V tomto článku se zaměříme na integrované nástroje určené pro vzájemnou komunikaci jednotlivých zaměstnanců společnosti, kteří používají SolidWorks Enterprise PDM. Abychom si přiblížili komunikaci v rámci SolidWorks Enterprise PDM, uvedeme si pár příkladů.
Je zajímavé, že téma bezvýkresové dokumentace dokáže vždy rozdělit posluchače přednášek či školení na dva téměř nesmiřitelné tábory. Jedni říkají, že je to absolutní nesmysl, že bez výkresu se nedá vyrábět, a druzí říkají, že to je ta správná cesta. Ihned na začátku se přiznám, že nejsem zcela nestranný a že patřím ke druhému táboru, tzn. táboru těch, kteří si myslí, že bezvýkresová dokumentace ve strojírenství je cesta správným směrem. Nicméně následující článek by však neměl být pouhou propagandou bezvýkresové dokumentace, ale spíše bych chtěl představit důvody, které mě k tomuto názoru vedou, a rozpoutat diskusi o pravdivosti, či nepravdivosti mých tvrzení.
Čísla, texty, e-maily, data, prostě informace. Za relativně dlouhou dobu rutinního využívání informačních technologií ve firemních prostředích, a je jedno, zda myslíme slovem firma mikrospolečnost o jednom člověku, nebo velkou společnost s tisíci zaměstnanci a pobočkovou organizační strukturou, bylo nashromážděno téměř neuvěřitelné množství informací. A je v tomto smyslu čím dál tím „hůře". Stále pokračující symbiotický vývoj hardwaru a softwaru společně s naším globalizovaným prostředím mají za následek násobné generování dat a informací, mezi které, vedle tradičních textů a čísel v podobě výrobních technologických postupů či finančně-účetních záznamů, nově patří také řada dalších typů, jako například logy technologických zařízení, čárové či QR kódy, ale také audio- nebo videozáznamy a obrázky.
Akciová společnost AV Engineering uspořádala v průběhu března putovní odborný seminář, na kterém představila hlavní výhody produktu PTC Windchill PDM Essentials. Zastávkami na trase byla města Ostrava, Plzeň, Mladá Boleslav a Brno. Seminář byl určen technickým ředitelům, vedoucím konstrukce a projektovým/produktovým manažerům. Na poslední akci v Brně jsem se setkal s obchodním ředitelem Petrem Čevelou, na kterého jsem v souvislosti s uváděným produktem měl několik otázek.

PLM (Product Lifecycle Management – správa životního cyklu výrobku) je firemní strategie, která poskytuje nejkomplexnější integraci všech dat a dokumentů vznikajících v souladu s předpisy a normami jakosti v procesech vývoje, výroby a distribuce výrobků. Díky flexibilnímu a jednoduchému způsobu použití umožňuje PLM propojení činností spojených s řízením kvality, sledovatelností a dokladovatelností shody s normami a bezpečnostními předpisy tak, aby výrobci mohli efektivně čelit rostoucím požadavkům trhu na včasné uvedení cenově dostupných výrobků na trh.
Nasazení pokročilých PLM technologií do vývoje výrobků v posledním desetiletí znamená výrazný kvalitativní krok v oblasti komplexního řešení předvýrobních etap. Do popředí zájmu jde ruku v ruce nejen technologie zefektivňující vlastní tvorbu návrhu, ale také jeho komunikace. Průmyslový svět je díky své otevřenosti globálnější a působení firem nabývá z hlediska mezinárodní spolupráce zcela jiných rozměrů. Řada z firem působících v naší republice je součástí rozsáhlých společností, u kterých využití tvorby digitálních prototypů patří k základům realizačních strategií projektů. Jednou z těchto společností je EBNER.
V poslední době se velmi často setkávám se zákazníky, jejichž cílem je rozšířit aktuální funkčnost stávajících (ve společnosti využívaných) informačních systémů. Těmito systémy nejčastěji bývají ekonomický (účetní systém), systém pro řízení výroby, skladové systémy, případně jiné, specializované systémy. Nejčastějším cílem je dát přesně definované „profesní“ skupině uživatelů do rukou nástroj, který v maximální možné míře zvýší efektivitu jimi vykonávaných činností.
Těžko na světě najdeme firmu, která by nechtěla pracovat lépe, rychleji a úsporněji, zvláště v této ekonomicky složité době. V některých odvětvích to stále může znamenat omezování plýtvání, ve strojírenství však redukce nákladů proběhla již před několika lety. Provozy jsou zde již štíhlé, procesy od návrhu po výrobu efektivnější a dodavatelské řetězce optimalizované.
v automobilovém průmyslu pomocí PLM systému ENOVIA V6 aneb zákaznické audity bez obav
Každý dodavatel automobilového průmyslu nejen na našem trhu, pokud chce být úspěšný a spolupracovat se světovými výrobci osobních automobilů, musí respektovat určitá mezinárodní pravidla a normy plánování kvality při vývoji a zavádění do výroby nových výrobků a dílů. Všeobecně používanou normou v této oblasti je procedura APQP (Advanced Product Quality Planning), která plně popisuje kompletní proces vývojových fází nového výrobku, jeho osvojení a zavedení do sériové výroby a zpracování jeho významných změn.
Mnoho výrobních společností u nás v souvislosti s postupným nasazováním počítačově podporovaného navrhování (CAD) a výroby (CAM) muselo následně také řešit správu vytvořených dokumentů (DMS) nebo správu celého životního cyklu výrobků (PLM). Rostex Vyškov je jednou z našich zcela typických firem, ať už z pohledu nasazování počítačových technologií, nebo ve vztahu k nakoupenému softwaru, k jeho případným upgradům, pořizování nových verzí a velikosti možných investic do IT. EasyArchiv/EasyPLM vznikal jako jednoduchý, bezpečný a především cenově dostupný systém pro archivaci digitálních dokumentů. Dnes je nejen komplexním systémem správy dokumentace (DMS) založený na workflow, ale rovněž systém správy životního cyklu výrobků (PLM). Je to sofistikovaný produkt, umožňující snadné ovládání a implementaci.
Poté co v roce 2006 došlo v Tatravagónce ke změně vlastnických vztahů, nastal rychlý rozvoj společnosti. Správné využití situace na trhu, v kombinaci se zásadními změnami vnitřních procesů, ale hlavně integrace informačních procesů společnosti umožnily zdvojnásobit produkci v průběhu dvou let. V tomto článku se dočtete, jaké řešení jsme k dosažení tohoto cíle použili a že informační systém výrobního podniku není jen ERP systém.
