­le­ly na tvor­bě kom­plet­ních osnov nebo prů­bě­hu stu­dia před­mě­tu.

Vý­znam soft­wa­ro­vé plat­for­my Eplan na výuku je zcela zá­sad­ní. Díky pod­po­ře Epla­nu a Rit­ta­lu mají stu­den­ti mož­nost se­zná­mit se s prů­mys­lo­vý­mi stan­dar­dy a způ­so­by vý­ro­by roz­vá­dě­čů v re­ál­ném pro­stře­dí. Stu­den­ti pak díky tomu vidí na­ži­vo, co se děje v rámci vý­ro­by. Uvidí také na­sa­zo­vá­ní prvků au­to­ma­ti­za­ce do vý­ro­by, takže mají mož­nost ově­řo­vat po­ten­ci­ál celé plat­for­my, a hlav­ně také ná­stro­je Eplan Pro Panel, který umo­ž­ňuje di­gi­ta­li­zo­vat data a udr­žo­vat je ne­u­stá­le v ak­tu­ál­ním stavu. Data pak mohou vy­u­žít jak ve vý­ro­bě, tak v ná­sled­ných změ­no­vých ří­ze­ních, které se běžně v re­ál­ných si­tu­a­cích vy­sky­tu­jí.

Nej­vět­ší vý­ho­dou je, že stu­den­ti sbí­ra­jí zku­še­nos­ti, roz­ví­je­jí svoje kom­pe­ten­ce a při­spí­va­jí ke svému pro­fes­ní­mu růstu již během stu­dia. Zís­ká­va­jí zá­kla­dy, které pak mohou v praxi dále pro­hlu­bo­vat. V zá­vě­reč­ných roč­ní­cích ba­ka­lář­ské­ho i magis­ter­ské­ho stu­dia mají stu­den­ti po­vin­nou od­bor­nou praxi, takže při­chá­ze­jí se zá­klad­ním pen­zem zna­los­tí do firem, kde je za­po­ju­jí do ře­še­ní pro­jek­tů. I tam mohou sbí­rat další zku­še­nos­ti a zís­kat nad danou pro­ble­ma­ti­kou nad­hled. Tím, že vidí smysl těch­to čin­nos­tí, mají o ně větší zájem a chtě­jí se vě­no­vat pro­ble­ma­ti­ce pro­jek­to­vá­ní v po­měr­ně roz­sáh­lém a slo­ži­tém sys­té­mu Eplan.

VŠB-TUO udr­žu­je dlou­há léta úzkou vazbu na prů­mys­lo­vou praxi. Tím pádem se snaží sle­do­vat a pro­sa­zo­vat změny, které se dějí. A to, že se ab­sol­ven­tům zvy­šu­je kon­ku­ren­ce­schop­nost uplat­ně­ní na trhu práce, lze sle­do­vat třeba i při re­a­li­za­ci ba­ka­lář­ských a di­plo­mo­vých prací.

Během stu­dia mají stu­den­ti v ba­ka­lář­ské formě za úkol vy­pra­co­vat pro­jekt in­te­li­gent­ní­ho by­to­vé­ho roz­vá­dě­če. V na­va­zu­jí­cí formě stu­dia zase na­vr­hu­jí ří­di­cí roz­vá­děč ně­ja­ké prů­mys­lo­vé tech­no­lo­gie. Stu­den­ti mají po­třeb­né zá­kla­dy, se kte­rý­mi při­chá­ze­jí do praxe, takže se mohou lépe včle­nit do pro­jekč­ních týmů a pl­no­hod­not­ně spo­lu­pra­co­vat se zku­še­ný­mi elek­tro pro­jek­tan­ty. Co se týče re­a­li­za­ce prak­tic­kých apli­ka­cí, vy­pi­su­jí se pak té­ma­ta di­plo­mo­vých prací ve spo­lu­prá­ci s fir­ma­mi z praxe.

Na­pří­klad ve spo­lu­prá­ci s fir­mou In­ge­te­am di­plo­mant vy­pra­co­val a úspěš­ně ob­há­jil téma za­mě­ře­né na vy­u­ži­tí vir­tu­ál­ní­ho dvoj­če­te pro au­to­ma­ti­za­ce prů­mys­lo­vé vý­ro­by roz­vá­dě­če. Vy­pra­co­val ob­sáh­lou práci, ve které vy­u­ží­vá di­gi­tál­ní plat­for­mu Epla­nu, i když její po­ten­ci­ál ne­bý­vá ve vět­ši­ně men­ších firem plně vy­u­ží­ván. Je to škoda, pro­to­že po­ří­ze­ní li­cen­ce není levná zá­le­ži­tost. Je pa­tr­né, že se stu­den­ti musí na­u­čit sle­do­vat tren­dy, které se budou do bu­douc­na pro­sa­zo­vat. Trend au­to­ma­ti­za­ce a on-line sprá­vy ce­lé­ho pro­jek­tu je ne­vy­hnu­tel­ný. Díky spo­lu­prá­ci s Epla­nem na­štěs­tí mohou stu­den­ti vy­u­ží­vat tyto mo­der­ní tech­no­lo­gie rov­nou ve výuce.

Čím může být pro­gram Eplan Edu­cati­on pro­spěš­ný pro výuku?

Info Eplan

 


Mohlo by vás zajímat: