Partneři Projektu CAD
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 |
- 25.12. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 25.12. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.01. Autodesk Fusion 360 – základní kurz (úvod do parametrického modelování)
- 05.01. Autodesk Fusion 360 – základní kurz (úvod do parametrického modelování)
- 05.01. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 06.01. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 07.01. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 12.01. Trimble SketchUp – prezentace návrhů
- 13.01. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
- 13.01. Trimble SketchUp – základní kurz
Aktuality
- 3D_Kernel_IO 2026 a CAD Simplifier od CoreTechnologie
- Zjednodušení balíčků ProjectWise a SYNCHRO
- Nový 3D konfigurační nástroj pro výrobce rekreačních vozidel
- 3D tisk kovů a plastů – 3 zcela nové technologie v Plzni
- Autodesk Executive Roundtable „AI a transformace v průmyslu“
- T-Mobile zajistil 5G sítí provoz autonomních robotů v Nemocnici Jihlava
- Vyzkoušejte 3D návrh továrny ve virtuální realitě
- HANNOVER MESSE 2026 – poslední volné plochy!
Fleet Controlling |
| Středa, 25 Únor 2009 15:46 |
Řízení přepravních nákladů v reálném čase Se zaváděním „sledovacích“ softwarů ve firmách se zkvalitňuje řízení nákladní dopravy a optimalizují přepravní náklady. Je překvapující, kolik firem výrobních i obchodních, neumí stále své přepravní náklady vyčíslit přesně, natož ne v on-line režimu. Tím pádem nejsou schopni si zajistit možnosti optimálně reagovat na změny na základě reálné situace v dopravě.Jakým způsobem by měl fungovat a co by měl umět kvalitní řídící a kontrolní software pro řízení a optimalizaci přepravních nákladů? On-line komunikaceNezbytným základem je bezpochyby on-line přenos informací mezi vozidlem a dispečerským střediskem nejen v ČR, ale i po celé Evropě, s následným zpracováním získaných informací. On-line přenos informací by měl zahrnovat nejen základní informace jako je poloha a rychlost vozidla, ale také všechny dostupné informace související s realizovanou přepravou a výkonem řidiče. Jedná se o kompletní informace o vozidle získané propojením GPS GSM/GPRS modulu Fleet Controlling systému s CAN sběrnicí ve vozidle a s dalšími přídavnými zařízeními a čidly (palivový plovák, externí průtokoměr, digitální tachograf).
Mobilní jednotka řidičeDůležitou vlastností kvalitního Fleet Controllingového softwaru je možnost komunikace mezi dispečerem a řidičem na principu chatu (četu) v reálném čase. Tento způsob komunikace plně nahrazuje stávající komunikaci pomocí mobilních telefonů, jenž vyjde běžnou mezinárodně operující logistickou společnost na desetitisíce Euro ročně.Tato komunikace a taky zadávání dat, jež nejsou sbírána automaticky, se děje přes mobilní jednotku řidiče. Ta je ve skutečnosti plnohodnotný počítač s dotykovým displejem a vlastním operačním systémem, a to vše ve velikosti zhruba třech krabiček cigaret. Vzhledem na nutnost minimalizovat zatížení řidiče při řízení se jako nejefektivnější ukázalo u těchto typu softwaru intuitivní ovládání pomocí dotykového displeje a ikonek pro různé aktivity (nastoupení a výměna řidiče, oddych, čerpání PHM, servis, přijetí objednávky, navigace na místo určení…). Univerzálnost nasazeníJednou z dalších požadavků na kvalitní Fleet Controlling software je jeho univerzálnost, pomocí které dispečer úspěšně řídí a optimalizuje provozní náklady u všech typů vozových parků včetně distribuce a zásilkové služby. V současné době je už propojení s ERP systémy téměř nevyhnutelností, s podporou pro automatické zpracování poskytnutých dat a exportování dat v požadovaném formátu s minimálním zatížením uživatele.Alarmy a strukturování datSystém musí na pozadí sledovat nepřeberné množství dat o reálné situaci realizace zakázky a rovněž množství technických informací o vozidle. Ty mají dispečerovi usnadnit práci a ne ho zahltit. Proto by Fleet Controlling měl umožnit jednoduše nastavit požadovanou strukturu informací pro každého dispečera zvlášť. Zároveň mu však má usnadnit práci silným nástrojem – což jsou alarmy, jenž informují dispečera jenom o skutečných krizových stavech.Plánování a optimalizace V procesu plánování přeprav umožňuje dobře nastavený systém zohlednit požadavky na sledování a optimalizaci nákladů na přepravu, což je věc, která zajímá každého majitele. Nejčastěji jde v našich podmínkách o minimalizaci mýtných poplatků, efektivní využití AETR u řidiče (naplánování práce a odpočinku řidičů dle norem). Další, nikoli zanedbatelné rezervy, je možné hledat v optimalizaci přepravních tras – najít kratší, rychlejší nebo optimální trasu, vždy podle momentálních požadavků zákazníka. Potřebuje zboží co nejrychleji nebo ho můžeme nechat chvíli čekat a zvolit trasu mimo placených často nejrychlejších úseků. NavigaceNe mnoho systémů poskytuje navigaci, grafickou nebo hlasovou, a zároveň zohlednění tzv. „truck“ atributů mapy silniční sítě. To je lahůdka, jež výrazně snižuje pracovní zatížení dispečerů i řidičů, zejména když je automatická a čerpá data z přijatých pracovních příkazů a objednávek.
|










Se zaváděním „sledovacích“ softwarů ve firmách se zkvalitňuje řízení nákladní dopravy a optimalizují přepravní náklady. Je překvapující, kolik firem výrobních i obchodních, neumí stále své přepravní náklady vyčíslit přesně, natož ne v on-line režimu. Tím pádem nejsou schopni si zajistit možnosti optimálně reagovat na změny na základě reálné situace v dopravě.
