Partneři Projektu CAD
- 22.09. Blender - úvod do 3D
- 22.09. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 24.09. AutoCAD kurz – navrhování a správa dynamických bloků
- 24.09. Webinář: PLM platforma 3DEXPERIENCE jako páteř digitální transformace
- 24.09. Webinář Systémové simulace potrubních a chladících systémů
- 25.09. Autodesk Inventor – návrh plechových dílů a součástí (Sheet Metal Design)...
- 26.09. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 26.09. Autodesk Inventor – kurz iLogic
- 29.09. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 29.09. Unreal Engine – vizualizace
Aktuality
- FIA vybrala Siemens jako oficiálního sponzora digitálních dvojčat
- SprintRay kupuje portfolio dentálních produktů EnvisionTEC
- 70 klávesových zkratek pro AutoCAD ke stažení zdarma
- Startup Area na EMO 2025 spojuje tradici s inovacemi
- Cadence kupuje divizi Hexagonu Design & Engineering
- Pasteur Labs získává AI startup FOSAI
- Egnyte uvádí AI Agent Builder
- YURA uvádí AI chatbot pro podporu návrhu elektrických systémů
Fleet Controlling |
Středa, 25 Únor 2009 15:46 |
Řízení přepravních nákladů v reálném čase![]() Jakým způsobem by měl fungovat a co by měl umět kvalitní řídící a kontrolní software pro řízení a optimalizaci přepravních nákladů? On-line komunikaceNezbytným základem je bezpochyby on-line přenos informací mezi vozidlem a dispečerským střediskem nejen v ČR, ale i po celé Evropě, s následným zpracováním získaných informací. On-line přenos informací by měl zahrnovat nejen základní informace jako je poloha a rychlost vozidla, ale také všechny dostupné informace související s realizovanou přepravou a výkonem řidiče. Jedná se o kompletní informace o vozidle získané propojením GPS GSM/GPRS modulu Fleet Controlling systému s CAN sběrnicí ve vozidle a s dalšími přídavnými zařízeními a čidly (palivový plovák, externí průtokoměr, digitální tachograf).
Mobilní jednotka řidičeDůležitou vlastností kvalitního Fleet Controllingového softwaru je možnost komunikace mezi dispečerem a řidičem na principu chatu (četu) v reálném čase. Tento způsob komunikace plně nahrazuje stávající komunikaci pomocí mobilních telefonů, jenž vyjde běžnou mezinárodně operující logistickou společnost na desetitisíce Euro ročně.Tato komunikace a taky zadávání dat, jež nejsou sbírána automaticky, se děje přes mobilní jednotku řidiče. Ta je ve skutečnosti plnohodnotný počítač s dotykovým displejem a vlastním operačním systémem, a to vše ve velikosti zhruba třech krabiček cigaret. Vzhledem na nutnost minimalizovat zatížení řidiče při řízení se jako nejefektivnější ukázalo u těchto typu softwaru intuitivní ovládání pomocí dotykového displeje a ikonek pro různé aktivity (nastoupení a výměna řidiče, oddych, čerpání PHM, servis, přijetí objednávky, navigace na místo určení…). Univerzálnost nasazeníJednou z dalších požadavků na kvalitní Fleet Controlling software je jeho univerzálnost, pomocí které dispečer úspěšně řídí a optimalizuje provozní náklady u všech typů vozových parků včetně distribuce a zásilkové služby. V současné době je už propojení s ERP systémy téměř nevyhnutelností, s podporou pro automatické zpracování poskytnutých dat a exportování dat v požadovaném formátu s minimálním zatížením uživatele.Alarmy a strukturování datSystém musí na pozadí sledovat nepřeberné množství dat o reálné situaci realizace zakázky a rovněž množství technických informací o vozidle. Ty mají dispečerovi usnadnit práci a ne ho zahltit. Proto by Fleet Controlling měl umožnit jednoduše nastavit požadovanou strukturu informací pro každého dispečera zvlášť. Zároveň mu však má usnadnit práci silným nástrojem – což jsou alarmy, jenž informují dispečera jenom o skutečných krizových stavech.Plánování a optimalizace V procesu plánování přeprav umožňuje dobře nastavený systém zohlednit požadavky na sledování a optimalizaci nákladů na přepravu, což je věc, která zajímá každého majitele. Nejčastěji jde v našich podmínkách o minimalizaci mýtných poplatků, efektivní využití AETR u řidiče (naplánování práce a odpočinku řidičů dle norem). Další, nikoli zanedbatelné rezervy, je možné hledat v optimalizaci přepravních tras – najít kratší, rychlejší nebo optimální trasu, vždy podle momentálních požadavků zákazníka. Potřebuje zboží co nejrychleji nebo ho můžeme nechat chvíli čekat a zvolit trasu mimo placených často nejrychlejších úseků. NavigaceNe mnoho systémů poskytuje navigaci, grafickou nebo hlasovou, a zároveň zohlednění tzv. „truck“ atributů mapy silniční sítě. To je lahůdka, jež výrazně snižuje pracovní zatížení dispečerů i řidičů, zejména když je automatická a čerpá data z přijatých pracovních příkazů a objednávek.
|