EMO je zkratkou francouzského názvu výstavy Exposition Mondiale de la Machine Outil, která se poprvé konala v Paříži v roce 1975. Schopnost organizátorů nalákat výrobce obráběcích strojů, aby se pochlubili svými produkty, byla již od počátku obdivuhodná. 1369 vystavovatelů v prvním ročníku, vedle 2133 v letošním roce – to nebyl špatný začátek. Zatímco počet vystavovatelů se léta pohybuje mezi těmito čísly, výstavní plocha se například zdvojnásobila. A z hlediska techniky – otáčky vřeten obráběcích strojů a řezné rychlosti se oproti sedmdesátým létům zvětšily mnohonásobně, chladicí kapalina může mít tlak takový, že by mohla kov řezat, a další. Pojďme se podívat, co dalšího se na EMO 2013 událo.
Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
- 07.05. Webinář Optimalizace PCB z pohledu tepelného managementu v programu Ansys Icepak...
- 12.05. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 13.05. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 14.05. Tolerance Management Fórum
- 15.05. AutoCAD – kurz pro pokročilé
- 15.05. ATCx Simulate at the Speed of Design
- 15.05. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 22.05. Metrologické školení » Měření tvrdosti kovových materiálů
- 22.05. Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE CONFERENCE 2025"
- 02.06. AutoCAD kurz – vytváření a prezentace 3D modelů
Aktuality
- Siemens kupuje Wevolver
- Přesnost a výkon s Figure 4 Tough 75C FR Black
- VariCAD a VariCAD Viewer v nové verzi 2025-2.01
- Automobilový průmysl na prahu velké změny: Jste připraveni na éru 3DEXPERIENCE?
- Dassault Systèmes a Airbus rozšiřují strategické partnerství
- Jak se nejrychleji dostat k potřebnému náhradnímu dílu
- 3DEXPERIENCE CONFERENCE 2025
- Právě vychází VOLTA a modeFRONTIER 2025R2
CAD na www.SystemOnLine.cz
Frézování patří mezi základní technologické operace ve strojírenství. Pomocí této metody se obrábějí rovinné i tvarové plochy otáčejícím se nástrojem s více řeznými hranami – frézou. Při frézování hlavní rotační pohyb vykonává fréza (obr. 1) a vedlejší pohyb vykonává obrobek. Pohyb obrobku tak může být přímočarý nebo kruhový, obvykle kolmý na osu otáčení. Výsledný řezný pohyb má tvar cykloidy, která se pouze v minimální míře odlišuje od kruhové dráhy.
Využití systémů NX a Teamcenter umožňuje stáji Infiniti Red Bull Racing rychlou konstrukci a vývoj.
CATIA je systém založený na nových technologiích (OpenGL, Java...) a používá tzv. specifikační modelářský systém. Ten umožňuje uchovávat designérské, konstrukční i výrobní specifikace jako součást modelu. CATIA umožňuje pokrýt celý proces životního cyklu – od návrhu, přes konstrukci, simulace, analýzy až po vlastní výrobu a údržbu. Díky integraci celého procesu a jeho simulaci se snižuje spotřeba fyzických prototypů, značně se zkracuje vývojový cyklus, snižují se náklady a zvyšuje se kvalita konečného výrobku.
Na novou verzi systému Robotmaster jsme se dlouho těšili. Tvůrci slibovali převratné novinky, které nastínili už na konferenci v Lisabonu na jaře tohoto roku. Stejně jako ostatní prodejci z celého světa jsme byli netrpěliví a vyhlíželi novou verzi V6 a ta naše očekávání nezklamala. Avizované novinky a funkce, kterými verze Robotmaster V6 disponuje, jsou dalším posunutím možností programování robotů. Nyní je nová verze V6 už i na našem trhu.
Plánování budoucího krátkodobého a dlouhodobého růstu je základní strategií pro podnikání v jakémkoliv ekonomickém prostředí ve všech odvětvích vyrábějících jakýkoliv druh zboží. Průmysl hledá osvědčená řešení, která mohou pomoci zlepšit výrobu bez ohledu na to, do jakých kompetencí v rámci podniku spadá odpovědnost za implementaci a nasazení změn. Tato řešení jsou vybrána a založena buď na trendech (jak jiní investovali a chlubili se úspěchem), nebo na základě prodejního vnímání, kde se předpokládá značné ovlivnění a zlepšení současné obchodní praktiky.
Práce konstruktéra spočívá nejenom v návrhu jednotlivých dílenských částí navrhovaného zařízení, ale také v návrhu sestav mechanismů nebo jejich částí. Kromě kinematiky pohyblivých částí a kontroly správnosti funkce celé sestavy je třeba ověřit pevnostní charakteristiky jednotlivých částí a pohyblivých spojů, jako jsou deformace, napjatost nebo působící síly a momenty. Často se také určují frekvenční charakteristiky zařízení a jeho vlastní frekvence.
Korečkové elevátory nejsou nový vynález. Tento typ dopravníku je pravděpodobně nejstarší známá forma dopravníku. Jeho historii můžeme sledovat v době Babylónu, kde otroci pomocí proutěných košů připevněných k lanům tahali vodu do zavlažovacích příkopů. Elevátory jsou modernější obdobou kola a jsou opatřeny na svém obvodu kbelíky. Sloužily už kdysi dávno např. k dopravě vody, resp. jako nejstarší vodní motor. Vývoj od kola k elevátoru byl dán požadavky stále větší dopravní výšky a souvisejícími rostoucími rozměry kola. Zásadní impulz rozvoje korečkových dopravníků byl dán v mlýnském oboru. Asi od počátku 20. století pak sloužily např. i na svislou dopravu uhlí.
Obrábění komplexních 3D dílců v jediném nastavení je jednoduché s vysoce výkonným CAM systémem ESPRIT. ESPRIT zjednodušuje programování a nabízí dynamickou verifikaci, což eliminuje potřebu drahých DRY-RUN spuštění programů na stroji. Programujte své 5osé strojní cykly pomocí ESPRITu a získáte také vynikající kvalitu povrchu, přesnost kusu a maximální efektivitu odběru materiálu, poskytovanou dnešními výkonnými multiosými stroji.
Ostravská akciová společnost Paul Wurth, dceřiná společnost lucemburské firmy Paul Wurth S.A., dodavatel zařízení vysokých pecí, konstruuje a vyvíjí mimo jiné i skipové vrátky a sklápěče pánví. Tato zařízení musí splňovat požadavky zákazníka a musí být naprosto spolehlivá po celou dobu svého technického života, protože pracují v nepřetržitém provozu a není za ně náhrada. Sebemenší závada znamená odstávku vysoké pece či havárii s tragickými následky. Proto jsou daná zařízení virtuálně testována za pomoci počítačového systému ANSYS.
V dnešní době je výjimkou, že je výrobek navržen v jednom CAD systému. Pro rychlý vstup na trh je nutné, aby byl vývojový proces co nejúčinnější, a často je outsourcován. Základem je sdílení informací s různými dodavateli, partnery a zákazníky. Pro malé firmy, které dodávají tyto profesionální služby jiným společnostem, je ještě důležitější požadavek na import dat, vytváření cenově efektivní modifikace a opravy.
V následujícím článku bych vás rád seznámil s doplňující aplikací pro 3D systém SolidWorks. Jedná se o program Smap3D Plant Design, jenž je nástrojem pro rychlé a snadné navrhování 3D potrubních systémů pro strojírenství, konstrukci výrobních zařízení a návrhy továren pro ropný, potravinářský a chemický průmysl. Tento program poskytuje integrované softwarové řešení pro optimalizaci procesního řetězce při návrhu potrubních celků. Návrh je prováděn přímo v prostředí CAD systému SolidWorks s vysokou úrovní automatizace. A tímto se zamezuje výskytu chyb způsobovaných lidským faktorem.
Technologie 3D scannování je jistě středem zájmu řady odborníků v oblastech, které nejsou vázány na možnost přímého využití konstrukčních dat. Může se jednat například o zpracování výtvarných návrhů, design, ale stejně dobře o problémy v protetice apod. Ve všech těchto oborech mohou být prostorová mračna bodů zdrojem velmi cenných informací, které lze pomocí specifických postupů dále zpracovávat a využívat. Dnešní článek věnujeme bezesporu zajímavým postupům, které nepatří v běžné produkci, kde je v současné době velké procento složitější 3D geometrie výrobků primárně vytvářeno v podobě NURBS ploch.