Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
- 09.06. Autodesk 3DS MAX – kurz
- 09.06. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 12.06. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 12.06. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 16.06. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
- 16.06. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 23.06. Unreal Engine – vizualizace
- 23.06. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 23.06. Unreal Engine – vizualizace
- 25.06. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
Aktuality
- PTC uvádí na trh Creo 12
- Flexcompute integruje CFD Flow360 s nástroji GridPro
- Nový 3D tisk pro složité konstrukce s nižším odpadem
- Siemens urychluje vývoj elektrických lodí
- ModuleWorks investuje do Toolpath Labs
- Sada pro vývojáře softwaru zlepší zpracování CAD dat
- IMAGINiT uvádí na trh Clarity 2026
- Hirano maximalizuje kvalitu a výkon při výrobě baterií
Projektování silnic a cest v programu Atlas DMT |
Autor článku: Redakce | |
Úterý, 15 Listopad 2016 00:00 | |
Směrové řešeníPrvní částí návrhu pozemní komunikace je směrové řešení. Osa se navrhuje přímo v situaci (rastrové či vektorové kresbě půdorysu) a skládá se z přímek a kruhových oblouků. Je možné ji zadávat a editovat jak číselně, tak i graficky. Osu lze doplnit popisem hlavních bodů, vyznačit a popsat body dalších úrovní a popsat staničení (kilometráž) i úseky trasy. Aplikace v situaci dále umožňuje zobrazit (po návrhu nového stavu v podélném a příčných řezech) záborovou oblast (koridor) s možností kresby výplní ploch výkopů a násypů. NiveletaDruhou částí systému je návrh nivelety, příkopů, trativodů, variantně také souběhů a křížení. Nejprve je sestrojen podélný řez, přičemž výšky se buď automaticky přebírají z DMT, nebo se přímo zadávají u polygonových bodů. Do tohoto řezu se navrhuje niveleta – výškový polygon se zaoblením parabolickými oblouky se svislou osou. Niveletu je možné opět určit graficky nebo i číselně. Podle kategorie komunikace a směrového řešení se zadají sklonové poměry, šířka vozovky a vzestupnice, případně vnější a vnitřní rozšíření vozovky v obloucích. Výstupem je výkres podélného řezu s niveletou, sklonovými a směrovými poměry podle ČSN. Návrh tělesaTřetí částí systému je zpracování příčných řezů. Uživatel má k dispozici řadu nástrojů pro automatické i ruční rozmístění profilů na ose. Z nich program vynese příčné řezy, které jsou ve výkresu automaticky rozmístěny podle zadaných požadavků. Projektant vybere parametrický vzorový příčný řez, který je automaticky aplikován do zvolených profilů. Návrh je možné číselně i graficky upravovat pro každý řez zvlášť. Nechybí možnost doplnění o specifické objekty (směrové sloupky, svodidla, svodidlová zábradlí, podzemní a nadzemní křížení, dále také stromy nebo keře). Výstupem je kromě výkresů příčných řezů i výpočet kubatur a ploch. Při všech editačních akcích se provádí automatická aktualizace vazeb mezi situací, podélnými a příčnými řezy. Další možnostiDíky vlastnostem programu Atlas je možno výkresy doplnit o další speciální objekty, rozpisku, popisy a legendy nebo využít podkreslení rastrových dat a též webových mapových služeb (WMS a WMTS). Polohopisnou složku lze dále obohatit o vektorová data formátu DXF, DGN a nově také VFK. Prostředí dovoluje členění kresby do hladin, snadnou editaci objektů a přehledné zadávání potřebných parametrů. Z dokončeného návrhu je možné vytvořit trojrozměrný digitální model povrchu nového stavu projektované komunikace, ten přenést do původního terénu a pomocí dalších prostředků vytvořit např. animaci jízdy po navržené komunikaci. Základní vlastnosti:
Mohlo by vás zajímat:
|