Partneři Projektu CAD
- 04.09. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.09. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 08.09. AutoCAD Electrical – základní kurz
- 09.09. AutoCAD kurz – vytváření a prezentace 3D modelů
- 09.09. Trimble SketchUp – základní kurz
- 11.09. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 15.09. Autodesk Maya – úvod do 3D
- 15.09. Blender – pokročilé materiály a renderování
- 16.09. Konference IT Forum 2025
- 17.09. Webinář - Kompozitní díly v Creo: návrh, analýza, TPV
Aktuality
- AMC Bridge rozšiřuje odborné znalosti o Parasolidu
- Kubotek Kosmos MBD Utilities vydání 7.1
- Rapid Fusion uvádí AI asistenta tisku pro optimalizaci 3D tisku
- Meviy rozšiřuje nabídku materiálů pro CNC soustružení
- Vylepšení použitelnosti a výkonu v Coreform Cubit 2025.8
- Offline režim a další novinky v softwaru SOLIDWORKS
- GibbsCAM na EMO Hannover 2025 – Přijďte se inspirovat
- Strategická investice Autodesku do stat-upu Toolpath
TopGis letos snímkoval fjordy i severskou krajinu |
Autor článku: TopGis | |
Středa, 14 Prosinec 2022 13:46 | |
Stroje Cessna 404 a Partenavia P68 brněnské společnosti TopGis jsou tuzemským fanouškům letectví známé již řadu let. Během teplých měsíců totiž pravidelně křižují nebe nad Českem a prostřednictvím speciálních kamer pořizují letecké snímky Česka. Každý rok takto zmapují třetinu země. Výsledky práce specialistů si lidé mohou prohlédnout například na portálech Mapy.cz či Chytremapy.cz, zástupcům měst a obcí jsou pak dostupné prostřednictvím webové mapové aplikace GisOnline.cz. Aktivity tuzemského specialisty na letecké snímkování a jeho analytiku se však neomezují jen na hranice naší země. Letos v létě mohli lidé spatřit jeho letadla až v Norsku. V období od května do srpna podle podmínek pro tamní státní agenturu snímkoval mimoměstskou krajinu. Na rozdíl od Česka bylo snímkování na severu Evropy specifické právě přírodními podmínkami, kdy na některých místech byl sníh ještě i v červnu. Snímky norské krajiny se pořizovaly ve vysokém rozlišení 10 centimetrů na pixel. Po leteckém fotografování následovala aerotriangulace, proces, při němž jsou digitální snímky správně prostorově umístěny do souřadnicového systému. Snímky se poté importovaly do digitální fotogrammetrické pracovní stanice, jejímž prostřednictvím lze provádět mapování z leteckých fotografií. Pro srovnání, standardní snímkování v Česku probíhá v rozlišení 12,5 centimetru na pixel. Obecně se dá říci, že v zahraničí mají rozvinutější technické mapy než u nás a snímkují pravidelně i mimoměstská území ve větším detailu. Výhodou jsou také dlouhodobě užívané metodiky, které TopGis díky této zakázce mohl převzít, a dnes z této zkušenosti těží při zpracování českých digitálních technických map.
Mohlo by vás zajímat:
|