Vizualizace a animace 3D modelů z konstrukčních dat |
Autor článku: Digital Media | |
Dnešní konstrukční CAD systémy již často nejsou jen čistě modelovacími nástroji, ale umí si v mnoha ohledech poradit i s koncovou vizualizací. Otázkou však je, zda jsou nabízené technologie dostatečné v dalších navazujících činnostech - zejména grafické postprodukci a animacích. Kde již CAD ani přídavné doplňky nestačí, s tím si poradí specializované 3D vizualizační a animační aplikace. Vyřešit ale budeme muset konverzi dat z NURBS do polygonálního formátu. Pro zájemce o tuto problematiku jsme připravili český videoseriál, kde projedeme celou problematiku na konkrétních příkladech a pokud budete mít chuť, můžete to vyzkoušet sami! Celkem jsme připravili sérii osmi videí v češtině, ve kterých probereme celou problematiku vizualizací a animací 3D produktů z konstrukčních dat. Jako ukázkový produkt jsme využili projekt leteckého modelářského motoru ALKO, jehož autorem je student Alfred Ducháč ze SPŠ Na Třebešíně v Praze. Původní 3D model vznikl v programu SolidWorks, pro účely vizualizace a animace jsme ho ale převedli pomocí konverzní utility Okino Polytrans do polygonového tvaru a ten následně otexturovali, nasvítili a animovali v prostředí české verze programu CINEMA 4D. Výuková videa v češtiněÚvod do problematiky a pracovní postupy ›
Popis problematiky vizualizací s využitím konstrukčních 3D dat, řešení problémů, konverze konstrukčních dat do polygonových formátů, co je to postprodukce a proč je důležitá. Konverze 3D dat pomocí Okino Polytrans ›
Konverze konstrukčního modelu ze SolidWorks do polygonového formátu pro použití v programu CINEMA 4D za pomocí konverzní utility Okino Polytrans. Základy práce v programu CINEMA 4D ›
Základní rozhraní programu CINEMA 4D R15, způsob navigace v editačním okně a elementární užití hlavního správce scény CINEMY 4D - Správce objektů. CINEMA 4D - správci objektů a materiálů ›
V tomto díle prohloubíme znalosti práce se Správcem objektů, který je opravdu základním prvkem CINEMY 4D. Naučíme se přesně identifikovat jednotlivé objekty, pracovat s generátory či objasníme, co to znamená polygonový objekt. Lekce pokračuje základním seznámením se Správcem materiálů, Prohlížečem obsahu, unikátním knihovnou CINEMY 4D a nakonec Vás obeznámí s tím, kterak umisťovat a natáčet objekty ve scéně. Nastavení osvětlení scény ›
Nastavení komplexního osvětlení scény za použití přednastavené (a poskytnuté ke stažení) knihovny. Výsledkem je perfektně připravená scéna čekající jen na finální materiály - povrchy objektů. Použití materiálů a jejich aplikace na objekty ›
Aplikace materiálů z knihovny. V této lekci využijeme předdefinovanou knihovny pro vytvoření většiny realistických povrchů vzorového objektu. Využijeme přitom množství výtečných funkcí, které proces úpravy povrchů zásadně zrychlí. Tvorba vlastních materiálů ›
V tomto díle se naučíme tvořit materiály vlastní a to i poměrně komplexní, jakým je materiál dřevěné vrtule modelu. Mimo to se naučíme aplikovat materiály na vybrané části modelů, více pracovat se Správcem objektů a mnoho dalšího. Statická vizualizace ›
Poslední díl, který se věnuje tvorbě statické vizualizace. Podrobně si projdeme nastavení výpočtu, možnost výpočtu jednotlivých složek obrazu za využití tzv. vrstev známých například z Adobe Photoshop a nakonec porovnáme, zda je vhodnější Standardní a nebo Fyzikální vizualizační jádro.
Mohlo by vás zajímat:
|