Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 05.05. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 05.05. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 07.05. Webinář Optimalizace PCB z pohledu tepelného managementu v programu Ansys Icepak...
- 12.05. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 13.05. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 14.05. Tolerance Management Fórum
- 15.05. AutoCAD – kurz pro pokročilé
- 15.05. ATCx Simulate at the Speed of Design
- 22.05. Metrologické školení » Měření tvrdosti kovových materiálů
- 22.05. Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE CONFERENCE 2025"
Aktuality
- VariCAD a VariCAD Viewer v nové verzi 2025-2.01
- Automobilový průmysl na prahu velké změny: Jste připraveni na éru 3DEXPERIENCE?
- Dassault Systèmes a Airbus rozšiřují strategické partnerství
- Jak se nejrychleji dostat k potřebnému náhradnímu dílu
- 3DEXPERIENCE CONFERENCE 2025
- Právě vychází VOLTA a modeFRONTIER 2025R2
- Jak může MODSIM optimalizovat proces návrhu
- Manifest uvádí Parallax Volumetric AM Evaluation Kit
CAD na www.SystemOnLine.cz
Letectví a CAD systémy |
Středa, 25 Únor 2009 09:55 | |
V roce 1981 vzniká za účelem rozvoje systému CATIA samostatná divize Dassault Systems (DS) a dochází k uzavření strategického partnerství s IBM. Od tohoto roku se datuje spolupráce s BMW, Mercedesem a Hondou. Již o rok později spatřuje světlo světa funkční CATIA V1, v roce 1984 pak CATIA V2, a ta se již začíná testovat u leteckých konstrukčních kancelářích, přičemž si ji v roce 1986 jako hlavní konstrukční systém zvolí Boeing. V roce 1988 je pro Unixovou platformu nasazena verze 3 s plnou AEC funkčností (Architectural Engineering Construction). Ta je podstatně vylepšena v roce 1993 ve verzi 4. jako CATIA – CADAM Solution. Začátky s CAD systémyMne osobně poprvé 3D múza jménem Káťa políbila v závěru roku 1991 a od roku následujícího zcela ovládla můj konstrukční světonázor. Stalo se tak díky postgraduálnímu stipendiu na Vysoké národní škole letectví a kosmonautiky ve francouzském Toulouse. Historická pracoviště CATIA tehdy do značné míry připomínala alchymistické laboratoře na Rudolfově dvoře. Několik pracovních stanic obklopených tehdy nezbytnými tablety a otočnými ovladači, vše životně podporováno sousedícím sálovým počítačem s patřičnou šumovou kulisou. Tehdejší špičkový sálový HW výkon bledne ve srovnání s dnešním notebookem a uživatelská praktičnost byla srovnatelná s použitím kombajnu pro sklizeň sněženek. Hlavní výhodou sálového počítače na jihu Francie byla možnost se chodit zchladit do klimatizovaného sálu během parných dní… Co však bylo s dneškem shodné, bylo občasné zamrzání a padání systému… První velké práceNicméně bylo jasno – tudy vede cesta do budoucna. Mým prvním velkým soustem v Kátě byla práce na dvoumístném celokompozitovém průzkumném modulu pro francouzskou armádu v roce 1993. Tento průzkumný stroj byl vyvíjen jihofrancouzskou firmou Ackerman Industrie a následně byl v osmi exemplářích skutečně v armádě nasazen. (obr. 1, 2.). Povzbuzen úspěchem jsem začal v 3D prostředí realizovat projekt celokompozitového, dvoumotorového vrtulníku bez vyrovnávacího rotoru NA 40 – Bongo. (obr. 3, 4). CAD systém pro MoravanPo úspěšném dokončení funkčních zkoušek prvního prototypu Bonga v srpnu 1999 byla zřejmá nutnost spojení se s někým kdo by byl potenciálně takovýto stroj schopen sériově vyrábět. Nabídka přišla od reinkarnujícího se Moravanu. Mimo vrtulníku však byl cílem spolupráce i projekt 8místného česko-rusko-kanadského víceúčelového letadla Zlín Z 400 a navázání kooperací se západoevropským leteckým průmyslem. Managerům u DS bylo zjevné, že existuje smysluplné rozhraní mezi velkými pracovními stanicemi s velkým systémem a podstatně levnější „ořezánek“ pro NT platformu, který by však oslovil větší klientelu. Vzhledem k tomu, že SolidWorks byl od počátku koncipován jako nástroj pro konstruování, nikoliv jako bludný kámen pro hledání způsobu jak cíle dosáhnout, objevil se pod jednou střechou DS David po boku Goliáše. Nastupuje SolidWorksAmerická firma SolidWorks Corporation vznikla v roce 1993. Zakladatelé měli velké zkušenostmi v oborech CAD/CAM: Michael Payne - zakladatel PTC, Jon Hirschtick - Computervision (CADDS 5), Vic Leventhal - CAD Solutions. Aplikaci SolidWorks pak vytvořila skupina programátorů, kteří odešli od firmy PTC (Pro/ENGINEER) s cílem vytvořit program stejných možností, ale méně náročný na obsluhu a techniku, to znamená levný a snadno zvládnutelný modelář s funkcemi velkých systémů (I-DEAS, UNIGRAPHICS, apod.), s možností navázání aplikací pro FEM analýzy, CAM, správu dat, atd. Systém by využíval nové rychlé a levné počítače, prostředí 32bitových Windows minimálními nároky na zácvik, síťovou a internetovou komunikaci. V roce 1995 pak vznikla první verze parametrického objemového modeláře SolidWorks využívající geometrické jádro Parasolid. Vzhledem k tomu, že partneři Moravanu v Moskvě i Kanadě právě začínali SolidWorks 2001 používat a u západoevropského partnera – jihofrancouzského leteckého výrobce SOCATA bylo možno reálně (a s pozitivním výsledkem) ověřit vzájemnou kompatibilitu na úrovni CATIA – SolidWorks – bylo rozhodnuto. Začínáme tam, kde jiní končíVinou svého managementu se bohužel Moravan dostal v roce 2003 do konfrontace se svým největším investorem a následně v roce 2004 do konkurzu. Nadějně budované vývojové pracoviště na bázi SolidWorků se tedy již nejen nerozšířilo, ale naopak zcela zaniklo a špičkový mančaft se rozutekl do světa.
Mohlo by vás zajímat:
|