Partneři Projektu CAD
- 05.07. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 07.07. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 10.07. Trimble SketchUp – základní kurz
- 10.07. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 14.07. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 16.07. Trimble SketchUp – workshop dynamické komponenty
- 16.07. Trimble SketchUp – workshop práce s terénem
- 21.07. AutoCAD – kurz pro pokročilé
- 23.07. Autodesk Inventor – základní kurz
- 28.07. Trimble SketchUp – základní kurz
Aktuální články
- FAB25 Czechia – Brno 4. až 7. července 2025
- ENCY World Conference 2025: Světové setkání ENCY komunity
- Ohlédnutí za Advanced Engineering TechDay 2025
- Import mapy technické infrastruktury z DTM ČR
- Maker tábory pro děti – kreativita, technika a zábava
- Podejte návrh na přednášku pro BIM OPEN 2025
- MapFactor Navigator 25 s aktualizovanými offline mapami a vylepšenou možností integrace
- Siemens SINUMERIK CUP studentům z Lutína
Vizualizace a animace 3D modelů z konstrukčních dat |
Čtvrtek, 27 Březen 2014 13:40 | |
Celkem jsme připravili sérii osmi videí v češtině, ve kterých probereme celou problematiku vizualizací a animací 3D produktů z konstrukčních dat. Jako ukázkový produkt jsme využili projekt leteckého modelářského motoru ALKO, jehož autorem je student Alfred Ducháč ze SPŠ Na Třebešíně v Praze. Původní 3D model vznikl v programu SolidWorks, pro účely vizualizace a animace jsme ho ale převedli pomocí konverzní utility Okino Polytrans do polygonového tvaru a ten následně otexturovali, nasvítili a animovali v prostředí české verze programu CINEMA 4D. Výuková videa v češtiněÚvod do problematiky a pracovní postupy ›
Popis problematiky vizualizací s využitím konstrukčních 3D dat, řešení problémů, konverze konstrukčních dat do polygonových formátů, co je to postprodukce a proč je důležitá. Konverze 3D dat pomocí Okino Polytrans ›
Konverze konstrukčního modelu ze SolidWorks do polygonového formátu pro použití v programu CINEMA 4D za pomocí konverzní utility Okino Polytrans. Základy práce v programu CINEMA 4D ›
Základní rozhraní programu CINEMA 4D R15, způsob navigace v editačním okně a elementární užití hlavního správce scény CINEMY 4D - Správce objektů. CINEMA 4D - správci objektů a materiálů ›
V tomto díle prohloubíme znalosti práce se Správcem objektů, který je opravdu základním prvkem CINEMY 4D. Naučíme se přesně identifikovat jednotlivé objekty, pracovat s generátory či objasníme, co to znamená polygonový objekt. Lekce pokračuje základním seznámením se Správcem materiálů, Prohlížečem obsahu, unikátním knihovnou CINEMY 4D a nakonec Vás obeznámí s tím, kterak umisťovat a natáčet objekty ve scéně. Nastavení osvětlení scény ›
Nastavení komplexního osvětlení scény za použití přednastavené (a poskytnuté ke stažení) knihovny. Výsledkem je perfektně připravená scéna čekající jen na finální materiály - povrchy objektů. Použití materiálů a jejich aplikace na objekty ›
Aplikace materiálů z knihovny. V této lekci využijeme předdefinovanou knihovny pro vytvoření většiny realistických povrchů vzorového objektu. Využijeme přitom množství výtečných funkcí, které proces úpravy povrchů zásadně zrychlí. Tvorba vlastních materiálů ›
V tomto díle se naučíme tvořit materiály vlastní a to i poměrně komplexní, jakým je materiál dřevěné vrtule modelu. Mimo to se naučíme aplikovat materiály na vybrané části modelů, více pracovat se Správcem objektů a mnoho dalšího. Statická vizualizace ›
Poslední díl, který se věnuje tvorbě statické vizualizace. Podrobně si projdeme nastavení výpočtu, možnost výpočtu jednotlivých složek obrazu za využití tzv. vrstev známých například z Adobe Photoshop a nakonec porovnáme, zda je vhodnější Standardní a nebo Fyzikální vizualizační jádro.
Mohlo by vás zajímat:
|