Google překladač: English Deutsch

Novinky v Nvidia VKRay

Autor článku: Nvidia   

Tags: API | GPU | Nvidia | Ray Tracing | Shadery | VKRay

quake2still--1912Nvidia VKRay je sada tří rozšíření, která umožňují funkci sledování paprsku v otevřeném standardu Vulkan pro akceleraci GPU. Rozšíření VK_NV_ray_tracing je určeno pro rastrové aplikace Vulkan, SPV_NV_ray_tracing dovoluje API zápis SPIR-V shaderů kom­pa­ti­bil­ních s funkcemi ve VK_NV_ray_tracing. Zapsat lze shadery Ray­Ge­ne­ra­tion, ClosestHit, AnyHit, Miss a Intersection pro vytvoření různých efektů. Rozšíření GL_NV_ray_tracing je zde pro aplikace využívající GLSL. Novinkou je také VK_NVX_raytracing – ex­pe­ri­men­tál­ní rozšíření, které je aktualizovanou a finální verzí VK_NV_ray_tracing.

Tzv. callable shadery (vyvolané z jiného shaderu nebo tvorby paprsku) dovolují aplikacím znovu využít kód. Aplikace nyní mohou dynamicky vyvolat libovolné shadery pomocí vazební tabulky. Ve vkCmdTraceRaysNV se nacházejí nové parametry. Vylepšení se týkají i samotného API.
Více se dozvíte na news.developer.nvidia.com.


Mohlo by vás zajímat: