Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
- 29.08. Autodesk Inventor – návrh trubek a potrubí (Tube and Pipe Design)
- 01.09. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 01.09. Autodesk Fusion 360 – základní kurz (úvod do parametrického modelování)
- 01.09. Autodesk Inventor – návrh trubek a potrubí (Tube and Pipe Design)
- 02.09. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 03.09. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 04.09. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.09. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 08.09. AutoCAD Electrical – základní kurz
- 09.09. AutoCAD kurz – vytváření a prezentace 3D modelů
Aktuality
- Rapid Fusion uvádí AI asistenta tisku pro optimalizaci 3D tisku
- Meviy rozšiřuje nabídku materiálů pro CNC soustružení
- Vylepšení použitelnosti a výkonu v Coreform Cubit 2025.8
- Offline režim a další novinky v softwaru SOLIDWORKS
- GibbsCAM na EMO Hannover 2025 – Přijďte se inspirovat
- Strategická investice Autodesku do stat-upu Toolpath
- Jon Stevenson produktovým ředitelem v PTC
- Streamline Solutions uvádí ELEMENTS verze 4.4.0
Navigační řešení pro drony z brněnského Honeywellu |
Autor článku: Honeywell |
Středa, 08 Prosinec 2021 23:58 |
Tyto systémy poskytují ochranu o několika vrstvách, která dovoluje dronům fungovat i v oblastech, kde je signál globálních navigačních satelitních systémů (GNSS) nespolehlivý nebo je rušen. GNSS systémy jsou dnes na celém světě primární metodou používanou k navigaci, a to ve vzduchu, na souši i na vodě. To ovšem vedlo k výraznému nárůstu výskytu záměrných i nezáměrných manipulací se signálem GNSS, včetně jeho rušení (jamming) nebo falšování (spoofing). Pro vzdušná, pozemní i námořní vozidla je důležité, aby byla vybavena technologií, jež se dokáže s rušením signálu vypořádat a udržet přístup ke kriticky důležitým navigačním a časovým údajům. Filozofie společnosti Honeywell v oblasti odolné navigace je založena na systému několika vrstev: systému proti rušení signálu GNSS, inerciální navigace a alternativních navigačních systémů. S tím, jak se obloha nad hustě zalidněnými oblastmi plní stále více malými bezpilotními letouny, je naprosto nezbytné zajistit dostupnost signálu GNSS, který zajistí spolehlivou navigaci, zabezpečení a ochranu majetku. Zároveň ale stoupá počet případů záměrného rušení nebo falšování signálu GNSS. Díky partnerství s firmou InfiniDome dokáže Honeywell nabídnout rychlé řešení této naléhavé situace, která napomáhá zajistit bezpečnost veřejnosti v rychle se vyvíjejícím segmentu letounů pohybujících se v nízkých výškách, jako jsou nákladní drony nebo městské dopravní letouny. Systém GPSdome od infiniDome je malé přídavné zařízení, které poskytuje první vrstvu ochrany před pokusy rušit signál GPS, aby zajistilo kontinuitu provozu u rušení s nízkým výkonem. Systém GPSdome je kompatibilní se všemi běžně prodávanými GPS přijímači a anténami. Honeywell v srpnu podepsal s firmou infiniDome dohodu o spolupráci, jejímž cílem bylo společně vyvinout a nabízet systémy pro ochranu GPS signálu. Nové řešení Honeywell Compact Inertial Navigation System (HCINS) má zhruba velikost balíčku karet a používá inerciální senzory v nejvyšší kvalitě, aby mohlo nabídnout komerčním i vojenským zákazníkům přesné informace o poloze. Tato druhá vrstva odolnosti umožňuje navigaci i během kratších výpadků signálu GNSS. To je zvlášť užitečné v takzvaných městských kaňonech, kde je dostupnost GNSS sporadická, nebo v prostředích se silným rušením, kde protirušící systémy nepostačují. Toto zařízení je jedinečné v mnoha ohledech a je plně integrováno s Hex Cube Orange (dříve Pixhawk 2.1), což je nejčastěji používaný autopilot bezpilotních letounů na trhu. HCINS navíc obsahuje také vestavěný LTE komunikační modul, čímž šetří hmotnost i místo uvnitř dronu. Systém HCINS byl navržen jako snadno rozšiřitelný a integrovatelný, takže jej lze bez problémů kombinovat s celou řadou systémů alternativní navigace od společnosti Honeywell. Honeywell Radar Velocity System (HRVS) je malý a lehký systém alternativní navigace na bázi radaru. Tato třetí vrstva odolnosti umožňuje navigaci během delších výpadků signálu GNSS. Systém HRVS funguje i v podmínkách deště, mlhy, prachu nebo sněhu a je zamýšlen jako zdroj informací o rychlosti pohybu pro inerciální navigační systémy, jako výškoměr a jako senzor pro vyhýbání se terénu. Kromě toho firma Honeywell vyvíjí několik dalších alternativních navigačních systémů, aby umožnila svým zákazníkům pokračovat v bezpečném a spolehlivém provozu i v prostředích, kde je signál GNSS problematický nebo je rušen. První testy v realném prostředí s aktivními GPS rušičkami udělaly velký dojem na přihlížející vojenské představitele a prokázaly tak robustnost celého řešení. Kromě podpory malých a středně velkých bezpilotních letounů, a to zejména těch provozovaných bez přímého vizuálního dohledu pilota (tzv. BVLOS), mohou v budoucnu tyto odolné navigační systémy sloužit také autonomním vozidlům, speciálním komerčním vozidlům i pro osobní navigaci. Další novinky a informace o Honeywell naleznete na stránkách www.honeywell.com/newsroom. |