Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
- 29.08. Autodesk Inventor – návrh trubek a potrubí (Tube and Pipe Design)
- 01.09. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 01.09. Autodesk Fusion 360 – základní kurz (úvod do parametrického modelování)
- 01.09. Autodesk Inventor – návrh trubek a potrubí (Tube and Pipe Design)
- 02.09. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 03.09. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 04.09. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.09. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 08.09. AutoCAD Electrical – základní kurz
- 09.09. AutoCAD kurz – vytváření a prezentace 3D modelů
Aktuality
- Rapid Fusion uvádí AI asistenta tisku pro optimalizaci 3D tisku
- Meviy rozšiřuje nabídku materiálů pro CNC soustružení
- Vylepšení použitelnosti a výkonu v Coreform Cubit 2025.8
- Offline režim a další novinky v softwaru SOLIDWORKS
- GibbsCAM na EMO Hannover 2025 – Přijďte se inspirovat
- Strategická investice Autodesku do stat-upu Toolpath
- Jon Stevenson produktovým ředitelem v PTC
- Streamline Solutions uvádí ELEMENTS verze 4.4.0
CAE virtuální prototypy |
Autor článku: Karel Vlasák, Idiada CZ | |
Pondělí, 23 Květen 2011 14:34 | |
![]() Virtuální prototyp![]() Po vytvoření prvotního konceptu jsou následně vygenerovány jednotlivé díly, podsestavy a sestavy v CAD systému, ve kterém se zároveň ověřuje funkčnost mechanismů, kolize v sestavě, apod. Následně se pro sestavy či jednotlivé díly simuluje jejich chování pomocí CAE programů. Tento způsob umožňuje iterativní vylepšování návrhu výrobku, dokud nejsou splněna předem stanovená kritéria funkčnosti. Typický proces vývoje výrobku je znázorněn v následujícím schématu. Vazba na CAD systémy![]() Dalším významným krokem je přiblížení simulace konstruktéru, kterým je umožněno, díky integraci CAE do CAD prostředí, provádět jednoduché simulace přímo na CAD modelu bez hlubších znalostí problematiky výpočtů. Nicméně, pro detailní a náročnější výpočetní úlohy je nezbytné vytvářet detailní výpočtový model, pro který je již složité zachování přímé integrace na CAD model. Nové možnosti a metody – CAE MorphingMezi revoluční metody, které se v posledních letech stále více prosazují, patří i „morphing“ a parametrizace CAE modelů. Tato metoda spočívá ve tvarové modifikaci, která se provádí přímo na výpočtovém modelu, změnou rozměru, popř. změnou tvaru.
Optimalizace funkce – SDO, MDOVývoj virtuálních prototypů dává prostor k optimalizaci funkce výrobku. Změnou tvaru nebo parametrů a následnou verifikací pomocí simulace je možné dosáhnout optimálního řešení. Pokud je řešený problém multi-fyzikální, je optimalizace pomocí běžných CAD a CAE nástrojů prakticky nemožná. Optimální návrh pro výpočet proudění nemusí splňovat kritéria tuhosti a pevnosti a opačně. V tomto případě existuje řešení pomocí parametrických CAE modelů a morphingu. Následující blokové schéma popisuje proces multidisciplinární optimalizace (MDO) osobního vozidla s několika proměnnými, které ovlivňují výsledky ve třech různých výpočtových disciplínách.
Mohlo by vás zajímat:
|